KPMG ΚΥΠΡΟΥ
14:21 - 16 Φεβρουαρίου 2022
Οι οργανισμοί που θέλουν να είναι καινοτόμοι και επιτυχημένοι, οφείλουν να είναι ανθρωποκεντρικοί. Παρόλο που η έννοια αυτή δεν είναι καινούργια είναι πιο σημαντική από ποτέ, καθώς η πανδημία του covid-19, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ρυθμό ψηφιακού μετασχηματισμού των οργανισμών ανά το παγκόσμιο («Double Disruption»), έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας και ιδιαίτερα στο εργασιακό περιβάλλον.
Αδιαμφισβήτητα, οι οργανισμοί που θέλουν να είναι καινοτόμοι και επιτυχημένοι οφείλουν να είναι ανθρωποκεντρικοί. Παρόλο που η έννοια αυτή δεν είναι καινούρια είναι πιο σημαντική από ποτέ, καθώς η πανδημία του COVID-19 σε συνδυασμό με τον αυξημένο ρυθμό ψηφιακού μετασχηματισμού των οργανισμών ανά το παγκόσμιο (“Double Disruption”), έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας και ιδιαίτερα στο εργασιακό περιβάλλον. Εκτός από το “Double Disruption”, οι οργανισμοί αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα εξίσου σημαντικές προκλήσεις όπως τη «Μεγάλη Παραίτηση», το φαινόμενο κατά το οποίο μεγάλος αριθμός εργαζομένων εγκαταλείπει τη δουλειά του κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Παράλληλα είναι αντιμέτωποι με την ανάγκη ευθυγράμμισής τους με τους τρεις πυλώνες βιωσιμότητας, γεγονός που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε πρωτοβουλίες που σχετίζονται με περιβαλλοντικά (E) και κοινωνικά (S) θέματα αλλά και θέματα διακυβέρνησης (G). Η KPMG Κύπρου προσφέρει ένα ευρύ φάσμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού με στόχο την υποστήριξη των οργανισμών κατά τη μετάβαση στη νέα πραγματικότητα, συμπεριλαμβανομένων της εξεύρεσης και στελέχωσης προσωπικού μέσα από σύγχρονα μοντέλα αξιολόγησης, την αναδιαμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού, τη βελτίωση της εμπειρίας του προσωπικού και την οικοδόμηση μιας δυνατής κουλτούρας.
Εξεύρεση και Στελέχωση Προσωπικού
Η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού, αποτελεί μια από τις βασικές Υπηρεσίες Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG Κύπρου. Ως απόρροια της πανδημίας, το παραδοσιακό μοντέλο πρόσληψης βρίσκεται σε ένα μονοπάτι ανάπτυξης, καινοτομίας και επαναπροσδιορισμού, με την εδραίωση νέων τεχνολογιών όπως είναι η ψηφιακή επικοινωνία και αλληλεπίδραση. Οι πρωτοπόρες εταιρείες, υιοθετήσαν γρήγορα ευέλικτους τρόπους εργασίας και αγκάλιασαν τη διαδικασία διαδικτυακής συνέντευξης ως μέσο αξιολόγησης υποψήφιων, αφήνοντας πίσω τις μέχρι πρόσφατα επικρατούσες δια ζώσης προφορικές αξιολογήσεις. Οι επαγγελματίες του χώρου επιλέγουν πλέον τις διαδικτυακές συνεντεύξεις κυρίως για εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για τους πιθανούς υποψηφίους. Οι οργανισμοί αντιλαμβάνονται πλέον ότι ο διαδικτυακός τρόπος αξιολόγησης επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και εν τέλει καθιστά την όλη διαδικασία ταχύτερη, αμεσότερη και πιο κερδοφόρα.
Το συνεχές μεταβαλλόμενο περιβάλλον στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού και η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας καθιστούν την τοποθεσία ως μη καθοριστικό και μη αποτρεπτικό παράγοντα για συνέντευξη και πρόσληψη. Έτσι, επιτυγχάνεται μια πιο ευρεία διερεύνηση προσωπικού και προσέλκυση ταλέντων σε παγκόσμιο πλέον επίπεδο, επιτρέποντας στους οργανισμούς να εργοδοτούν το καταλληλότερο ανθρώπινο δυναμικό από μια πλειάδα υποψηφίων δίχως να περιορίζονται από γεωγραφικά πλαίσια.
Η ανάθεση των δραστηριοτήτων εξεύρεσης και στελέχωσης ανθρώπινου δυναμικού σε εξειδικευμένους συμβούλους που κατέχουν εκτενή πείρα στον τομέα, αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχίας για τον κάθε οργανισμό.
Αναδιαμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού
Η σημερινή πραγματικότητα απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση για την αναδιαμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού. Η αρχή επιτυγχάνεται με την υιοθέτηση μιας δυναμικής στρατηγικής για τον σχεδιασμό του ανθρώπινου δυναμικού που δημιουργεί τις σωστές δομές και τους ρόλους που ανταποκρίνονται στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον μέσω ενδελεχούς ανάλυσης δεδομένων. Ο σχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού στη νέα πραγματικότητα εστιάζει στη συνεχή ανάλυση των δεξιοτήτων που χρειάζεται ο οργανισμός με βάση τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες του, ξεφεύγοντας από το παραδοσιακό πλαίσιο των προκαθορισμένων θέσεων εργασίας. Oι οργανισμοί καλούνται πλέον να αντιμετωπίζουν με ευελιξία τον τρόπο οργάνωσης του ανθρώπινου δυναμικού και να προβαίνουν σε μια δυναμική σύζευξη των απαραίτητων δεξιοτήτων με τις κατάλληλες εργασίες αντί στη στατική τοποθέτηση ατόμων σε προκαθορισμένες θέσεις εργασίας. Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι της KPMG Κύπρου είναι σε θέση να προσφέρουν μια ολιστική προσέγγιση αναδιαμόρφωσης ανθρώπινου δυναμικού στους πελάτες τους, βασιζόμενοι στις μελλοντικές τάσεις και ανάγκες της αγοράς, των πελατών και του ανθρώπινου δυναμικού.
Εμπειρία του προσωπικού και ανασχεδιασμός του χώρου εργασίας
H «εργασία από οπουδήποτε» αποτελεί πλέον πρακτική σε πολλούς οργανισμούς ανά το παγκόσμιο και ήρθε για να μείνει. Αυτή η νέα πραγματικότητα απαιτεί την παροχή ενός καινούργιου είδους εμπειρίας στο προσωπικό βασιζόμενης στην εξατομίκευση και την ενσυναίσθηση, είτε το προσωπικό εργάζεται από το γραφείο, το σπίτι, ή στη βάση ενός υβριδικού μοντέλου εργασίας. Γι’ αυτό λοιπόν, κρίνεται απαραίτητος ο ανασχεδιασμός του χώρου εργασίας για τη δημιουργία μιας θετικής ψηφιακής εμπειρίας του προσωπικού που θα του επιτρέπει να παραμένει συνδεδεμένο, αφοσιωμένο και παραγωγικό αλλά και για τη συνολική αναδιαμόρφωση της εμπειρίας του προσωπικού. Η KPMG εφαρμόζει μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στη βελτίωση της εμπειρίας του προσωπικού σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, εντοπίζοντας τις στιγμές που έχουν σημασία για το προσωπικό και παρέχοντας ψηφιακά εργαλεία και τεχνολογία, στοχεύοντας σε πιο χαρούμενο και παραγωγικό ανθρώπινο δυναμικό.
ΕΝΤΑΞΗ - ΙΣΟΤΗΤΑ - ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ
Η πανδημία ανέδειξε τη σημασία αλλά και την αναγκαιότητα του πυλώνα βιωσιμότητας που εστιάζει στην κοινωνική πτυχή, ή αλλιώς το “S” των πυλώνων ESG, με το τρίπτυχο «ένταξη – ποικιλομορφία – ισότητα» να αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για τους οργανισμούς. Η KPMG έχει εντάξει στις Υπηρεσίες Ανθρώπινου Δυναμικού νέες υπηρεσίες που στοχεύουν στην υποστήριξη των οργανισμών για την εφαρμογή πρωτοβουλιών και δράσεων προς εναρμόνιση με τον κοινωνικό πυλώνα των ESG. Μέρος αυτών των υπηρεσιών αποτελεί η υποστήριξη για την οικοδόμηση και διατήρηση μιας δυνατής κουλτούρας ευθυγραμμισμένης με το “S” των πυλώνων ESG και η διαμόρφωση στρατηγικών για την ευημερία του προσωπικού.
Στοιχεία επικοινωνίας:
Αντώνης Παρτζίλης, Board Member,
Head of Management Consulting
22 209 021
Έλενα Φιλιππίδου, Senior Manager,
Management Consulting
22 209 050