ipH: Όταν οι αξίες γίνονται κουλτούρα
15:28 - 18 Απριλίου 2023
Η ipH δραστηριοποιείται στον τομέα των FMCGs από το 1981, με ιδρυτή τον Τάκη Φωτιάδη και τους υιούς του Ιάκωβο και Μάριο. Σήμερα διοικείται από τον Ιάκωβο και τα τρία παιδιά του, Μαργαρίτα, Χλόη και Χρίστο. Εργοδοτεί 270 άτομα και αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους αντιπροσώπους και διανομείς τροφίμων στην κυπριακή αγορά. Η HR Manager της εταιρείας, Αρετή Βασιλαρά, μας μίλησε για τις πρακτικές που καθιστούν την εταιρεία ελκυστικό εργοδότη, συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της.
HipH ειδικεύεται στην εισαγωγή, ανασυσκευασία, διανομή και διαχείριση προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που προορίζονται για το λιανεμπόριο και τον τομέα εστίασης. Συνεργάζεται με κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής τροφίμων παγκοσμίως, όπως Valio, Arla Foods, Starbucks, Danone, Ardo, Aviko, Minerva και άλλες. Από το 1997 έχει την αποκλειστική διαχείριση της τροφοδοσίας των εστιατορίων McDonald’s στην Κύπρο ενώ από το 2011 και προσβλέποντας στη συνεχή εξέλιξη και διεύρυνση των δραστηριοτήτων της, δημιούργησε την επιτυχημένη αλυσίδα λιανικής τροφίμων foodhaus, που σήμερα αριθμεί 9 καταστήματα.
Ανθρωποκεντρικό περιβάλλον
Αρχικά δίνουμε μεγάλη σημασία στο να μετατρέπονται οι βασικές αξίες της εταιρείας μας σε καθημερινές συμπεριφορές, που διαμορφώνουν την εργασιακή μας κουλτούρα. Πιστεύουμε ότι μια εταιρεία, που κατανοεί την αποστολή της, μπορεί να μεταδώσει αυτές τις αξίες στο ανθρώπινο δυναμικό της και να προσελκύσει οποιονδήποτε υποψήφιο του οποίου οι αξίες ταυτίζονται με τις δικές της. Προωθούμε την ανοιχτή επικοινωνία και τη διαφάνεια στις σχέσεις μας με το προσωπικό και τους συνεργάτες μας. Δίνουμε και λαμβάνουμε εποικοδομητική ανατροφοδότηση και φροντίζουμε να εμπλέκουμε τα άτομά μας στη διαδικασία εισηγήσεων αλλά και λήψης αποφάσεων, με αποτέλεσμα να δημιουργούμε ένα εργασιακό περιβάλλον όπου επικρατεί η εμπιστοσύνη και ο αμοιβαίος σεβασμός. Διατηρούμε μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, θεσπίζοντας διαδικασίες για την επίτευξη του σκοπού αυτού. Παρέχουμε ευελιξία στα ωράρια εργασίας αλλά και τη δυνατότητα εργασίας εξ αποστάσεως όταν χρειάζεται και όπου εφαρμόζετε. Συμμετέχουμε σε έρευνες αγοράς για να εξασφαλίζουμε την ανταγωνιστικότητά μας ως προς τα πακέτα απολαβών και ωφελημάτων που προσφέρουμε. Επίσης, παρέχουμε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, ακολουθώντας τις αρχές ασφάλειας και υγείας και παρέχουμε συχνή εκπαίδευση για τα θέματα αυτά.
Αξίζει να αναφερθεί στο σημείο αυτό ότι η πανδημία μας βοήθησε περισσότερο να αναπτυχθούμε κυρίως σε θέματα τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, έχουμε διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τις διαδικτυακές συναντήσεις. Συνεχίζουμε, επίσης, τις διαδικτυακές παράλληλα με τις δια ζώσης εκπαιδεύσεις, πρακτική που ισχύει και στις συνεντεύξεις με υποψηφίους. Ακόμα, οι συνάδελφοι, όπου η εργασία τους το επιτρέπει, είναι πλήρως εξοπλισμένοι τεχνολογικά για να εργάζονται εξ αποστάσεως, όταν χρειάζεται.
Όλοι αποδέκτες ωφελημάτων
Επενδύουμε στη συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη του προσωπικού μας για αναβάθμιση των επαγγελματικών καθώς και των προσωπικών του δεξιοτήτων με βάση πάντα τις στρατηγικές εκπαιδευτικές ανάγκες του οργανισμού και των τμημάτων.
Εφαρμόζουμε πλάνο κλιμακωτής άδειας στη βάση των χρόνων εμπειρίας, τιμώντας ιδιαίτερα τους συναδέλφους για την αφοσίωση και παραμονή τους στην εταιρεία. Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μας επωφελείται έκπτωσης σε αγορές του από τα καταστήματα του ομίλου foodhaus καθώς και πίστωση του ποσού των αγορών στη μερίδα του ανά μήνα.
