powered by

Απαντά σε Ελεγκτή για τη Μακαρίου ο Δήμος Λευκωσίας: Προσωρινή η λύση

Η λύση που εφαρμόζεται είναι προσωρινή και δεν έχει στόχο να αλλάξει ούτε κατ’ ελάχιστο τον αρχικό σχεδιασμό, ξεκαθαρίζει ο Δήμος Λευκωσίας, απαντώντας σε πρόσφατα δημοσιεύματα αναφορικά με την μονόπλευρη και κατά περιπτώσεις ελλιπή παρουσίαση του θέματος της Λεωφ. Μακαρίου Γ’.

 

Εκφράζει, ωστόσο, την άποψη ότι ακόμη και με τη προσωρινή λύση φαίνεται να επιτυγχάνεται ο στόχος της βιώσιμης κινητικότητας που αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα στο σύνολο του έργου. 

Ο Δήμος Λευκωσίας υπενθυμίζει ότι α) οι 3 λωρίδες για αυτοκίνητα μειώθηκαν στη 1 β) δημιουργήθηκε λεωφορειολωρίδα γ) δημιουργήθηκαν πλατύτερα, ισοεπίπεδα πεζοδρόμια δ) φυτεύτηκαν δεντροστοιχίες ε) δημιουργήθηκε αριθμός μικρών πλατειών κ.α.


Το έργο θα αξιολογηθεί με την ολοκλήρωσή του
Ο Δήμος έχει λάβει την επιστολή του Γενικού Ελεγκτή, εξηγώντας ότι, όπως οφείλει, θα απαντήσει αναλυτικά, δίνοντας τις απαιτούμενες εξηγήσεις τονίζοντας παράλληλα πως, όπως κάθε συγχρηματοδοτούμενο έργο, θα αξιολογηθεί με την τελική παράδοσή του.

 

«Ταυτόχρονα, είναι αναγκαίο όλοι οι συναρμόδιοι φορείς (Υπουργείο Μεταφορών, Δημόσια Έργα, Αστυνομία) να βοηθήσουν να υλοποιηθεί τόσο η προσωρινή λύση όσο και να δημιουργηθούν οι συνθήκες που θα επιτρέψουν να προχωρήσει ο αρχικός σχεδιασμός. Μέχρι σήμερα, αυτό δεν κατέστη δυνατό. Πολλά από τα έργα υποδομής που θα συνέβαλαν προς αυτήν την κατεύθυνση και θα δημιουργούσαν συγκριτικό πλεονέκτημα για το λεωφορείο έναντι του αυτοκινήτου,  δεν έχουν υλοποιηθεί καθυστερώντας σημαντικά την αποτελεσματική λειτουργία του έργου», τονίζει σχετικά.

 

Επιπροσθέτως, σημειώνει την κρισιμότητα τα αρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν άμεσα με την δημιουργία του απαιτούμενου θεσμικού πλαισίου, ώστε το σύστημα ελέγχου της εισόδου εξουσιοδοτημένων αυτοκινήτων που προνοεί το σύστημα φωτοεπισήμανσης και είναι αναπόσπαστο μέρος του αρχικού σχεδιασμού, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο και σε πλήρη ετοιμότητα από τον Δήμο Λευκωσίας, να τεθεί σε λειτουργία.

 

Ο Δήμος Λευκωσίας υπενθυμίζει ακόμα ότι σε όσες υπηρεσίες ή τμήματα, που φέρουν την ευθύνη δημιουργίας του συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, οι οποίες προτρέπουν τον Δήμο να ακολουθήσει άλλη μέθοδο ελέγχου, πως η συγκεκριμένη συζήτηση προηγήθηκε της έναρξης του έργου και οι όποιες προτάσεις κατατέθηκαν κρίθηκαν δυσλειτουργικές και μη εφαρμόσιμες.

 

«Όλα τα ανωτέρω καθιστούν την κινδυνολογία ως προς την πιθανή απώλεια της χρηματοδότησης του έργου πρόωρη δεδομένου δε ότι το θέμα της λειτουργικότητας του (σύμφωνα με την αρχική Απόφαση Ένταξης Έργου) θα αξιολογηθεί κατά τις διαδικασίες κλεισίματος του συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος και της έκδοσης Απόφασης Κλεισίματος Έργου», αναφέρει καταληκτικά.

Δειτε Επισης

Στα 18 εκατ. το κόστος για την ανέγερση των γηπέδων της ΚΟΠ στον Κόρνο-Τα χρονοδιαγράμματα του έργου
Κ. Κωνσταντή: Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμη κινητικότητα όσο τα αστικά μας κέντρα λειτουργούν ως πάρκινγκ
Πάει Ολομέλεια η πρόταση για εγκλωβισμένους αγοραστές... Αναμένεται να λύσει σε μεγάλο βαθμό το ζήτημα
Έρχεται το 1o καλοκαιρινό Open Day & Live Bidding Event στο Peyia Sunset στην Πέγεια
Γ. Μισιρλής: Η υποστελέχωση απειλεί τη βιωσιμότητα του τομέα ανάπτυξης ακινήτων και κατασκευών
Οι δυναμικές των τιμών και οι τάσεις για καινούργια διαμερίσματα και οικίες το 2024-Χαρτογράφηση από Landbank Analytics
Σε διαρκή ανοδική πορεία τα ακίνητα-Οι πωλήσεις σε κάθε πόλη, οι επαρχίες με δυναμική και οι μικρές απώλειες
FIBA EuroBasket 2025: Πώς προχωρά η αναβάθμιση του «Σπύρος Κυπριανού»-Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα
Το The Landmark Nicosia Towers με την σφραγίδα ποιότητας της Alusteel
Καμπανάκι Συμβουλίου Εγγραφής Κτηματομεσιτών: 125 καταδίκες για παράνομη κτηματομεσιτεία το 2024