Houston, we have a problem! Διαφήμιση Vs. Attention

Online Banners, Pop-up banners, take-over banners, outdoor διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους, indoor διαφημιστικές πινακίδες σε εσωτερικούς χώρους, τηλεοπτικές διαφημίσεις, ραδιοφωνικές διαφημίσεις, διαφημιστικές οθόνες σε εσωτερικούς χώρους, σε υπεραγορές, σε malls, σε μεγάλα καταστήματα, αεροδρόμια κτλ. κτλ. κτλ. από εκεί και πέρα ακολουθούν οι μετρήσεις, οι αναλύσεις (metrics), επισκεψιμότητα Online, επισκεψιμότητα σε φυσικούς χώρους πχ Malls, αριθμοί αυτοκινήτων (traffic in numbers) σε σημεία που είναι οι outdoor πινακίδες κτλ.

Μέχρι εδώ όλα καλά… δηλώνω σεβασμό στις μετρήσεις και κυρίως σε metrics και data, οφείλω όμως να κάνω και τον συνήγορο του διαβόλου… στην πραγματικότητα, DO WE PAY ATTENTION σε αυτόν τον καταιγισμό; Και εξηγώ, σε πραγματικό χρόνο προσέχουμε τις διαφημίσεις που μας κατακλύζουν με τόση μανία ή απλά τις προσπερνάμε; προσέχουμε τα online banners που βλέπουμε στις ιστοσελίδες ή εστιάζουμε μόνο το περιεχόμενο;

Ενδεικτικά σύμφωνα με έρευνα της ComScore (Global media measurement and analytics company), ο Μέσος χρήστης διαδικτύου εκτίθεται τουλάχιστον σε 1.700 διαφημίσεις - Online banners ανά μήνα. Ερώτηση στον μέσο χρήστη: Θυμάσαι κάποια διαφήμιση; Επίσης το σκόπιμο click-through rate είναι μόλις 0.1% και ας μην εστιάσουμε σε offline – online, indoor, outdoor, παραδοσιακή προσέγγιση κτλ. μήπως ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει διαχρονικά εξελιχθεί στο να αποφεύγει ή να προσπερνά τον διαφημιστικό καταιγισμό; Δηλαδή μήπως υποσυνείδητα έχουμε αναπτύξει «advertising blindness».

Όπως και να έχει το ζήτημα θα το λύσει σύντομα η Nielsen αφού εδώ και χρόνια πραγματοποιεί επιστημονική έρευνα που συνδυάζει Νευρολογία με τεχνολογία eye-tracking. H έρευνα φαίνεται να επιβεβαιώνει (δυστυχώς) τα πιο πάνω.

Houston… how about content?

Είναι παραδεκτό γεγονός ότι οι εποχές αλλάζουν… το περιεχόμενο (content) όμως είναι η λύση! Κυρίως γιατί ο χρήστης – καταναλωτής του 2023 δεν έχει καμία σχέση με τον καταναλωτή του 2003 (και ας μην πάμε πιο πίσω). Εν έτη 2023, ο καταναλωτής είναι πιο έξυπνος, θέλει και αλληλοεπιδρά με το brand, ενώ παράλληλα έχει πρόσβαση σε όγκο πληροφοριών, άρα έχει άποψη. Το ότι κάποτε πωλούσαμε πάγο σε Εσκιμώους, είναι παρελθόν, πλέον δεν είναι εφικτό! Σε νέα δεδομένα, το content marketing δίνει τη δυνατότητα στα brands - υπηρεσίες να επικοινωνήσουν ποιοτικά προσφέροντας πολύτιμο, ενημερωτικό περιεχόμενο στο κοινό τους αντί να το βομβαρδίζουν απλώς με διαφημίσεις. Με αυτόν τον τρόπο, τα brands μπορούν να δημιουργήσουν χρήσιμο και ουσιαστικό περιεχόμενο, ενώ μακροπρόθεσμα μπορούν να κτίσουν και σταδιακά καθιερωθούν με ηθική, διαφάνεια και ειλικρίνεια.

Το content marketing υπάρχει και είναι ουσιαστικό όταν πραγματικά το brand έχει μια ιστορία να πει… storytelling, με αυτόν τον τρόπο ξεφεύγει από το “ψυχρό” εταιρικό και γίνεται πλέον φυσικό, αληθινό και κυρίως προσιτό. Το Influencer Marketing έχει ήδη βοηθήσει αυτήν την τάση με τα Brands να κάνουν το αφήγημά τους μέσω του Influencer που έχει επιλεχθεί. Ωστόσο η επιλογή του σωστού influencer για ένα brand είναι άλλου παπά ευαγγέλιο… coming soon.

Από την διαδικασία του content δεν μπορεί να εξαιρεθεί η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), υπάρχουν ήδη εργαλεία εξατομικευμένου περιεχομένου για στοχευμένη και καλύτερη προσέλκυση κοινού – πελατών. Επιπρόσθετα τα εργαλεία Content Marketing που υποστηρίζονται από AI μπορούν να αναλύσουν τεράστιο όγκο δεδομένων (data) σχετικά με τους πελάτες ενός Brand ή και τους υποψήφιους πελάτες. Και εάν δεν υπάρχει story… τότε δουλειά μας είναι να το δημιουργήσουμε…

Σήμερα στην αγορά υπάρχουν νέα δεδομένα για την προσέγγιση του στοχευόμενου κοινού, η Τεχνητή Νοημοσύνη, η φωνητική αναγνώριση – αναζήτηση, συσκευές Vitrual Reality κυρίως στο gaming και όχι μόνο, καθώς και νέες τεχνολογίες επιβάλλουν επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής για κάθε brand αφού το περιβάλλον σε αυτή τη φάση είναι μεταβλητό και κυρίως ο καταναλωτής είναι ή έγινε ξύπνιος.

Υ.Γ. παρακολουθώντας όμως τις έρευνες οφείλω να παραθέσω data …για προβληματισμό. Houston PAY ATTENTION, we have a problem

*Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Έκθεση Ντράγκι: Ο δρόμος για την ανταγωνιστικότητα στην Ε.Ε. και η περίπτωση της Κύπρου
Το sportswashing και η ειλικρινής επικοινωνία σχετικά με την ενσωμάτωση της αειφόρου ανάπτυξης στον αθλητισμό
Ο ρόλος των παρόχων διοικητικών υπηρεσιών στην ανάπτυξη της οικονομίας και ενάντια στο ξέπλυμα χρήματος
Θωράκιση του τομέα του στοιχήματος με νέα νομοθετικά εργαλεία
Πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για την Κύπρο ο ελάχιστος φόρος 15% για τις πολυεθνικές
Πώς η ψηφιακή τραπεζική μεταμορφώνει τον χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου
Οι βασικές διαφορές μεταξύ των δεικτών αναφοράς τιμών φυσικού αερίου Henry Hub και TTF
Οι «πειρατές» του χαλλουμιού-Πώς η επιτυχία του αύξησε τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό
Η γυναικεία μοναξιά στα Διοικητικά Συμβούλια
Ο Κανονισμός ψηφιακής επιχειρησιακής ανθεκτικότητας-Μια νέα εποχή για την οικονομική ασφάλεια