ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: Ο πελάτης θέλει e-shop

Παρά το γεγονός, ότι δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο κ. Αναστασιάδης σημειώνει ότι πολλές επιχειρήσεις υιοθέτησαν εσπευσμένα αυτού του είδους τις πωλήσεις, ενώ από την πλευρά του ο κ. Τσιακκής υπογραμμίζει ότι «εμπειρικά, μπορούμε να πούμε ότι σήμερα μεγάλος αριθμός αγορών γίνονται ηλεκτρονικά. Αυτό φαίνεται από τη μεγάλη επισκεψιμότητα που παρουσιάζουν οι ιστοσελίδες των e-shops και από τις διαφημίσεις των επιχειρήσεων για τις δυνατότητες που προσφέρουν για ηλεκτρονικές συναλλαγές με το κοινό. Ακόμα και οι προμήθειες ενός νοικοκυριού σε είδη super market σήμερα γίνονται σε μεγάλο βαθμό ηλεκτρονικά».

 

ΜΑΡΙΟΣ ΤΣΙΑΚΚΗΣ
Γενικός Γραμματέας Κυπριακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΚΕΒΕ)


ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Λόγω της πανδημίας και κατ’ επέκταση των περιορισμών στις μετακινήσεις του κοινού, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα καταστήματα e-shops σημειώνουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη. Η αδυναμία των καταναλωτών να επισκεφθούν με φυσική παρουσία τα καταστήματα, να δουν και να επιλέξουν προϊόντα, αυξάνει τις εργασίες του ηλεκτρονικού εμπορίου και των e-shops. Η εξέλιξη αυτή, που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και μετά την πανδημία, υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες καταστημάτων, που δεν είχαν προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση, να το σκεφτούν πλέον σοβαρά. Ταυτόχρονα, όσοι είχαν ήδη δημιουργήσει e-shops, βελτιώνουν συνεχώς τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους καταναλωτές, ώστε να κάνουν πιο προσβάσιμες, εύκολες και γρήγορες τις αγορές τους. Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία σιγά - σιγά μπαίνει στη ζωή όλων μας και το εμπόριο δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω. Ειδικά οι νέες γενιές, που είναι πιο εξοικειωμένες με τη χρήση της τεχνολογίας, θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν ευρέως τα e-shops για τις ανάγκες τους.

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΩΣ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ
Οι επιχειρήσεις ως καταναλωτές κάνουν ότι ακριβώς κάνει και ένας ιδιώτης αγοραστής. Ανάλογα με τις ανάγκες τους μπαίνουν στις ιστοσελίδες των e-shops και επιλέγουν τα προϊόντα που επιθυμούν, δίνοντας τις ανάλογες παραγγελίες. Φυσικά, επειδή μιλάμε για αγορές προϊόντων ίσως σε μεγάλες ποσότητες, οι επιχειρήσεις προβαίνουν και σε διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες e-shops για την τελική τιμή, τους τρόπους αποπληρωμής, και άλλα συναφή. Γίνονται οι ίδιες συναλλαγές, όπως με τη φυσική παρουσία, απλώς οι παραγγελίες και οι αγορές γίνονται ηλεκτρονικά. Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση χρόνου και ίσως χρημάτων, αφού αποφεύγονται οι διαπροσωπικές διαβουλεύσεις και οι κατά τόπους επισκέψεις των μεν στους δε.

ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ
Το e-commerce έχει πολλά πλεονεκτήματα τόσο για την οικονομία όσο και για τις επιχειρήσεις. Καταρχάς, αποφεύγεται η σπατάλη χρόνου, αφού κανείς δεν χρειάζεται να μετακινηθεί για να αγοράσει ή να πωλήσει ένα προϊόν. Ύστερα, είναι το κόστος των μετακινήσεων που εξοικονομείται και για τις δύο πλευρές. Στο επίπεδο των επιχειρήσεων αυτό μπορεί να σημαίνει πολύ λιγότερους ή μικρότερους εκθεσιακούς χώρους, κάτι που συνεπάγεται ανάλογες οικονομικές εξοικονομήσεις. Μέσα από τη νέα αυτή πρακτική όφελος έχει η οικονομία και η κοινωνία, αφού εξοικονομούνται πόροι, μειώνεται η κυκλοφοριακή κίνηση, περιορίζεται η ρύπανση στην ατμόσφαιρα και γενικά διευκολύνεται ο καταναλωτής. Αν έχει κάτι αρνητικό αυτή η διαδικασία είναι ότι μειώνει την κοινωνικότητα των ανθρώπων, κάτι που επιτυγχάνεται πιο εύκολα με τη φυσική παρουσία και την προσωπική συναλλαγή.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ
Οι επιχειρήσεις που μπορούν να αξιοποιούν περισσότερο το e-commerce είναι αυτές που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο και στις υπηρεσίες. Οι δύο αυτοί τομείς δεν έχουν τόσο πολλή ανάγκη την προσωπική επαφή, οπότε έτσι διευκολύνονται οι εργασίες τους. Φυσικά, υπάρχουν και κλάδοι που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το e-commerce, όπως είναι η ανέγερση ακινήτων, η μεταφορά εμπορευμάτων, η βιομηχανική παραγωγή και άλλοι, που απαιτούν χειρωνακτική εργασία.

Η ΤΑΣΗ ΔΙΕΥΡΥΝΕΤΑΙ
Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να μεγαλώνει, διότι διευρύνεται η χρήση της τεχνολογίας. Όσο περισσότερο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα σύγχρονα εργαλεία της τεχνολογίας τόσο πιο πολύ θα διευρύνεται η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η πανδημία ήταν η αφορμή για να αναγκαστούμε όλοι να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο την τεχνολογία, όμως και με την εξουδετέρωσή της, είναι βέβαιο ότι μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού θα συνεχίσει να αγοράζει ηλεκτρονικά.

 

ΆΡΙΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
Πρόεδρος Cyprus Information Technology Enterprises Association (CITEA)


ΝΕΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσεται ραγδαία. Η τάση οδηγεί στην εισαγωγή καινούργιων τεχνολογιών στις εφαρμογές, ούτως ώστε η εμπειρία του πελάτη να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στη φυσική παρουσία του σε ένα κατάστημα. Οι τεχνολογίες που θα βοηθήσουν σε αυτό είναι η επαυξημένη πραγματικότητα για μια ρεαλιστική εμπειρία, τα analytics τα οποία θα ευκολύνουν το ψώνισμα αλλά και το κατάστημα για να έχει το κατάλληλο εμπόρευμα για τους πελάτες του, οι φωνητικές εντολές αντί της πληκτρολόγησης, AI, chatbots και άλλα.

ΤΑ ΣΥΝ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ
Ένα e-shop έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με το φυσικό κατάστημα. Μερικά από αυτά είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους, η καλύτερη διαχείριση αποθεμάτων και κατ’ επέκταση ο καλύτερος προγραμματισμός, η διεύρυνση της πελατειακής βάσης, το αποτελεσματικότερο marketing και το μειωμένο κόστος στον τομέα αυτό, όπως και η ελάττωση των εταιρικών κινδύνων.

ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η διάσκεψη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, Εμπόριο 2030, στη Γενεύη το 2018, ανέδειξε τις δυνατότητες τόνωσης του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ανάπτυξης μέσω του διαδικτυακού εμπορίου. Οι νέες τεχνολογίες είναι σε θέση να διασφαλίσουν ανάπτυξη μέχρι και 30% μέσα στην επόμενη δεκαετία. O Τζακ Μα, ο γνωστός Κινέζος ιδρυτής της μεγαλύτερης κινεζικής εταιρείας διαδικτυακού εμπορίου, Alibaba, είπε ότι το 80% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων θα βγουν κερδισμένες από το ηλεκτρονικό εμπόριο και την παγκοσμιοποίηση. Σε μερικά χρόνια δεν θα λέμε πια made in China ή made in Switzerland, αλλά made in the internet. Για τον λόγο αυτό ο Κινέζος επιχειρηματίας τόνισε ότι προτεραιότητα κάθε Κυβέρνησης στον κόσμο θα πρέπει να είναι οι επενδύσεις στην υποδομή για ένα σταθερό και γρήγορο ίντερνετ.

ΕΥΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να εφαρμοστεί οριζόντια στην αγορά σε πολλούς τομείς. Ο πιο εμφανής είναι το λιανικό εμπόριο μεταξύ επιχείρησης και πελάτη (B2C), αλλά και μεταξύ επιχειρήσεων (B2B). Επίσης, το G2B (government - business) αλλά και το G2C (government - customer) είναι τομείς αρκετά ανεπτυγμένοι.

ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ
Η παγκοσμιοποίηση προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για τις εταιρείες. Με μέσο το ηλεκτρονικό εμπόριο μια επιχείρηση μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Τα e-shops θα έλεγα είναι το μέλλον. Η αγοραστική δύναμη της νέας γενιάς (Generation Z), που είναι οι λεγόμενοι ψηφιακοί ιθαγενείς, μεγαλώνει. Αυτή η γενιά, σε σχέση με τις προηγούμενες, προτιμά τον ηλεκτρονικό/ψηφιακό τρόπο συνδιαλλαγής.

ΣΤΗΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ Ε-SHOP
Ας πούμε ότι θέλετε να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου. Υπάρχουν τρεις γενικοί τρόποι υλοποίησής του με παραλλαγές:

Enterprise computing:
Enterprise computing σημαίνει ότι αγοράζετε υλικό και λογισμικό και προσλαμβάνετε προσωπικό προγραμματιστών για να δημιουργήσετε τον ιστότοπό σας για ηλεκτρονικό εμπόριο.

Virtual hosting services:
To virtual hosting services προσφέρει κάποιαν από την ευελιξία του enterprise computing, αλλά αυτό που παίρνετε εξαρτάται από την εταιρεία που παρέχει την υπηρεσία. Γενικά, η εταιρεία διατηρεί τον εξοπλισμό και το λογισμικό και τα πωλεί σε τυποποιημένα πακέτα.

Simplified e-commerce:
To simplified e-commerce είναι αυτό που χρησιμοποιούν οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις και άτομα για να μπουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σε αυτή την επιλογή ο προμηθευτής παρέχει ένα απλοποιημένο σύστημα για τη δημιουργία του καταστήματός σας. Το σύστημα, συνήθως, περιλαμβάνει ένα σύνολο από φόρμες που συμπληρώνετε στο διαδίκτυο.

Δειτε Επισης

Ελλάδα: €500 εκατ. οι επενδύσεις στον τομέα οπτικοακουστικών παραγωγών
Η  Infocredit Group οργάνωσε το 2ο Credit Risk Management Forum(pics)
Η Πετρολίνα συγχαίρει τον Απόλλωνα για την κατάκτηση του Πρωταθλήματος
R. Attard: Ζωτικός ο ρόλος της ΕΥ στον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων
H Ευρώπη γίνεται το νέο κέντρο στην παγκόσμια βιομηχανία μπαταριών ηλεκτροκίνησης
Ψηφιακή επανάσταση: Πώς καθορίζονται οι νέοι ορίζοντες της Κύπρου
Πολιτική και Τεχνολογία: Εναλλακτικές μορφές συμμετοχικής δημοκρατίας
Θεμελιώνοντας την ειρήνη μέσω της επιχειρηματικότητας
Ο «πατέρας» της εμβρυικής ιατρικής στο 2ο Cyprus Forum
Πέταξαν πρώτη φορά για Μάλτα οι Κυπριακές Αερογραμμές