ΕΕ: Επενδύσεις €700 εκατ. σε καθαρή και καινοτόμο κινητικότητα
07:30 - 08 Οκτωβρίου 2018

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει την επένδυση 695,1 εκατ. ευρώ σε 49 έργα καίριας σημασίας προκειμένου να αναπτυχθεί καθαρή και καινοτόμος υποδομή κινητικότητας στην Ευρώπη, για όλους τους τρόπους μεταφοράς.
Οι επενδύσεις θα προέλθουν από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), τον χρηματοδοτικό μηχανισμό της ΕΕ για τη στήριξη της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού των υποδομών, και αναμένεται να κινητοποιήσουν έως και 2,4 δισ. ευρώ σε δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις.
Τα επιλεγμένα σχέδια θα παρέχουν υποδομή με δυνατότητα αυξημένης χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων υδρογόνου, θα εκσυγχρονίσουν τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη και θα αναπτύξουν τις σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
Με την υποστήριξη των επιλεγμένων έργων, η Επιτροπή υλοποιεί τους στόχους που ορίζονται στη δέσμη μέτρων για την κινητικότητα «Η Ευρώπη σε κίνηση», η οποία αποσκοπεί στο να βοηθήσει τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες και να καταστήσει την ΕΕ παγκόσμιο ηγέτη στην καινοτομία, στην ψηφιοποίηση και στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Η κ. Βιολέτα Μπουλτς, Επίτροπος αρμόδια για τις Μεταφορές, δήλωσε: «Τα εν λόγω έργα εστιάζονται στα στρατηγικά τμήματα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) προκειμένου να εξασφαλιστεί ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία και ο βέλτιστος αντίκτυπος. Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα, στη συνέχεια, να επιταχύνουμε περαιτέρω τη μετάβασή μας προς τις καθαρές τεχνολογίες και τις τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών όσον αφορά την κινητικότητα σε ολόκληρη την Ευρώπη, και να υλοποιήσουμε αποφασιστικά το πρόγραμμα της ΕΕ για την απασχόληση, την ανάπτυξη και τις επενδύσεις».
Γερμανία: Συμφωνία για τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα
Η γερμανική κυβέρνηση κατέληξε σε συμφωνία για ένα «σχέδιο για καθαρό αέρα» με την ελπίδα ότι οι Γερμανοί οδηγοί δεν θα αναγκαστούν να δουν τα παλιά ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά τους να διώχνονται από τα αστικά κέντρα.
Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα είναι πολύ δημοφιλή στη Γερμανία, όμως τον τελευταίο καιρό αυξάνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον τα καυσαέρια που εκπέμπουν.
Οι ανησυχίες έχουν ενταθεί μετά το 2015 όταν αποκαλύφθηκε ότι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν παραποιήσει το λογισμικό των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων για να εμφανίζονται ότι εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια απ’ ό,τι στην πραγματικότητα.
Εξαιτίας των ανησυχιών αυτών κάποιες γερμανικές πόλεις, όπως το Αμβούργο, έχουν απαγορεύσει εν μέρει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ντίζελ, ενώ πολλά γερμανικά δικαστήρια απειλούν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των παλιών αυτοκινήτων που λειτουργούν με ντίζελ.
Όμως η κίνηση αυτή είναι ιδιαίτερα αντιδημοφιλής, τόσο μεταξύ των οδηγών που ενδέχεται να δουν τα αυτοκίνητά τους να κηρύσσονται παράνομα, όσο και μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Και μόνο η προοπτική αυτών των περιορισμών έχει μειώσει τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Το μερίδιό τους στην αγορά μειώθηκε από 48% το 2015 σε 39% το 2017.
«Θέλουμε να αποφύγουμε και άλλες απαγορεύσεις κυκλοφορίας», σχολίασε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ.
ΠΗΓΗ: euroactiv.gr
Οι επενδύσεις θα προέλθουν από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), τον χρηματοδοτικό μηχανισμό της ΕΕ για τη στήριξη της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού των υποδομών, και αναμένεται να κινητοποιήσουν έως και 2,4 δισ. ευρώ σε δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις.
Τα επιλεγμένα σχέδια θα παρέχουν υποδομή με δυνατότητα αυξημένης χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων υδρογόνου, θα εκσυγχρονίσουν τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη και θα αναπτύξουν τις σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
Με την υποστήριξη των επιλεγμένων έργων, η Επιτροπή υλοποιεί τους στόχους που ορίζονται στη δέσμη μέτρων για την κινητικότητα «Η Ευρώπη σε κίνηση», η οποία αποσκοπεί στο να βοηθήσει τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες και να καταστήσει την ΕΕ παγκόσμιο ηγέτη στην καινοτομία, στην ψηφιοποίηση και στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Η κ. Βιολέτα Μπουλτς, Επίτροπος αρμόδια για τις Μεταφορές, δήλωσε: «Τα εν λόγω έργα εστιάζονται στα στρατηγικά τμήματα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) προκειμένου να εξασφαλιστεί ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία και ο βέλτιστος αντίκτυπος. Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα, στη συνέχεια, να επιταχύνουμε περαιτέρω τη μετάβασή μας προς τις καθαρές τεχνολογίες και τις τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών όσον αφορά την κινητικότητα σε ολόκληρη την Ευρώπη, και να υλοποιήσουμε αποφασιστικά το πρόγραμμα της ΕΕ για την απασχόληση, την ανάπτυξη και τις επενδύσεις».
Γερμανία: Συμφωνία για τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα
Η γερμανική κυβέρνηση κατέληξε σε συμφωνία για ένα «σχέδιο για καθαρό αέρα» με την ελπίδα ότι οι Γερμανοί οδηγοί δεν θα αναγκαστούν να δουν τα παλιά ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά τους να διώχνονται από τα αστικά κέντρα.
Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα είναι πολύ δημοφιλή στη Γερμανία, όμως τον τελευταίο καιρό αυξάνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον τα καυσαέρια που εκπέμπουν.
Οι ανησυχίες έχουν ενταθεί μετά το 2015 όταν αποκαλύφθηκε ότι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν παραποιήσει το λογισμικό των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων για να εμφανίζονται ότι εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια απ’ ό,τι στην πραγματικότητα.
Εξαιτίας των ανησυχιών αυτών κάποιες γερμανικές πόλεις, όπως το Αμβούργο, έχουν απαγορεύσει εν μέρει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ντίζελ, ενώ πολλά γερμανικά δικαστήρια απειλούν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των παλιών αυτοκινήτων που λειτουργούν με ντίζελ.
Όμως η κίνηση αυτή είναι ιδιαίτερα αντιδημοφιλής, τόσο μεταξύ των οδηγών που ενδέχεται να δουν τα αυτοκίνητά τους να κηρύσσονται παράνομα, όσο και μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Και μόνο η προοπτική αυτών των περιορισμών έχει μειώσει τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Το μερίδιό τους στην αγορά μειώθηκε από 48% το 2015 σε 39% το 2017.
«Θέλουμε να αποφύγουμε και άλλες απαγορεύσεις κυκλοφορίας», σχολίασε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ.
ΠΗΓΗ: euroactiv.gr