Οι χρήστες είναι σε θέση να αξιολογήσουν την αξιοπιστία των portals

Η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει ενδυναμώσει την απήχηση των social media και συνεπώς και την απήχηση των media portals. Στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης ενώπιον του 17ου Digital Marketing Conference που συντόνισε ο Δημήτρης Δημητρίου, Πρόεδρος της ΚΟΕΔ, επισημάνθηκε πως το κοινό κατακλύζεται από πληθώρα ειδήσεων και push notifications χωρίς να γνωρίζει την αυθεντικότητα της πληροφόρησης.

Η Φρόσω Βιολάρη, Αρχισυντάκτρια του SigmaLive, επισήμανε πως ο αναγνώστης θα πρέπει να εμπιστευτεί το portal που διαβάζει όπως εμπιστεύεται τον προσωπικό του ιατρό στο ΓεΣΥ. Όπως ο δημοσιογράφος κάνει την έρευνά του για να διαπιστώσει την εγκυρότητα της πληροφόρησης, έτσι και ο αναγνώστης θα πρέπει να διασταυρώσει από διάφορες πηγές ενημέρωσης κατά πόσον μια είδηση είναι έγκυρη ή όχι. Πρόσθεσε πως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δυστυχώς κατηγορηθήκαμε πως ήμασταν μονοθεματικοί, «αλλά όταν δημοσιοποιούσαμε μια καλή είδηση η εν λόγω είδηση, όπως λέμε και στην γλώσσα μας, πήγαινε άπατη». Αναφερόμενη στη μετάβαση στην online διαφήμιση, η κ. Βιολάρη ανέφερε πως τα παραδοσιακά κανάλια διαφήμισης θα συνυπάρξουν με τα digital κανάλια διαφήμισης.

Από την πλευρά της η Ντίνα Κλεάνθους, Αρχισυντάκτρια του REPORTER, τόνισε πως αναγνώστης όπως και κάθε καταναλωτής κάνει την έρευνα του για την πηγή πληροφόρησης και ενημέρωσής του. Άρα στο θέμα των fake news ο αναγνώστης θα πέσει θύμα παραπληροφόρησης μία ή δύο φορές. Την επόμενη φορά δεν θα εμπιστευτεί τη συγκεκριμένη πηγή ενημέρωσης και θα επιλέξει μια άλλη πηγή ενημέρωσης, πιο αξιόπιστο μέσο. Πρόσθεσε πως οι χρήστες πλέον εκπαιδεύονται, έχει ψηφιακή εμπειρία και είναι σε θέση να αξιολογήσει την αξιοπιστία του ψηφιακού μέσου που διαβάζει. Αναφορικά με τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας και διαφήμισης, η κ. Κλεάνθους τόνισε πως το κάθε κανάλι επικοινωνίας διατηρεί τη δική του δυναμική. Ωστόσο, λόγω ταχύτητας τα ψηφιακά κανάλια φαίνεται να κερδίζουν έδαφος.

Ο Παναγιώτης Τσαγγάρης, Διευθυντής Ειδήσεων της Digital Tree ανέφερε πως υπάρχει δεοντολογία που θα πρέπει ακολουθείται στη δημοσιοποίηση ειδήσεων και έφερε ως παράδειγμα πως δεν δημοσιοποιούνται θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα εάν πρώτα δεν ενημερωθούν οι οικείο του θύματος. Ωστόσο, ορισμένα portals στο βωμό των κλικ και στον ανταγωνισμό που υπάρχει για την πρωτιά στη μετάδοση της είδησης, στέλνουν push notifications. Πρόσθεσε πως τα social media αποτελούν ακόμη ένα κανάλι επικοινωνίας των portals, ενώ παράλληλα τα social media αποτελούν πηγή για ειδήσεις και ρεπορτάζ. Τόνισε πως είναι αντιδεοντολογικό και απαράδεκτο απλά να παρακολουθούνται τα social media και να αναμένεται τι θα πει ο καθένας για να δημοσιευτεί ώστε να αποφέρει κλικ στα portals.

Δειτε Επισης

Πράσινη και ψηφιακή μετάβαση με το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Οι μεταρρυθμίσεις και οι επενδύσεις του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που αλλάζουν την Κύπρο
Το REPowerEU σηματοδοτεί μια νέα εποχή
Το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Κύπρου βελτιώνει την καθημερινότητα του κάθε πολίτη και ενισχύει την οικονομία
Νέα ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή τον Φεβρουάριο
Χορηγοί, απονεμητές, παρευρισκόμενοι... Όλες οι δηλώσεις από τα 16α IN Business Awards (vid)
Κύπρος Νικολαΐδης: Αυτό το βραβείο είναι σημαντικό για μένα, προέρχεται από την πατρίδα μου (vid)
Ηλίας Κόκκινος: Σημαντική αναγνώριση για την οικογένεια του Smoothie Factory το IN Business Award (vid)
Γιώργος Κοσιής & Σάββας Κοσιής: Επιβράβευση των κόπων και των προσπαθειών μας, δεν σταματάμε εδώ (vid)
ΚΕΒΕ: Επιταγή αξίας 14.000 ευρώ στο φιλανθρωπικό ίδρυμα «Τοξότης»