10+1 τρόποι για να γίνετε εργοδότης προτίμησης

Πρώτιστος στόχος κάθε οργανισμού θα πρέπει να είναι η φήμη του ως εργοδότη προτίμησης, σύμφωνα με τον marketing & brand specialist, soft skills trainer, Γιώργο Ζερβίδη. «Όταν το επιτύχεις αυτό, τότε δεν ψάχνεις για προσωπικό αλλά έχεις την πολυτέλεια να επιλέγεις και μάλιστα αυτό που λέμε ‘τον ανθό’ της αγοράς», δηλώνει, και αναλύει τα χαρακτηριστικά που έχει μια επιχείρηση που αποτελεί best workplace και όσα την κάνουν να ξεχωρίζει στο ευρύτερο εργοδοτικό περιβάλλον.

  1. Ηγεσία που εκπέμπει φως

Μια τέτοια επιχείρηση διαθέτει ηγεσία που έχει όραμα, που εμπνέει, που ακούει, που είναι πρωτοπόρος, που έχει ακόλουθους και όχι υπαλλήλους. Ηγεσία με ψηλό δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης, που αντιλαμβάνεται ότι χωρίς τους ανθρώπους της δεν μπορεί τίποτα να πετύχει και τίποτα να αναμένει. Μια ηγεσία που εκπέμπει φως και εμπιστοσύνη στον κόσμο της.

2. Καλή φήμη και ισχυρή εικόνα

Εταιρείες και οργανισμοί που διαθέτουν καλή φήμη και έχουν ισχυρή εικόνα στην αγορά, σίγουρα αποκτούν πλεονέκτημα στο θέμα εργοδότη προτίμησης. Αυτό αφορά και στον κόσμο έξω από την εταιρεία αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό εντός του οργανισμού, που μπορεί να γίνει ο καλύτερος πρεσβευτής της εικόνας προς τα έξω. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα να μιλά κανείς απαξιωτικά για την εταιρεία στην οποία εργάζεται. Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα το στόμα κάποιου να στάζει μέλι για την εταιρεία και τον εργοδότη του.


3. Υγειές εργασιακό περιβάλλον

Κανείς δεν είναι διατεθειμένος να περνά τις περισσότερες ώρες της ημέρας αλλά και της ζωής του σε ένα βαρετό ή τοξικό περιβάλλον. Η επιχείρηση και η διεύθυνσή της πρέπει να φροντίσουν έτσι ώστε το περιβάλλον να εκπέμπει υγεία. Να είναι διάχυτο στην ατμόσφαιρα το αίσθημα της ικανοποίησης για το ότι αποτελεί τύχη για κάποιο άτομο, να εργάζεται σε ένα τέτοιο οργανισμό. Κι’ αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους. Από τη σωστή επιλογή των εργαζομένων και τις εκδηλώσεις σύνδεσης του προσωπικού μέχρι και τις συνθήκες ή τις διευκολύνσεις που παρέχει η εταιρεία για να απολαμβάνει το άτομο την εργασία του.

4. Ισορροπία εργασίας και προσωπικής ζωής

Με τον όρο καλή ισορροπία εργασίας και προσωπικής ζωής εννοούμε την ικανότητα του εργαζόμενου να ανταποκρίνεται παράλληλα με επάρκεια στην εργασία του και στις προσωπικές του υποχρεώσεις, διατηρώντας την υγεία και την ευεξία που αντλεί από αυτές. Η εταιρεία θα πρέπει να δημιουργεί αυτές τις συνθήκες, έτσι ώστε η εργασία να μην υποσκελίζει την προσωπική ζωή και τις υποχρεώσεις του ατόμου αλλά να υπάρχει αρμονία και ισορροπία μεταξύ των δύο.

5. Εκτίμηση κι επιβράβευση

Κανείς δεν μπορεί να δώσει το εκατό τοις εκατό των δυνατοτήτων του και ούτε είναι διατεθειμένος να το κάνει, αν δεν νιώθει ότι εκτιμούν την προσπάθειά του. Η εργοδοτική πλευρά οφείλει να εκτιμά και να το δείχνει έμπρακτα το ανθρώπινο δυναμικό που καταβάλλει την απαιτούμενη προσπάθεια και ακόμη περισσότερο αυτούς που διανύουν το επιπλέον μίλι για την εταιρεία τους.

6. Δικαίωμα στην ανέλιξη

Κάθε ένας που αγαπά αυτό που κάνει, που δίνει τον καλύτερο του εαυτό και προσφέρει, απαιτεί και το δικαιούται να ανελιχθεί. Αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να παρέχει η εταιρεία στον κόσμο της.

Σε αντίθετη περίπτωση θα χάνει τους καλύτερούς της και θα της μένουν οι μετριότητες και οι εργαζόμενοι που είναι εκεί απλώς για τον μισθό ή για οποιαδήποτε άλλα ωφελήματα.

