Κόντρες για τα αυτοκίνητα στη Μακαρίου

Σε πεδίο…μάχης και έντονων αντιπαραθέσεων τείνει να μετατραπεί η λεωφόρος Μακαρίου, υπό το πρίσμα της απόφασης του Δήμου Λευκωσίας-στον απόηχο της ανάπλασης και επαναλειτουργίας της τον περασμένο Δεκέμβριο-, να προχωρήσει σε προσωρινή μονοδρόμησή της και να επιτρέψει, επίσης προσωρινά, την ελεύθερη διέλευση οχημάτων.

Η χθεσινή μέρα επεφύλαξε την ανακοίνωση του Ομίλου Χ.Α. Παπαέλληνας αναφορικά με την απόφασή του να παγώσει το μεγάλο επενδυτικό πλάνο που είχε για την Μακαρίου, και το οποίο περιλάμβανε τη δημιουργία τριών εμπορικών καταστημάτων. Δύο που θα ανήκαν στις αλυσίδες Beauty Line και Holland & Barrett και ενός που θα αφορούσε νέο project καταστήματος καλλυντικών.

«Προβληματική κατάσταση»

Στην ανακοίνωσή του, ο Όμιλος Χ.Α. Παπαέλληνας τόνιζε πως η «αλλαγή του αρχικού σχεδιασμού, με τη μονοδρόμηση και ελεύθερη διέλευση οχημάτων και τις επακόλουθες συνθήκες ανομίας και ανασφάλειας των πεζών, μεταβάλλει ριζικά και αρνητικά τα δεδομένα απόδοσης αξίας του έργου προς τους πολίτες».

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος έκανε λόγο για αμφιβολία που έχει προκληθεί για τον τελικό χαρακτήρα του έργου λόγω αλλοίωσης στην εφαρμογή της αρχικής μελέτης, για αβεβαιότητα αναφορικά με την επίπτωση στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας, καθώς και για ανησυχία ενδεχόμενης μονιμοποίησης μίας ιδιαίτερα προβληματικής, όπως την χαρακτηρίζει, κατάστασης.

Διαβάστε εδώ: Παγώνει τα επενδυτικά του πλάνα στη Μακαρίου ο Όμιλος Χ.Α. Παπαέλληνας

«Δεν αλλάζει ο αρχικός σχεδιασμός»

Άμεση υπήρξε η αντίδραση του Δήμου Λευκωσίας, ο οποίος σε δική του ανακοίνωση-απάντηση, υποστήριξε πως καμιά αβεβαιότητα δεν υπάρχει σε σχέση με το μέλλον της Μακαρίου, υπενθυμίζοντας πως η λύση που εφαρμόζεται είναι προσωρινή και δεν έχει στόχο να αλλάξει τον αρχικό σχεδιασμό.

Ο Δήμος Λευκωσίας υποδείκνυε περαιτέρω ότι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του και ότι αναμένεται από τα αρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν με τη δημιουργία του απαιτούμενου θεσμικού πλαισίου, ώστε το σύστημα ελέγχου της εισόδου εξουσιοδοτημένων αυτοκινήτων που προνοεί το σύστημα φωτοεπισήμανσης, να τεθεί σε λειτουργία. «Όπως επίσης», υπογράμμιζε, «αναμένεται να ολοκληρωθούν και τα έργα επί της οδού Αναστασίου Λεβέντη, τα οποία θα ξεκινήσουν σε λίγες  εβδομάδες».

Διαβάστε εδώ: Αντεπιτίθεται για τη Μακαρίου ο Δήμος Λευκωσίας-«Καμία αβεβαιότητα»

Τι θέλουν οι καταστηματάρχες

Το όλο σκηνικό που έχει δημιουργηθεί και πόσο επηρεάζει την εμπορική δραστηριότητα των επιχειρήσεων στην Μακαρίου, κλήθηκε από το InBusinessNews να σχολιάσει ο εκπρόσωπος των καταστηματαρχών των εμπορικών κέντρων της Λευκωσίας, Γαστών Γεωργίου.

Επισημαίνοντας ότι η λεωφόρος Μακαρίου βρίσκεται σε πιλοτικό πρόγραμμα μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου, ο κ. Γεωργίου σημείωσε πως ναι μεν προκύπτει κάποιο κυκλοφοριακό ζήτημα, ωστόσο, όπως είπε, το πρόβλημα δεν είναι ανάλογο του μεγέθους με το οποίο παρουσιάζεται. 

Διαβάστε εδώ: Σε χειμερία νάρκη το εμπορικό κέντρο της Λευκωσίας

«Ο δρόμος έχει ανοιχτεί προσωρινά. Θεωρώ ότι ο Δήμος κάνει ό,τι μπορεί για να δώσει μια σωστή εικόνα στην περιοχή. Βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία, ώστε να το πετύχουμε και να αναδείξουμε τη Μακαρίου όπως της αξίζει, δηλαδή ως ένα στολίδι για το κέντρο της πόλης», επισήμανε.

Ο Γαστών Γεωργίου τόνισε ότι καταβάλλονται, τόσο από πλευράς των καταστηματαρχών όσο και από την πλευρά του Δήμου, αρκετές προσπάθειες για να επιλυθούν τα όποια προβλήματα προκύπτουν.

Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα, ο σύνδεσμος καταστηματαρχών των εμπορικών κέντρων Λευκωσίας, θα συγκαλέσει τα μέλη του τις επόμενες μέρες προς συζήτηση της διαμορφωθείσας κατάστασης και για εξεύρεση λύσεων στα όποια προβλήματα έχουν προκύψει.

Παρέμβαση Γενικού Ελεγκτή

Αξίζει να σημειωθεί πως εξηγήσεις από τον Δήμο Λευκωσίας ζήτησε με επιστολή του ο Γενικός Ελεγκτής, Οδυσσέας Μιχαηλίδης. Η Ελεγκτική Υπηρεσία θέτει την παράμετρο του κατά πόσο, αν επιτρεπόταν η ελεύθερη πρόσβαση οχημάτων στην Μακαρίου, θα ανατρεπόταν ο αρχικός σχεδιασμός βάσει του οποίου δόθηκε η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, δεδομένου ότι το έργο της ανάπλασης της Μακαρίου συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. 

Διαβάστε εδώ: Απαντά σε Ελεγκτή για τη Μακαρίου ο Δήμος Λευκωσίας: Προσωρινή η λύση

Η διαφωνία του ΕΤΕΚ 

Εξάλλου, την έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία του για το ενδεχόμενο ανατροπής του αρχικού σχεδιασμού κυκλοφορίας είχε εκφράσει πρόσφατα και το ΕΤΕΚ. 

Διαβάστε εδώ: Βλέπει ανατροπή στον αρχικό σχεδιασμό κυκλοφορίας ανάπλασης της Μακαρίου

Σύμφωνα με το ΕΤΕΚ, μια τέτοια κίνηση παρεκκλίνει ουσιαστικά από τις πρόνοιες του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), αλλά και από τις αρχές βιώσιμης κινητικότητας και σύγχρονου σχεδιασμού οδικών δικτύων στα αστικά κέντρα των πόλεων γενικότερα.

Δειτε Επισης

Σώτος Ιακωβίδης: Μια πραγματική πρόκληση και η προτεραιότητα του ομίλου MSJ το 2025
Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη