Τα πέντε μεγάλα έργα που αλλάζουν τους δρόμους της Κύπρου

Σε εργοτάξιο έχουν μετατραπεί διάφορες περιοχές της Κύπρου, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη οι κατασκευαστικές εργασίες με στόχο τη δημιουργία δρόμων, οι οποίοι θα διευκολύνουν τους πολίτες και θα αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό χάος.

Από τον περιμετρικό αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας, μέχρι τους αυτοκινητοδρόμους Πόλης-Πάφου και Λεμεσού-Σαϊττά, όλα τα έργα, τα οποία υλοποιούνται, αναμένεται να βελτιώσουν αισθητά το οδικό δίκτυο του νησιού.

Τα περισσότερα οδικά έργα, τα οποία παρουσιάζονται πιο κάτω, βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ θέμα χρόνου είναι η προκήρυξη και υλοποίηση αρκετών έργων, τα οποία θα συμβάλουν στη βελτίωση της συνδεσιμότητας μεταξύ επαρχιών και περιοχών.

 

Διαβάστε ακόμα:

Γ. Βασιλάκος: Ενισχύεται η Κωτσόβολος, προσεχώς κατάστημα στην Πάφο

Ιδιοκατοίκηση: Άνετα σπίτια απ' τη μία, στέγες στάζουν απ' την άλλη

 

Περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας

Προχωρούν οι εργασίες του ίσως πιο σημαντικού οδικού έργου, το οποίο αναμένεται να αμβλύνει αισθητά την τροχαία κίνηση, η οποία παρατηρείται στην είσοδο της Λευκωσίας,

Την υλοποίηση του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας ανέλαβε η Cyfield, με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου να υπολογίζεται στο τέλος του 2023.
 

Διαβάστε εδώ: Πώς προχωρά ο περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας (photos)

Η πρώτη φάση ύψους €60 εκατ. αφορά το τμήμα από την συμβολή του με τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, παρά την Βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου μέχρι την συμβολή του με την Λεωφόρο Στροβόλου - Τσερίου, παρά τη Βιοτεχνική Ζώνη Λακατάμιας.

Το έργο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων μήκους 7,5 χιλιομέτρων, συν δευτερεύοντες δρόμους περίπου 10 χιλιομέτρων, που συνδέουν το υπάρχον δίκτυο.
 

Περιλαμβάνει ακόμα δύο διασταυρώσεις στη Βιομηχανική Περιοχή Ιδαλίου με τον αυτοκινητόδρομο, μία διασταύρωση στη Βιομηχανική Περιοχή Τσερίου με το Ολυμπιακό Σκοπευτήριο και έναν κυκλικό κόμβο στη Λεωφόρο Στροβόλου-Τσερίου.

Δρόμος Πόλης-Πάφου

Εντατικά συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, με την Τοπική Αρχή Πόλης Χρυσοχούς να αναμένει ενημέρωση για την έναρξη της β’ φάσης.

Από το καλοκαίρι του 2022 εκτελούνται χωματουργικές εργασίες σε μεγάλο τμήμα της πρώτης φάσης του έργου και κυρίως στο πρώτο τμήμα από την Αγία Μαρινούδα μέχρι τα όρια Επισκοπής και Τσάδας.
 

Διαβάστε εδώ: Φουλ οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου-Πόλης

Βάσει του συμβολαίου, το έργο, το οποίο εισέρχεται σε δυναμική φάση υλοποίησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο χρόνων.

Για την έναρξη της β’ φάσης απαιτείται αφενός περιβαλλοντική μελέτη, αφετέρου επικαιροποίηση κάποιων θεμάτων.

Αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη-Ευρύχου

Τη μεγαλύτερη γέφυρα της Κύπρου θα περιλαμβάνει ο αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη-Ευρύχου, οι κατασκευαστικές εργασίες του οποίου βρίσκονται σε εξέλιξη.

Η κατασκευή του έργου αναμένεται να διαρκέσει τρία χρόνια, με το συνολικό του κόστος να ανέρχεται σε €88.627.630 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Πρόκειται για υπεραστικό αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, μήκους 11 χιλιομέτρων.
 

Διαβάστε εδώ: Καρούσος: Όλα τα μεγάλα οδικά έργα είναι σε τροχιά υλοποίησης

Ο δρόμος ξεκινά σε σημείο του υφιστάμενου δρόμου Αστρομερίτη-Ευρύχου, νοτίως της κοινότητας Αστρομερίτη, μετά τη διασταύρωση προς την κοινότητα Βυζακιάς και τερματίζει στη συμβολή του υφιστάμενου δρόμου.

Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή Κουτραφά, ανισόπεδες διαβάσεις και δύο ισόπεδους κόμβους για τη διασύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Εξάλλου, περιλαμβάνεται μεγάλη κοιλαδογέφυρα στον ποταμό της Ελιάς, στην περιοχή Βυζακιάς.

Αυτοκινητόδρομος Λεμεσού-Σαϊττά 

Θέμα μερικών μηνών φαίνεται να είναι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού-Σαϊττά.

Οι κατασκευαστικές εργασίες του έργου, το οποίο έχει αναλάβει η Cyfield και βρίσκονται στη φάση Α1, άρχισαν τον Σεπτέμβριο του 2020.

 

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Λεμεσού-Σαϊττά θα είναι τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας με κεντρική διαχωριστική νησίδα και το συνολικό του μήκος θα ανέρχεται στα 22,5 χιλιόμετρα.

Διαβάστε εδώ: Πού βρίσκεται και πότε ολοκληρώνεται ο νέος δρόμος Λεμεσού-Σαϊττά

Η φάση Α1 αφορά το τμήμα Πολεμίδια-Παλώδια, μήκους περίπου 3,6 χλμ., από το Αθλητικό Κέντρο Σπύρος Κυπριανού (Palais de Sport) μέχρι την πρόσβαση προς την κοινότητα Παλώδιας, ενώ αποτελεί συνέχεια της Λεωφόρου Γιάννου Κρανιδιώτη.
 

Το έργο περιλαμβάνει ένα δευτερεύον οδικό δίκτυο επτά χλμ., τέσσερις κυκλικούς κόμβους, διάβαση πεζών, υπόγεια διάβαση και υποστηρικτικούς τοίχους.

Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας - Παλαιχωρίου

Περί τα τέλη Ιανουαρίου του 2023 αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για την προσφορά εκτέλεσης του έργου, το οποίο αφορά στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας Παλαιχωρίου.

Στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς ολοκληρώθηκε η διαδικασία προσφορών για το τμήμα Ανάγειας - Αγροκηπιάς.

 

Το έργο αφορά αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, δύο ισόπεδους κυκλικούς κόμβους (Εργατών και Αγροκηπιάς), δύο ανισόπεδους κόμβους (Αγίου Ιωάννη και Μαλούντας), τρεις γέφυρες, δύο υπόγειες οχηματικές προσβάσεις και μία υπέργεια οχηματική πρόσβαση.

Διαβάστε εδώ: Έκλεισαν οι προσφορές για τμήμα του δρόμου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα €71.4 εκατ. συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.
 

Με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να υπάρξει βελτίωση της οδικής ασφάλειας, μείωση δυστυχημάτων, συντόμευση των διαδρομών, εξοικονόμηση χρόνου και καυσίμων, όπως επίσης μείωση καυσαερίων. Επιπρόσθετα, θα υπάρχει μεγαλύτερη υποστήριξη της πολυτροπικότητας για διακίνηση δημόσιων και ιδιωτικών μέσων μεταφοράς για επιβάτες (Ι.Χ. και λεωφορεία), καθώς και για τα μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων.

Το συγκεκριμένο έργο εμπίπτει στον στρατηγικό σχεδιασμό για σύνδεση του εθνικού οδικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων, που έχει ως στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας, τον περιορισμό της αστυφιλίας, την αναζωογόνηση των περιοχών της ευρύτερης περιοχής Πιτσιλιάς και Ορεινής, αλλά και της ευρύτερης περιοχής Τροόδους.

Δειτε Επισης

Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου