Powered by

Σ. Περδίος: Τίποτα δεν θα είναι πια δεδομένο στον τουριστικό τομέα

Ο εμβολιασμός είναι το κλειδί για την επιστροφή στην κανονικότητα-τουριστική και μη-και πρέπει να συνεχιστεί απρόσκοπτα, για να μην χάσουμε την αναμενόμενη σταθερότητα και την τουριστική ροή.

Τάδε έφη, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού ΙΝ Business, ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος, ο οποίος, αν και ευχαριστημένος με το άνοιγμα της Κύπρου και την κατάταξή της στις πρώτες χώρες της Ε.Ε. εμβολιαστικά, καλεί σε έργα και σκληρή δουλειά, καθώς τίποτα πια δεν θα είναι προβλέψιμο στη ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Τα εύσημα από ξένους tour operators 
Τι προνοεί το σχέδιο κινήτρων προς οργανωτές ταξιδιών, που εγκρίθηκε και από την Ε.Ε.;
Το σχέδιο είναι αξίας 8 εκατομμυρίων ευρώ. Επιβραβεύει τους tour operators ανάλογα με τις διανυκτερεύσεις στην Κύπρο. Μοναδική προϋπόθεση, να φέρουν στη χώρα πέραν των επτά χιλιάδων διανυκτερεύσεων σε νόμιμα καταλύματα, ώστε να λάβουν κάτι σαν μπόνους από το υφυπουργείο. Θα δοθεί έτσι κίνητρο επιλογής της χώρας μας για διακοπές, αλλά και στήριξη στους tour operators που υπέφεραν πάρα πολύ και αποτελούν βασική πηγή εισοδημάτων για τη χώρα μας.

Τι μηνύματα λαμβάνουμε από τους tour operators, μετά και από το σχέδιο κινήτρων προς αυτούς;
Υπάρχει πλήρης ικανοποίηση που η Κύπρος άνοιξε τόσο νωρίς, 1η Μαρτίου για Ε.Ε. και 1η Απριλίου για τρίτες χώρες, με ένα πρωτόκολλο που διασφαλίζει πως δεν θα μπαίνει ο κόσμος από 65 χώρες σε καραντίνα, δεν θα διακόπτονται οι πτήσεις και άπαντες μπορούν να έρθουν με τα τεστ που απαιτούνται, αναλόγως της κατηγοριοποίησης των χωρών τους. Επίσης, από τις 10 Μαΐου όσοι έχουν πιστοποιητικά εμβολιασμού δεν χρειάζονται τεστ για να έρθουν. Δείχνουν ικανοποίηση για το σχέδιο κινήτρων και εισπράττουμε θαυμασμό και συγχαρητήρια για τον τρόπο που ανοίξαμε, που επικοινωνήσαμε το άνοιγμα μαζί τους και για τα όσα κάνουμε για τη διευκόλυνση καθόδου τουριστών. Μας λένε πως δεν υπάρχει άλλη χώρα που έχει κάνει τόσα πολλά και έγκαιρα όπως εμείς. Απ' εκεί και πέρα και οι πράκτορες εξαρτώνται από την επιδημιολογική εικόνα της Κύπρου, της χώρας τους, αλλά και από τις ταξιδιωτικές οδηγίες. 

Ο εσωτερικός τουρισμός σε πρώτο ρόλο
Υπάρχουν σχεδιασμοί για περαιτέρω στήριξη του εσωτερικού τουρισμού και προσέλκυσή του στα ξενοδοχεία, πέραν της επέκτασης του σχεδίου που εξαγγείλατε;

Είναι βασικό για όλους μας να αντιληφθούμε ότι πρέπει να επενδύουμε στον εγχώριο τουρισμό. Δεν είναι παράλογο κάποιος που θα κάνει τέσσερις με πέντε επισκέψεις τον χρόνο σε ξενοδοχεία της χώρας του, να θέλει μια καλύτερη τιμή. Αυτό αντιληφθήκαμε ως υφυπουργείο και αποφασίσαμε ότι πρέπει να δοθούν πολύ καλές τιμές. Η μέγιστη είναι 60 ευρώ με πρόγευμα ανά διανυκτέρευση, ενώ το υφυπουργείο χορηγεί το 35% του συνολικού κόστους. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τον εγχώριο τουρισμό, γιατί μέσω του θα καλυφθούν και δύο διαχρονικοί μας στόχοι πιο εύκολα, παρά με την προβολή στο εξωτερικό και τα κίνητρα προς οργανωτές ταξιδιών: Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και το να ωφεληθούν περιοχές που δεν ήταν παραδοσιακά τουριστικές, όπως η ύπαιθρος, τα ορεινά και προορισμοί όπως η Πόλις Χρυσοχούς και η Τηλλυρία.

