powered by

Βλέπει ανατροπή στον αρχικό σχεδιασμό κυκλοφορίας ανάπλασης της Μακαρίου

Το ΕΤΕΚ εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία του για το ενδεχόμενο να ανατραπεί ο αρχικός σχεδιασμός κυκλοφορίας στην αναδιαμόρφωση τμήματος της Λεωφόρου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ' στο κέντρο της Λευκωσίας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, στον αρχικό σχεδιασμό του τμήματος της λεωφόρου, μεταξύ της συμβολής με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα και της συμβολής με τη λεωφόρο Ομήρου, προνοείτο η πεζοδρόμηση της λεωφόρου με μικτή χρήση από λεωφορεία, μέσω της δημιουργίας πλατιών πεζοδρομίων και δρόμου με λεωφορειολωρίδες διπλής κατεύθυνσης. Σύμφωνα με τις αναφορές σε πρόσφατα δημοσιεύματα, όπως αναφέρει το ΕΤΕΚ, φαίνεται να έχει τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας, θέμα διαφοροποίησης των αρχικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ειδικότερα του ενδεχόμενου μονοδρόμησης του προαναφερόμενου τμήματος της Μακαρίου Γ', ώστε να επιτραπεί και η διακίνηση ιδιωτικών οχημάτων.

Το ΕΤΕΚ επισημαίνει ότι μια τέτοια κίνηση παρεκκλίνει ουσιαστικά από τις πρόνοιες του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), αλλά και από τις αρχές βιώσιμης κινητικότητας και σύγχρονου σχεδιασμού οδικών δικτύων στα αστικά κέντρα των πόλεων γενικότερα.

Ταυτόχρονα, τυχόν υλοποίηση του υπό συζήτηση ανασχεδιασμού, θα καταργήσει την αμφίδρομη διαδρομή των λεωφορειολωρίδων δυσχεραίνοντας σημαντικά τις διαδρομές των λεωφορείων και συνεπώς τη λειτουργία των δημόσιων μεταφορών εντός του κέντρου της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί, τονίζει το ΕΤΕΚ, ότι σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες για την ανάπλαση των αστικών κέντρων των πόλεων, ακολουθείται η προσέγγιση του περιορισμού της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου, μέσω της προώθησης της ενεργής διακίνησης και ειδικότερα της ενθάρρυνσης της πεζοπορίας, της ποδηλασίας και της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς έναντι της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει, η υπό συζήτηση διαφοροποίηση των αρχικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, δεν μπορεί παρά να αντίκειται στις βασικές αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και να αποτελεί βήμα προς τα πίσω.

Επίσης, επισημαίνει, τυχόν ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού, ώστε να επιτρέπεται η διακίνηση ιδιωτικών αυτοκινήτων, πέραν των οχημάτων των κατοίκων της περιοχής και τροφοδοσίας, θα αποτελέσει ένα δεδομένο που δύσκολα θα μπορεί να ανατραπεί. Ταυτόχρονα, η εν λόγω διαφοροποίηση δύναται να επιβαρύνει την τροχαία κίνηση στη συμβολή της Λεωφόρου Μακαρίου Γ' με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα.

Επιπρόσθετα, τονίζεται ότι το όλο έργο αφορά στην ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου Γ'-Στασικράτους-Ευαγόρου και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), βάσει του άξονα προτεραιότητας που αφορά την προώθηση βιώσιμων μεταφορών και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 

Το Επιμελητήριο καλεί τους αρμόδιους να εξετάσουν τις επιπτώσεις που θα έχει η ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού για τους πολίτες και τους επισκέπτες του αστικού κέντρου της Λευκωσίας και για το μέλλον των βιώσιμων μεταφορών στη χώρα μας γενικότερα και να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του έργου βάσει του αρχικού σχεδιασμού, προς όφελος των κατοίκων της πόλης και της κοινωνίας.

Δειτε Επισης

Γραφεία στο κέντρο της Λευκωσίας από την Gordian...Μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης και επένδυσης
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία και την προσφορά έτοιμης γης για ανάπτυξη-Το νέο πλαίσιο για τον αστικό αναδασμό
Μοναδικές προτάσεις σε κατοικίες και διαμερίσματα σε Λευκωσία και Λάρνακα από την Altamira Real Estate
Επενδυτικές ευκαιρίες σε ακίνητα από την AstroBank
Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων: Μεταρρυθμίσεις για ανθεκτική οικονομία, να αξιοποιήσουμε τις θετικές εξελίξεις
Απεμπλοκή από το αδιέξοδο για 9.497 εγκλωβισμένους αγοραστές-Χαιρετίζει το ΥΠΕΣ την ψήφιση νόμου
Νέο γήπεδο 5.000 θεατών στον χώρο του Μακαρείου Σταδίου και πλάνο αναβάθμισης του «Στέλιος Κυριακίδης» στην Πάφο
Έλλειψη προσωπικού και οι προκλήσεις του κατασκευαστικού τομέα σε συνάντηση ΟΣΕΟΚ με Γιάννη Παναγιώτου
Θετικός εκ πρώτης όψεως για θεσμοθέτηση του επαγγέλματος του επιχειρηματία ανάπτυξης γης ο Κ. Ιωάννου
Μελετούν τις παραμέτρους για θεσμοθέτηση του επαγγέλματος του επιχειρηματία ανάπτυξης γης