Μετά την Apple TV+ δυναμικά και στην παραδοσιακή κινηματογραφική βιομηχανία η Apple

Δυναμικά στον χώρο της παγκόσμιας βιομηχανίας του παραδοσιακού κινηματογράφου εισέρχεται η Apple, φιλοδοξώντας- όπως όλα δείχνουν-να δημιουργήσει νέα δεδομένα και να αλλάξει τις ισορροπίες.

Αν και ο CEO της Apple Τιμ Κουκ δεν είναι γνωστός για τη σχέση του με το θέατρο και δη τον κινηματογράφο, κάτι που είχε εκ φύσεως ο αείμνηστος συνιδρυτής της, Στιβ Τζομπς, μετά από 12 χρόνια ως διευθύνων σύμβουλος της Apple, φαίνεται να ετοιμάζεται για να μετατραπεί σε μεγιστάνα του Χόλυγουντ.

Συγκεκριμένα, τις επόμενες μέρες η Apple θα κυκλοφορήσει τη νέα ταινία «Killers of the Flower Moon» του καταξιωμένου σκηνοθέτη Μάρτιν Σκορτσέζε σε περισσότερους από 3.600 κινηματογράφους των ΗΠΑ και σε χιλιάδες άλλους, σε 63 άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο.

Το επικό γουέστερν, στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Ρόμπερτ Ντε Νίρο, και διαρκεί περίπου 3,5 ώρες, έχει ένα εγγυημένο «παράθυρο» 45 ημερών στους κινηματογράφους, προτού μεταφερθεί στην πλατφόρμα της Apple TV+.

Η στροφή προς τους κινηματογράφους

Μάλιστα, η στροφή προς τους κινηματογράφους από την Apple θα συνεχιστεί στα τέλη Νοεμβρίου με την κυκλοφορία του «Napoleon», μιας βιογραφικής ταινίας σε σκηνοθεσία του Ridley Scott, καθώς και του «Argylle», ενός κατασκοπευτικού θρίλερ σε σκηνοθεσία του Matthew Vaughn, τον επόμενο χρόνο.

Και οι τρεις ταινίες έχουν προϋπολογισμό που εκτιμάται ότι κυμαίνεται κοντά ή πάνω από τα 200 εκατομμύρια δολάρια πριν από το κόστος μάρκετινγκ, αριθμοί που τα παραδοσιακά στούντιο του Χόλυγουντ ενδεχομένως και να δυσκολεύονται να δικαιολογήσουν για ταινίες που δεν έχουν υπερήρωες ή φωτόσπαθα.

Το καυτό θέμα στο Χόλυγουντ

Το γιατί ακριβώς η Apple εισέρχεται τόσο έντονα στην παραδοσιακή κινηματογραφική βιομηχανία είναι ένα καυτό θέμα στο Χόλιγουντ. Πολλοί πιστεύουν ότι πρόκειται για την παρουσίαση μιας πιο φιλικής εικόνας, ώστε να προσελκύσει τα πιο λαμπερά αστέρια του Χόλυγουντ στα έργα της.

Άλλοι λένε πως αφορά την προώθηση του streaming, ενώ κάποιοι υποστηρίζουν ότι το να βάζεις ταινίες στους κινηματογράφους, είναι απλώς ο καλύτερος τρόπος για να πωλήσεις ταινίες.

«Θέλουν μια μεγάλη παγκόσμια κυκλοφορία για να δείξουν ότι η Apple κάνει ταινίες υψηλής ποιότητας», είπε στέλεχος της ψυχαγωγίας. Όπως τόνισε, «μπορεί να μην είναι κερδοφόρο κινηματογραφικά, αλλά θα πάει καλά όταν πρόκειται για το Apple TV+ αργότερα, και θα τα πάει καλά στην κούρσα των Όσκαρ του χρόνου».

Untitled

Και συνέχισε λέγοντας ότι «στέλνει ένα μήνυμα στο Χόλυγουντ που του λέει, θέλουμε τους καλύτερους σκηνοθέτες και τους καλύτερους ηθοποιούς σου».

Εν μέσω απεργιών

Πάντως, η διαφαινόμενη πρόθεση της Apple για την πλήρη κινηματογραφική εμπειρία έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για το Χόλυγουντ, όπου το συνδικάτο των ηθοποιών παραμένει σε απεργία και τα παραδοσιακά στούντιο παλεύουν με την οικονομική αναταραχή που προκαλείται από το streaming.

Ορισμένα στελέχη του Χόλυγουντ ανησυχούν ότι η απουσία οικονομικών περιορισμών από πλευράς της Apple-μια θέση πάντως που η εταιρεία απορρίπτει-θα δημιουργήσει προβλήματα στα στούντιο παλαιού τύπου, τα οποία βρίσκονται όλα σε στενό οικονομικό κλοιό.

«Με την Apple, κάνουν ταινίες σε μια τιμή που δεν πιστεύω ότι μπορούν να κάνουν τα παραδοσιακά στούντιο», ανέφερε το στέλεχος. «Έτσι, βλάπτει τη γενική οικονομία της παραγωγής ταινιών, επειδή απλώς οδηγεί τις τιμές υψηλότερα για τα πάντα».

Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες κινηματογράφου δεν διαμαρτύρονται. Η άγραφη πολιτική του Netflix να κυκλοφορεί ταινίες σε μικρό αριθμό θεατρικών χώρων για να προκριθούν για βραβεία έχει προκαλέσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια στους ιδιοκτήτες.

Όμως, η μεγάλη κινηματογραφική στροφή της Apple-μαζί με την πρόσφατη κυκλοφορία της ταινίας «Air» στους κινηματογράφους από την Amazon-τους δίνει μια αίσθηση δικαίωσης.

«Όλα τα στοιχεία συνηγορούν ότι μια ταινία που έχει μια περίοδο κινηματογραφικής αποκλειστικότητας τα πάει καλύτερα στις επόμενες ροές εσόδων [όπως το streaming]. Δεν είναι πλέον απλώς ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος», δήλωσε ο Phil Clapp, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Κινηματογράφου του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Κάνουν τα πράγματα πιο απλά: Οι άνθρωποι που έχουν δει την ταινία σε έναν κινηματογράφο μιλούν γι' αυτό, και έτσι αποκτά ένα φωτοστέφανο εφέ μάρκετινγκ (halo effect of marketing)».

Πάντως, η Apple δεν εισέρχεται μόνη της στον κλάδο των blockbuster. Έχει συνεργαστεί με τα στούντιο του Χόλυγουντ για τις τρεις ταινίες «Killers of the Flower Moon», «Napoleon» και «Argylle», ώστε να χειριστεί εργασίες όπως η διανομή και το μάρκετινγκ, την τέχνη του «να βάζεις ανθρώπους σε καθίσματα», όπως την αποκάλεσε ένα στέλεχος του κλάδου.

killers-of-the-flower-moon-9781398513341_hr

Ειδικότερα, για το «Killers of the Flower Moon», η Apple συνεργάζεται με την Paramount, η οποία κατείχε τα δικαιώματα του διάσημου βιβλίου του David Grann στο οποίο βασίζεται η ταινία, αλλά δεν ήταν διατεθειμένη να καλύψει το κόστος της. Η Apple χρηματοδότησε την ταινία και χειρίστηκε το μάρκετινγκ και τη δημοσιότητα, ενώ η Paramount διαχειριζόταν τη διανομή της.

Για το «Napoleon», η Apple θα συνεργαστεί με τη Sony, όπου επικεφαλής του Motion Picture Group είναι ο Tom Rothman, μακροχρόνιος συνεργάτης του σκηνοθέτη Ridley Scott.

«Θα κυκλοφορήσει την Ημέρα των Ευχαριστιών με μια ισχυρή κινηματογραφική βιτρίνα και ισχυρή εκστρατεία μάρκετινγκ προτού μετακομίσει στο Apple TV+», είπε ο Rothman για το «Napoleon» , σε ένα κινηματογραφικό συνέδριο νωρίτερα φέτος.

Η Apple θα συνεργαστεί εξάλλου με την Universal στο «Argylle», που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο.

Τα μεγάλα σχέδια

Πολλοί στο Χόλυγουντ βλέπουν τις παραδοσιακές καμπάνιες μάρκετινγκ στούντιο που συνοδεύουν μια κυκλοφορία στον κινηματογράφο ως απαραίτητες για τη δημιουργία θορύβου γύρω από μια ταινία, και τελικά οδηγούν σε καλύτερη απόδοση σε υπηρεσίες streaming, όπως το Apple TV+.

Το να φέρει νέους συνδρομητές στην υπηρεσία streaming είναι σίγουρα ένας στόχος για τον Κουκ, αλλά ο Niels Juul, εκτελεστικός παραγωγός στο «Killers of the Flower Moon», είπε ότι σε μια συνομιλία του στις Κάννες με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Apple, του έδωσε την αίσθηση ότι ο Τιμ είχε και άλλους στόχους.

«Ο Τιμ κατανοεί τον ρόλο που παίζει η παρακολούθηση ταινιών σε ένα κινηματογράφο στην κουλτούρα μας», δήλωσε ο Juul. «Ενδιαφέρεται πραγματικά να έχει πολιτιστικό αντίκτυπο», συμπλήρωσε.

Δειτε Επισης

Γιατί έρχονται στην Κύπρο οι Google, Amazon, SalesForce & Binance;
NEDECO: Σχεδιάστε σήμερα τη μελλοντική σας ανάπτυξη και βιωσιμότητα
Αλλαγής σκυτάλης στα ηνία της Cablenet-Νέος CEO ο Ιωάννης Μαυρίδης
Η AWS ανακοινώνει νέες καινοτόμες λειτουργίες για το Amazon Bedrock
ConsulTech: Ενώνει δυνάμεις με την αμερικανική TKI με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων
Είκοσι νέες ψηφιακές υπηρεσίες εντός του 2024-Τα πλάνα του Υφ. Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής
Με μεγάλη επιτυχία το «2ο Cyprus: The New Global Tech & Innovation Hub Summit» (pics)
Η Quadcode ενώνει δυνάμεις με την Capacitor Partners για το μεγαλύτερο Hackathon στην Κύπρο
Η Κύπρος ως ιδανικός προορισμός για να ζει, να εργάζεται και να δραστηριοποιεί κανείς τις επιχειρήσεις του
Παγκράτιος Βανέζης: Η σημασία ενός ισχυρού καθεστώτος διανοητικής ιδιοκτησίας