Επίσης, παρέχουμε ταμείο προνοίας και ευκολίες έναντι προκαταβολής μισθού. Ακόμα, γιορτάζουμε μαζί με τα μέλη των ομάδων μας τις μεγάλες τους στιγμές, όπως αυτή της γέννησης ενός παιδιού, και αναγνωρίζουμε τις επιτυχίες των ομάδων όταν πετυχαίνουν τους στόχους τους με την παροχή διάφορων δώρων. Ταυτόχρονα, για ενίσχυση της ομαδικότητας, η εταιρεία επιχορηγεί τμηματικές εξόδους ομάδων.
Προσέλκυση ταλαντούχων
Μια από τις μεγάλες προκλήσεις για τις εταιρείες σε ό,τι αφορά το προσωπικό τους είναι η έλκυση και η στελέχωση με τα κατάλληλα ταλέντα. Η εξεύρεση και προσέλκυση ατόμων που πρεσβεύουν τις αξίες της εταιρείας και ταιριάζουν στην κουλτούρα της έχει καταστεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Η αυξανόμενη προσφορά για εργασία καθώς επίσης οι περισσότερες επιλογές που παρέχονται σχετικά με το πού, πότε και πόσο εργάζονται, δημιουργούν αβεβαιότητα και δυσκολία στην επίτευξη του έργου. Πέρα από τη στελέχωση, οι εταιρείες πρέπει να παραμένουν σε εγρήγορση και να βρίσκουν τρόπους για να διατηρούν το υφιστάμενο προσωπικό τους, να είναι ευέλικτες, να διατηρούν την ανταγωνιστικότητά τους και να παρέχουν ένα υγιές και ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον με επίκεντρο τον άνθρωπο.
Επένδυση στην ανάπτυξη
Το πλάνο μας μέσα στην επόμενη πενταετία, για να γίνουμε ακόμα καλύτερος εργοδότης, είναι αρχικά η συνέχιση της επένδυσής μας για την προώθηση ενός περιβάλλοντος συνεχούς μάθησης και ανάπτυξης σε θέματα που άπτονται του ψηφιακού μετασχηματισμού αλλά και της τεχνολογικής ανάπτυξης.
Πιστεύουμε ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να διακρίνονται από δημιουργικότητα και κριτική σκέψη και να τους παρέχεται πεδίο ψηφιακής αναβάθμισης στην εργασία τους, με στόχο την επίλυση προβλημάτων και την ανανέωση της ψηφιακής τους επιδεξιότητας.
Επιπλέον, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ανάπτυξη των ηγετικών ικανοτήτων της διευθυντικής μας ομάδας, για να συνεχίζουν να πορεύονται σαν ηγέτες, να εφαρμόζουν το μοντέλο της καθοδήγησης (coaching) με τις ομάδες τους, να μπορούν να λειτουργούν με ενσυναίσθηση και να δημιουργούν την ομαδικότητα και τη δέσμευση στις ομάδες τους για την επίτευξη των κοινών τους στόχων.
Τέλος, θέλουμε να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την εργασιακή εμπειρία του προσωπικού μας, βελτιώνοντας συνεχώς τις συνθήκες εργασίας, τις πολιτικές και τις διαδικασίες μας. Να ωθούμε την πρωτοβουλία και τον διάλογο. Να αξιολογούμε συνεχώς τους ρόλους εργασίας για αύξηση της παραγωγικότητας και της δέσμευσης και να δημιουργούμε ρόλους εργασίας με συγκεκριμένο σκοπό. Να δίνεται η ευκαιρία στους ανθρώπους μας να συνδέουν την αξία της εργασίας τους με την αποστολή, τον σκοπό και τη σφραγίδα που θέλουν οι ίδιοι να αφήσουν τόσο στην εργασία τους όσο και στη ευρύτερη κοινωνία. Στο πλαίσιο των πιο πάνω και επειδή αναγνωρίζουμε τις ευθύνες μας ως εργοδότη αλλά και ως μέλους της κοινωνίας μας, έχουμε αρχίσει την προσπάθεια σχηματισμού στρατηγικού εταιρικού πλάνου στο πεδίο της Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης, με σκοπό να κάνουμε την εταιρεία μας μελλοντικά βιώσιμη και κατά συνέπεια ακόμα καλύτερο εργοδότη.
Facts and figures
⋅ Ετήσιος τζίρος εταιρείας:
€75.000.000
⋅ Αριθμός προσωπικού:
270 άτομα
⋅ Κενές θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή:
3
⋅ Βραβεύσεις και διακρίσεις στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού:
Υγιείς Εργασιακές
Σχέσεις, Σύγχρονες
Επιχειρήσεις 2020
⋅ Στοιχεία επικοινωνίας τμήματος ανθρώπινου δυναμικού:
Στοιχεία επικοινωνίας:
Διεύθυνση: Λεωφόρος Γιάννου Κρανιδιώτη 166, 2235, Λατσιά, Λευκωσία | Τ.κ.: 25300, 1308, Λευκωσία | Τηλέφωνο: 22488400
Φαξ: 22488442 | E-mail: iph@iph.com.cy| Ιστοσελίδα: www.iph.com.cy