Τίποτα δεν μπορεί να προβλεφθεί
Ποια η εικόνα που έχουμε με το άνοιγμα, τόσο των ξενοδοχείων όσο και της τουριστικής βιομηχανίας γενικότερα;

Τον Απρίλιο είχαμε γύρω στις 40 χιλιάδες αφίξεις. Παρόλο που ο αριθμός είναι μικρός, γιατί συνήθως είχαμε περίπου 370 χιλιάδες, πιστεύω ήταν το πρώτο βήμα. Βοήθησε να ανοίξουν κάποια ξενοδοχεία με αφίξεις κυρίως από Ισραήλ και Ρωσία. Πάει καλά και το σχέδιο του εγχώριου τουρισμού, το οποίο βοήθησε να ξεθαρρέψουν τα ξενοδοχεία, κυρίως τον Μάιο και τον Ιούνιο. Ειδικά στην Αγία Νάπα, για τα δεδομένα της εποχής, είναι αρκετά ικανοποιητικός ο αριθμός των τουριστών που έχουμε. Αναμένουμε πιο σημαντικό τουριστικό ρεύμα από τον Ιούλιο και μετά. Αν με ρωτάτε, πιστεύω θα έχουμε ως πρώτη αγορά τη Ρωσία, θα ακολουθήσουν Βρετανία και Ισραήλ και μετά θα έχουμε ένα πλουραλισμό όσον αφορά τις υπόλοιπες αγορές. Μην ξεχνάτε, είμαστε ανοιχτοί για 65 χώρες εδώ και περισσότερους από δύο μήνες.

Ποιο το μάθημά μας από την πανδημία;
Ότι δεν μπορεί τίποτε πια να προβλεφθεί, είναι παρακινδυνευμένο. Στην Κύπρο είχαμε μάθει να προβλέπουμε εννιά μήνες νωρίτερα πόσος κόσμος θα ερχόταν την επόμενη χρονιά. Τέλος αυτή η εποχή! Μπορούσαμε να προβλέπουμε λόγω του ότι οι οργανωτές ταξιδιών ξεκινούσαν τον προγραμματισμό τους πολύ νωρίς και με λεπτομέρειες. Από τη στιγμή που οι κρατήσεις γίνονται τελευταία στιγμή λόγω πανδημίας, χάνουν μερίδια οι οργανωτές ταξιδιών και μεγαλώνει αυτό των μεμονωμένων ταξιδιωτών. Αυτό πρέπει να έχουν υπόψη και οι ξενοδόχοι, τελείωσε η εποχή που πήγαιναν μαζικά οι οργανωτές ταξιδιών και υπέγραφαν συμβόλαια και προπληρωμές. Ελάχιστοι θα το κάνουν πια, τίποτα δεν θα είναι δεδομένο στον τουριστικό τομέα. Θα χρειαστεί να δουλεύουμε ακόμα πιο σκληρά όλοι για να γίνονται οι κρατήσεις στην Κύπρο.

Ποια κατηγορία τουριστών θέλουμε στα ξενοδοχεία της Κύπρου;
Όλες! Δεν μπορούμε να κόψουμε το χέρι που μας τάιζε τόσα χρόνια. Οι tour operators είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Κλείνουν ναυλωμένες πτήσεις και αυξάνουν τη συνδεσιμότητα με το εξωτερικό, διακινώντας σημαντικούς αριθμούς τουριστών. Τους χρειαζόμαστε. Όμως, οφείλουμε παράλληλα με το παραδοσιακό, να δίνουμε σημασία και στο νέο μοντέλο. Πριν από την πανδημία ίσως το 70% των αφίξεων να προέρχονταν από πράκτορες. Σήμερα, αυτό το ποσοστό πιστεύω έχει πέσει στο 50% και σε πέντε με δέκα χρόνια θα φτάσει στο 30%. Μέχρι το 2030 θα δούμε μεγάλες αλλαγές. Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι ότι δεν θα ξυπνήσουμε μια μέρα και ο μεμονωμένος ταξιδιώτης θα επιλέγει την Κύπρο, ενώ εμείς θα δίνουμε σημασία μόνο στους tour operators. Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ελλάδα έχουν επενδύσει χρόνια στο προϊόν και στο marketing τους, για να πείσουν τους μεμονωμένους ταξιδιώτες. Πρέπει να δουλέψουμε από τώρα.

Πολύ αλλιώτικη η επόμενη μέρα
Πώς θα βρει την ξενοδοχειακή βιομηχανία η επόμενη μέρα μετά την πανδημία;

Θα τη βρει πολύ διαφορετική. Η πανδημία μας έχει αναγκάσει να επισπεύσουμε τις δράσεις μας όσον αφορά την εθνική στρατηγική τουρισμού και να είμαστε έτοιμοι ως προορισμός, το αργότερο μέχρι το 2025. Η στιγμή έρχεται και θα είναι πολύ διαφορετικό το μείγμα εθνικοτήτων και οι λόγοι που θα μας επισκέπτονται.

