Υπεραγορές: Δίχως τέλος αυξήσεις, το παιχνίδι παίζεται στις προσφορές

Καμία σταθεροποίηση δεν καταγράφεται όσον αφορά τις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών, τα οποία παραμένουν σε ταχεία ανοδική πορεία από την αρχή της χρονιάς και το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.

Οι αυξήσεις στις τιμές προϊόντων πρώτης ανάγκης δίνουν και παίρνουν ένεκα της κατακόρυφης ανόδου του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων, χωρίς να μπορούν να γίνουν προβλέψεις για το ταβάνι αυτών των αυξήσεων.

Προσφορές και ιδιωτική ετικέτα

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου, επεσήμανε ότι οι πληθωριστικές τάσεις συνεχίζονται, με αποτέλεσμα η ακρίβεια και οι αυξημένες τιμές να εξακολουθούν να ταλανίζουν τους καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμα: 

«Ως ΠΑΣΥΛΕ έχουμε διαπιστώσει εδώ και αρκετούς μήνες ότι το παιχνίδι παίζεται στις προσφορές, αλλά και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, στα οποία επικεντρώνεται ο καταναλωτής, με στόχο να πραγματοποιήσει όσο το δυνατό πιο συμφέρουσες αγορές», επεσήμανε σχετικά.

Το ολοένα και πιο αυξημένο κόστος ενέργειας και καυσίμων επηρεάζει τόσο επιχειρήσεις όσο και καταναλωτές, οι οποίοι εξακολουθούν να προσέρχονται στις υπεραγορές, έχοντας προχωρήσει σε εκτενή μελέτη, γνωρίζοντας τις προσφορές και επιλέγοντας σχεδόν πάντα με κριτήριο την τιμή.

Τρίτη αύξηση σε μία χρονιά

Είτε με μονοψήφιο είτε με διψήφιο ποσοστό, σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων διαφάνηκαν αυξήσεις, ενώ σε ορισμένα καταναλωτικά αγαθά, όπως το γάλα, σημειώθηκαν αλλαγές στις τιμές προς τα πάνω για δεύτερη ή για τρίτη φορά από την αρχή του 2022.

Υπολογίζεται ότι οι τσιμπημένες τιμές αφορούν διάφορες κατηγορίες, ανάμεσά τους ζυμαρικά, έλαια, βοδινό κρέας (27-30%) και κοτόπουλο (20-25%), ενώ κατά €1,5 - €2 εκτιμάται ότι αυξήθηκαν οι τιμές των χαλλουμιών, μετά την πιστοποίησή τους ως ΠΟΠ.

Ο τουρισμός διατηρεί ανθεκτικό το λιανεμπόριο

Νότα αισιοδοξίας για το λιανικό εμπόριο αποτελεί ο τουρισμός, καθώς η συνέχιση των τουριστικών ροών και οι υψηλές πληρότητες έδωσαν ανάσα στην οικονομία, ιδιαίτερα σε επιχειρήσεις σε παράλιες περιοχές.

Τα ευεργετικά οφέλη του τουρισμού στο λιανεμπόριο θύμισαν σε ορισμένες περιοχές, όπως η Πάφος και η Λεμεσός, τα δεδομένα του 2019.

«Παρά τα γκρίζα σύννεφα που προκάλεσε ο πόλεμος και τα αυξημένα κόστη ενέργειας και καυσίμων, εντούτοις το τουριστικό ρεύμα και οι εναλλακτικές αγορές, η πλήρης χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας και η διεξαγωγή κοινωνικών εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσεις, συναυλίες) κατάφεραν να διασώσουν το λιανικό εμπόριο», ανέφερε στο InBusinessNews ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ.

Θετικά αποτιμάται το γεγονός ότι παρά την δικαιολογημένη αβεβαιότητα στην αγορά, η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου δεν φαίνεται, τουλάχιστον επί του παρόντος, να τίθεται σε κίνδυνο.

Δειτε Επισης

ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata
Σε υπεραγορές και κρεοπωλεία της Λεμεσού η Μαρία Παναγιώτου-Διαβεβαιώνει για την επάρκεια και ποιότητα των προϊόντων
Skroutz.cy: Η νέα καμπάνια «Skroutz.cy: Shop everything» και πού στοχεύει
Πιο ακριβό φέτος το πασχαλινό τραπέζι-Τσιμπιμένες οι τιμές σε κρέατα και λαχανικά
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο
Καίει η τιμή του κυπριακού καφέ-Αύξηση 24,6% μέσα σε ένα χρόνο
Η Lidl Κύπρου δίνει πνοή στην ανθρωπιστική βοήθεια
Μ. Αντωνίου: Επάρκεια προϊόντων για το πλούσιο πασχαλινό τραπέζι-Αβεβαιότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω δασμών
ΑΛΦΑΜΕΓΑ & Bean Bar: €300 δώρο σε κάθε εργαζόμενο-To «ευχαριστώ» στο προσωπικό
Το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης του Kia EV3 προσφέρει πιο ομαλή οδήγηση και αυξημένη αυτονομία