7.Εκπαίδευση και soft skills

Χωρίς την απαιτούμενη εκπαίδευση του προσωπικού, κανένας οργανισμός δεν μπορεί να πετύχει τους στρατηγικούς του στόχους, ειδικά στις μέρες μας, που όλα εξελίσσονται, μεταβάλλονται και αλλάζουν τόσο γρήγορα. Οι εταιρείες οφείλουν να εκπαιδεύουν τον κόσμο τους και οι εργαζόμενοι όχι μόνο το δικαιούνται αλλά και το απαιτούν. Εκτός από το συγκεκριμένο αντικείμενο της κάθε εργασίας, οι επιχειρήσεις πρέπει να εισάγουν το ανθρώπινο τους δυναμικό στη συναισθηματική νοημοσύνη και στις ανθρώπινες και κοινωνικές δεξιότητες (soft skills). Από την εμπειρία μου, η μεγάλη πλειοψηφία των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, προέρχονται από την έλλειψη δεξιοτήτων, όπως η ομαδικότητα, η επικοινωνία, η διαχείριση χρόνου, η εργασία κάτω υπό πίεση, η κριτική σκέψη και η ηγεσία. Είναι εκπληκτικά τα αποτελέσματα που βλέπουμε μετά ένα τέτοιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

8. Δίκαιη μεταχείριση με αξιολόγηση

Ποιος εργαζόμενος δεν θέλει να τυγχάνει δίκαιης μεταχείρισης; Ποια εταιρεία δεν θέλει να νιώθει ότι οι άνθρωποί της αναγνωρίζουν τον δίκαιο τρόπο μεταχείρισής τους; Για να επιτευχθεί αυτό, επιβάλλεται να γίνονται αξιολογήσεις του προσωπικού σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπου θα συμφωνούνται μετρήσιμοι και συγκεκριμένοι στόχοι. Με αυτό τον τρόπο θα γνωρίζει ο εργαζόμενος πού στέκει αλλά και η διεύθυνση θα μπορεί να επιβραβεύει αυτούς που το δικαιούνται.

9. Δίχως άγχος κι ανασφάλεια

Η ασφάλεια παίζει σημαντικό ρόλο στο να θεωρείται μια εταιρεία ιδανικός εργοδότης. Η ασφάλεια αντικατοπτρίζεται από την οικονομική δύναμη της επιχείρησης, την υπεύθυνη στρατηγική της διεύθυνσης, τις σοβαρές και μετρημένες κινήσεις καθώς και την αξιοπιστία της. Η απαλλαγή της ανασφάλειας επιτρέπει στον εργαζόμενο να επικεντρωθεί στα καθήκοντά του χωρίς άγχος.

10. Το προσωπικό θέλει να ξέρει

H διαφάνεια είναι μια σημαντική παράμετρος, για να θεωρείται μια επιχείρηση best workplace. Η διεύθυνση δεν θα πρέπει να διστάζει να μοιράζεται τους στόχους, τα πλάνα και τις σκέψεις της με το προσωπικό, αφού πρέπει να είναι συνοδοιπόρος σ’ αυτή την προσπάθεια. Το ανθρώπινο δυναμικό που ενημερώνεται τακτικά και σε βάθος για θέματα που αφορούν στην εταιρεία, νιώθει ότι τυγχάνει σεβασμού και το υπολογίζουν.

10 + 1. Άθροισμα όλων η εταιρική κουλτούρα

Η εταιρική κουλτούρα δεν είναι τίποτα άλλο από το άθροισμα των πιο πάνω. Αποτελεί τον καθρέφτη ενός οργανισμού και προβάλλει αυτό ακριβώς που είναι. Είναι το όραμα και το σύνολο των αξιών, του τρόπου σκέψης, της νοοτροπίας, των πεποιθήσεων και των κανονισμών ενός οργανισμού κι αποτελεί σημαντικό άξονα έλξης για ένα άτομο που αναζητεί εργασία.

Δειτε Επισης

BEST COMPANIES TO WORK FOR: Champions of the Workplace- Οι στόχοι όλων σε αρμονία
PUBLIC GROUP: Κάθε επιτυχία και γιορτή!
Βάσσος Ηλιάδης Λτδ: Επιτυγχάνοντας τις ισορροπίες
ΕΥΡΗΚΑ: «Πιστεύω» στον άνθρωπο
ΠΟΛΥΚΛΙΝΙΚΗ ΥΓΕΙΑ: Υγιείς ανθρώπινες σχέσεις
ECOMMBX: Leaders και στα εργασιακά
ipH: Όταν οι αξίες γίνονται κουλτούρα
MAP S.Platis: Κουλτούρα υγιών σχέσεων
Orb Communications: Εμπνέοντας την ομάδα
Philip Morris Cyprus: Το επίτευγμα μιας κοινότητας ταλαντούχων