Πώς να κάνουν... παιχνίδι με τους χορηγούς οι ποδοσφαιρικές ομάδες
06:30 - 18 Ιουνίου 2022
Με συνδυαστικό μάρκετινγκ, υπερσύγχρονα γήπεδα και σωστή στρατηγική μπορούν οι ποδοσφαιρικές ομάδες να αυξήσουν το εμπορικό τους εισόδημα, αφού θα προσελκύσουν περισσότερους χορηγούς. Αυτά συμπέραναν οι ομιλητές σε πάνελ στρογγυλής τραπέζης κατά το 4ο Football Conference.
Διαβάστε ακόμη:
- Οι ξένοι επενδυτές στη σέντρα… Γκολ ή αυτογκόλ για τις ομάδες;
- Γ. Κούμας: Στα €60 εκατ. ο κύκλος εργασιών των ομάδων το 2020-2021
- Α. Μωριάς: Η βιωσιμότητα του κυπριακού ποδοσφαίρου στο επίκεντρο
- Adam Partington: Μεγάλες προοπτικές από τα NFT για τις ομάδες
- «Οι οπαδοί φέρνουν αξία στις ομάδες-Πρέπει να τους φέρνουμε κοντά»
- Χ. Κοκκάλου: Ο ρόλος και η αξία του 12ου παίκτη στο ποδόσφαιρο
O συντονιστής της συζήτησης, Δημήτρης Νικολάου, Διευθυντής, Τμήμα Πληροφορικής & Τεχνολογίας, Hellenic Technical Enterpises Ltd, τόνισε πως οι ομάδες βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση εσόδων και έθεσε σχετικά ερωτήματα στους επαγγελματίες του χώρου.
Ο Marketing Coach και Entrepreneur, Πέτρος Γούλας, κατά τη δική του τοποθέτηση, επισήμανε την αξία ενός συνδυαστικού μάρκετινγκ, τόσο για τις ομάδες όσο και για τις εταιρείες που σκοπεύουν να προβληθούν μέσα από το ποδόσφαιρο.
«Στο δικό μας κομμάτι, το μάρκετινγκ και το εμπορικό είναι δρόμοι παράλληλοι. Αν δε έχεις το ένα από τα δύο, θα το χάσουν. Αυτό είναι το βασικότερο πρόβλημα στο κυπριακό ποδόσφαιρο. Ο πελάτης είναι πιστός και η εταιρεία κάνει μία μεγάλη διείσδυση σε ένα έτοιμο κοινό. Οι εταιρείες οφείλουν να κάνουν κι άλλες δράσεις και να κάνουν συνδυαστικό μάρκετινγκ», τόνισε.
Υπογράμμισε επίσης πως «καλό είναι και οι εταιρείες να έχουν άτομα account managers που να τρέχουν το κομμάτι και να πιέζουν τις ομάδες. Να ζητούν ακριβώς αυτό που συμφωνείται και να μην έχουν παράπονο από τις ομάδες ότι δεν τα τηρούν».
Για τον κ. Γούλα, οι μικρότερες ομάδες ενδέχεται να επωφεληθούν περισσότερο από μία στρατηγική προώθηση, εξηγώντας συναφώς ότι «πρέπει να προσαρμοζόμαστε και κάθε εταιρεία, κάθε ομάδα, οφείλει να δημιουργεί το δικό της προϊόν και να μπορεί να μεταφράζει σε έσοδα ένα προϊόν. Αν έχεις αρκετό κόσμο πίσω σου, είναι πιο εύκολο, αλλά και οι μικρότερες ομάδες επειδή φέρνουν άτομα μέσα σχετικά με το μάρκετινγκ, τους βοηθάει. Πολλές φορές μπορεί να πιο άμεσο το return αν είναι μικρή ομάδα».
Διαβάστε ακόμη:
- Η νέα άφιξη υψηλής γαστρονομίας στη Μαρίνα Αγίας Νάπας
- Στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού GOLD: The Limassol Issue
Ο Head of Sponsorship & CSR της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Αναστάσιος Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στο τρίπτυχο μίας ομάδας-την εξέλιξη, το συναίσθημα και τα λεφτά.
«Πέραν από το συναίσθημα και την αγάπη στην ομάδα, έρχεται η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για τα λεφτά. Δεν ξοδεύουν τα λεφτά, κάνουν επένδυση, όπως σωστά ειπώθηκε. Στο σύλλογο, στο οικοδόμημα, στην εταιρεία. Και εμείς πάνω στο συναίσθημα των φιλάθλων μας. Είναι σημαντικό να δούμε τις προκλήσεις που έρχονται», είπε.