Πόσο έχει αλλάξει η τεχνολογία την ξενοδοχειακή βιομηχανία;
Όσο και να φαίνεται παράξενο, η ψηφιακή τεχνολογία δεν έχει αλλάξει την καθημερινότητα των ξενοδοχείων, πέρα από κάποιες λεπτομέρειες, όπως πρόσβαση στο διαδίκτυο, ανέπαφες κρατήσεις και μενού. Αλλά η καρδιά της βιομηχανίας μας είναι η προσωπική επαφή και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. Μεγάλη ψηφιακή αλλαγή έχει συντελεστεί στην προώθηση με digital marketing, social media και influencers. Σε αυτά τα σημεία είναι που πρέπει οι ξενοδόχοι να επενδύσουν. Λίγοι το κατέχουν, εφόσον είχαν τη σταθερή συνεργασία με τους οργανωτές ταξιδιών και δεν χρειάζονταν να διαφημιστούν από μόνοι τους. Όσοι δεν ακολουθήσουν, θα έχουν πρόβλημα.

Διαβάστε ακόμη:

Χάρης Λοϊζίδης: Μαζικές αφίξεις από τέλη Ιουνίου και εντεύθεν

Φιλόκυπρος Ρουσουνίδης: Nέες αγορές και μεγάλα έργα

DER Touristik: Ο κορυφαίος tour operator της Γερμανίας στο 43ο Συνέδριο ΠΑΣΥΞΕ

Η Wizz Air συμμετέχει στο 43ο Συνέδριο ΠΑΣΥΞΕ

43ο Ξενοδοχειακό Συνέδριο & Έκθεση
Στο ετήσιο Συνέδριο και Έκθεση του ΠΑΣΥΞΕ, που αποτελεί σημείο αναφοράς για την ξενοδοχειακή και τουριστική βιομηχανία του νησιού και έχει δικαίως καθιερωθεί ως η μεγαλύτερη ετήσια σύναξη, τόσο των επιχειρηματιών όσο και των διευθυντικών στελεχών ολόκληρης της αλυσίδας του τουρισμού, θα παραστεί και θα απευθύνει χαιρετισμό ο Υφυπουργός Τουρισμού.

Το 43ο Ξενοδοχειακό Συνέδριο & Έκθεση διοργανώνει ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ) σε συνεργασία με την ΙΜΗ στις 29 Ιουνίου 2021.

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφή κάντε κλικ εδώ.

 

Οργανωτής: Παγκύπριος Σύνδεσμος Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ)

Υπό την αιγίδα: Υφυπουργείο Τουρισμού, Κυπριακή Δημοκρατία

Συντονιστής: ΙΜΗ

Κύριος Χορηγός: PwC Cyprus

Αργυρός Χορηγός: Swissport

Χορηγοί: City of Dreams Mediterranean, Cyta Business, Eurobank Cyprus, Knauf

Χορηγός Airline: Aegean Airlines

Επίσημος Χορηγός Γεύματος: HERMES Airports

Χορηγοί Επικοινωνίας: IN Business magazine, Gold magazine

 

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τη διεύθυνση IMH -Tηλ: 22505555, φαξ: 22679820, email: events@imhbusiness.com, ιστοσελίδα: www.imhbusiness.com

 

Δειτε Επισης

Ο αγαπημένος καφές των Kawacom’s Ipanema Espresso τώρα και drive thru στη Λευκωσία
Στο 84,31% η συμμετοχή της E.V.H. Investments στην Salamis-Αγόρασε άλλες 9.000 μετοχές
ΕΤΑΠ: Η Πάφος στους πιο πράσινους προορισμούς και «αργυρή» για τις ακτές της
Τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου στον αστερισμό των Χριστουγέννων-Οι εκδηλώσεις της Hermes
Ανδρέας Μιχαλιάς: Τα επαγγελματικά ταμεία προνοίας είναι απαραίτητα για επαρκή εισοδήματα στη συνταξιοδότηση
Η ακτινογραφία της ανεργίας στην Κύπρο-Οι τομείς, η μόρφωση και οι ηλικίες των ανέργων
Έτσι θα μοιάζει το The Landmark Nicosia-Το πρώτο Μarriott Autograph Collection ξενοδοχείο της Κύπρου
Η επένδυση 1,2 δις της Eurobank στην Ελληνική και τρία deals που βάζουν πέραν των 750 εκατ. σε κυπριακές τσέπες
Τα είπε με το Δ.Σ. της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ξεναγών ο Κουμής-Παραγωγική η συζήτηση
Νέα ψηφιακή παρουσία του Fikardou Christmas Village-Ολοκληρωμένος οδηγός για τους επισκέπτες