Τα πλοία γίνονται ενεργειακά πιο καθαρά

Χιλιάδες εμπορικά, τάνκερ, κρουαζιερόπλοια βρίσκονται στις θάλασσες του κόσμου και λειτουργούν λίγο σαν αρτηρίες για τη βιωσιμότητα της παγκόσμιας οικονομίας. Το 80% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται με πλοία. Το 2018 μεταφέρθηκαν δια θαλάσσης έντεκα δισεκατομμύρια τόνοι αγαθών, τόσο πολλοί όσο ποτέ πριν στο παρελθόν, σύμφωνα με την Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη.

Ωστόσο περιβαλλοντικές οργανώσεις καταγγέλλουν πως τα περισσότερα εφοπλιστικά γραφεία δεν δίνουν και μεγάλη σημασία για τα καύσιμα που καίνε τα πλοία τους και τις συνέπειες στο περιβάλλον.

Τώρα όμως φαίνεται κάτι να αλλάζει. Ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας τα τελευταία χρόνια έκανε όλο και πιο αυστηρούς τους κανόνες για τις εκπομπές των ρύπων αλλά τώρα πηγαίνει ακόμα ένα βήμα παραπέρα. Τα καύσιμα στους πετρελαιοκίνητους κινητήρες δεν θα πρέπει να περιέχουν πάνω από 0,5 % θείο αντί για 3,5% που ήταν μέχρι σήμερα. Στη Βόρεια Θάλασσα και στη Βαλτική ισχύει εδώ και καιρό το όριο του 0,1%.

Ακριβή η νέα προσαρμογή
Τα μεγάλα πλοία χρειάζονται 100 με 200 τόνους καύσιμα την ημέρα, ανάλογα με το μέγεθος και το φορτίο. Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, δηλαδή η μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων, κόστισε πολλά χρήματα και κόπο όπως δήλωσε ο Άλφρεντ Χάρτμαν, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανών Πλοιοκτητών. Το 80% των πλοίων αναμένεται να χρησιμοποιήσουν καύσιμα με μικρότερη περιεκτικότητα θείου.

Το νέο καύσιμο όμως είναι 50% ακριβότερο σε σχέση με το παλαιότερο. Η Hapag-Lloyd αναμένει μια αύξηση των δαπανών κατά ένα δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο ενώ για τον  μεγαλύτερο εφοπλιστικό όμιλο παγκοσμίως Maersk η αύξηση υπολογίζεται στα δυο δισεκατομμύρια δολάρια. Κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι οι δαπάνες μπορεί να φθάσουν το ένα τρισεκατομμύριο τα επόμενα πέντε χρόνια ενισχύοντας τον κίνδυνο μιας παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης. Όλα αυτά όμως είναι ακόμα σενάρια, αφού ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξε παρόμοια κατάσταση.

ΠΗΓΗ: energypress.gr

Δειτε Επισης

Αυξήθηκε κατά 1,4% η βιομηχανική παραγωγή το 2022
ΟΣΙΚΑ: Εξεύρεση προσωπικού και ακρίβεια στο... τραπέζι
Χορηγίες για ευρυζωνικές υπηρεσίες υπερυψηλής ταχύτητας έως 1 Gbps
Η Diplomat αναλαμβάνει τη διανομή LIPTON και PG Tips
Θέλει συστημική λύση για ΜΕΧ η ΚΤΚ - Το έργο και ο στόχος
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται έργα στο παραλιακό μέτωπο της Πάφου
Ετήσια Τελετή Βράβευσης Αρίστων Εφήβων Νεανίδων 2022
Στα €23 δισ. το χρέος της Κεντρικής Κυβέρνησης το 2022
Ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων και προώθηση του e-learning στο Δημόσιο
Cyprus: The new Global Tech and Innovation Hub Summit