Οι επαγγελματίες του χώρου, που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο και την προώθηση μίας ομάδας θα πρέπει να προσαρμόζονται αναλόγως των τάσεων. Ο κ. Παπαδόπουλος σχολίασε ότι «τα τελευταία χρόνια άλλαξαν πολλά πράγματα, και είδαμε πώς να προσαρμοζόμαστε σε αυτές τις αλλαγές. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς τους επαγγελματίες του χώρου να μπορούμε να παρακολουθούμε τις τάσεις, να προσπερνούμε τις προκλήσεις και να ανταποδίδουμε στους φιλάθλους μας. Για να δούμε ποιες είναι οι καλύτερες υπηρεσίες και προϊόντα που μπορούμε να προσφέρουμε».
Φίλαθλοι από μία ομάδα, αναζητούν την απόλυτη εμπειρία. Και ο κ. Παπαδόπουλος εξήγησε ότι το ίδιο πράγμα αναζητούν και οι συνεργάτες. «Αναζητούν από εμάς διάφορες πρακτικές, υπηρεσίες και τρόπους προβολής και προώθησης. Για να μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό, είναι σημαντικό να κάνουμε μία χαρτογράφηση τι επιθυμούν και πως μπορούμε να το πετύχουμε. Εμείς πρέπει να τους ακούσουμε. Το φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών, τουλάχιστον για εμάς στον ΠΑΟΚ, είναι πάρα πολύ μεγάλο και καθημερινά το μεγαλώνουμε. Πρέπει να συζητήσουμε με τον συνεργάτη ποιοι είναι οι στόχοι του, και να φτιάξουμε μία custom tailored πρόταση».
Σημαντικό «όπλο» στη φαρέτρα είναι το διαδίκτυο και οι πλατφόρμες που προσφέρονται. «Τα digital εργαλεία που έχουμε θα τα εκμεταλλευτούμε για να φέρουμε τον κόσμο στο γήπεδο πριν το παιχνίδι. Όλα τα εργαλεία που έχουμε στην τελική είναι πολύ σημαντικό να τα χρησιμοποιήσουμε για να φέρουμε τον κόσμο στο γήπεδο» σχολίασε.
Τόνισε ακόμη ότι όλες οι ομάδες πρέπει να έχουν υπερσύγχρονα γήπεδα και ο λόγος είναι τουριστικός. «Να πεις θα έρθω στη Θεσσαλονίκη να δω πράγματα, αλλά να δω και 3-4 γήπεδα. Τα κράτη και οι κυβερνήσεις θα πρέπει να βοηθήσουν τις ομάδες να δημιουργήσουν νέα γήπεδα, γιατί θα φέρουν κόσμο», υπογράμμισε ο κ. Παπαδόπουλος.
Από την πλευρά της η Founder και CEO της WOW Sports, Εύα Πούρκου, ανέδειξε τη σημασία μίας στρατηγικής και των δύο μερών.
«Ο οποιοσδήποτε χορηγός δεν θα χορηγήσει μία ομάδα, χωρίς αν η ομάδα δεν έχει μία στρατηγική. Ο χορηγός δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα που έχει η ομάδα. Η ίδια η ομάδα πρέπει να αξιοποιήσει τις πλατφόρμες που έχει-είτε είναι το γήπεδο, τα ονόματα, τους ποδοσφαιριστές-για να προωθήσει τα δικά της προϊόντα. Εκεί επενδύει η οποιαδήποτε εταιρεία. Υπάρχουν απίστευτες ευκαιρίες. Το θέμα είναι να υπάρχει μία σωστή συνεργασία της ομάδας και της εταιρείας», εξήγησε.
Μετά την πανδημία, έγιναν όλοι πιο ευέλικτοι στο να ψάχνουν τι θέλουν αλλά και οι ομάδες στο τι μπορούν να δώσουν είπε μεταξύ άλλων και σχολίασε ότι «πιστεύω ότι βελτιωνόμαστε σε αυτό το κομμάτι».
Παρόλα αυτά υπάρχουν κίνδυνοι για τις συνεργασίες χορηγών και ομάδων. «Η ίδια η εταιρεία και η ομάδα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις συνεργασίες τους. Βλέπουμε τα τελευταία χρόνια, πολλούς χορηγούς να μην ανανεώνουν τη συνεργασία. Πρέπει οι ομάδες και οι εταιρείες να έχουν μία στρατηγική, για να μην χάνουν αυτά τα έσοδα», εξήγησε.
Είπε ακόμη ότι «οι ομάδες μικρές ή μεγάλες, πρέπει να μπουν στη διαδικασία να βρουν καινούργιες πλατφόρμες για να βρουν χορηγούς».
Αναφέρθηκε επίσης στο ρόλο που έχει η ομάδα και ο χορηγός. «Θεωρείται ουσιαστική δουλειά της ομάδας πως θα φέρει κόσμο στο γήπεδο. Το πως θα προσελκύσει ο χορηγός τους οπαδούς μίας ομάδας, είναι άλλη υπόθεση. Μετά την πανδημία, οι ίδιες ομάδες προσπαθούν να φέρουν σιγά σιγά κόσμο στα γήπεδα. Ο χορηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί τα τηλεοπτικά κανάλια», επισήμανε.