Τα πλεονεκτήματα μίας integrated media strategy

Σε ένα κόσμο στον οποίο οι καταναλωτές βομβαρδίζονται διαρκώς και από παντού με επικοινωνιακά και προωθητικά μηνύματα παντός είδους, οι επιχειρήσεις και brands, αναρωτιούνται πως μπορούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. H απάντηση είναι μία: integrated media strategy! Ολοκληρωμένη στρατηγική media μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε κλίμακα και μάλιστα επιτυχημένα. Φτάνει να πληρούνται κάποιες βασικές προϋποθέσεις. Βασικότερη είναι η δημιουργία πραγματικών κοινών αξιών (shared values) με τους καταναλωτές. Και πιστέψτε μας, απλώς ποστάροντας στο Facebook και στο Instagram δεν «τσιμεντώνεις» σχέσεις.

Για να δημιουργηθεί σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές χρειάζεται η δημιουργία και επικοινωνία ενός consistent message σε όλα τα κανάλια και σημεία επικοινωνίας (touchpoints) τα οποία έχουν νόημα για τους ίδιους τους πελάτες. Αποκτά άλλη διάσταση το μήνυμα σας αν ο καταναλωτής εκτός από το Instagram το δει και σε άλλα μέσα με τα οποία αλληλεπιδρά. Ασχέτως μεγέθους και προϋπολογισμού λοιπόν, ότι κι αν επιτύχετε χρησιμοποιώντας μόνο ένα κανάλι επικοινωνίας, δεν μπορεί να συγκριθεί με το αποτέλεσμα που θα έχει η χρήση πολύ περισσότερων καναλιών. Επιπλέον, στην πορεία θα γνωρίζετε πια κανάλια έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση αν χρησιμοποιηθούν ως πακέτο και θα τα αξιοποιείτε σε μεγαλύτερο βαθμό. 

 

Η υλοποίηση

Μία ολοκληρωμένη στρατηγική media μπορεί να σας εξοικονομήσει χρόνο, πόρους και ανθρωποώρες μεσοπρόθεσμα, αλλά το ξεκίνημα είναι απαιτητικό. Αν δεν είναι, τότε κατά πάσα πιθανότητα κάτι κάνατε λάθος και η στρατηγική σας δεν θα έχει τα αποτελέσματα που επιθυμείτε. Είναι γι’ αυτό τον λόγο που πολλές εταιρείες συνεργάζονται με full stack γραφεία επικοινωνίας ώστε να ετοιμάσουν και να τρέξουν τις στρατηγικές τους.  

Σο τέλος της μέρας, με όποιο τρόπο κι αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε την στρατηγική σας, ένα πράγμα δεν πρέπει να ξεχνάτε. Πιο σημαντικό από την αύξηση των followers στο Facebook και από το άγχος για τον προϋπολογισμό ο οποίος δεν αφήνει περιθώρια για περαιτέρω προωθητικές ενέργειες, είναι εσείς οι ίδιοι να έχετε διατυπώσει σωστά το μήνυμα που θέλετε να περάσετε. Κάτι που πολλές φορές είναι πιο δύσκολο απ’ ότι ακούγεται και φαίνεται.

 

Επιλέξτε τα σωστά κανάλια

Μπορεί να μιλάμε για ολοκληρωμένη στρατηγική media, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τεμαχίσετε την προσπάθεια σας σε 100 διαφορετικά κανάλια. Επιλέξτε αυτά που θα σας αποφέρουν το καλύτερο συνολικό αποτέλεσμα. Και να θυμάστε, μπορεί το μήνυμα σας να είναι ενιαίο αλλά δεν έχουν όλα τα κανάλια τον ίδιο σκοπό. Μία διαδικτυακή διαφημιστική εκστρατεία δεν έχει τον ίδιο στόχο με μία προσωπική σας συνάντηση. Μπορεί το μήνυμα να είναι κοινό αλλά στην κάθε περίπτωση ο στόχος είναι άλλος. Και είναι καλά την κάθε ενέργεια, στο κάθε κανάλι να την αντικρίζεται αλλιώς ώστε στο τέλος της μέρας να μπορείτε να μετράτε και το αποτέλεσμα τους.

 

Περί χρημάτων ο λόγος

Οι δαπάνες για μία ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ μπορεί να σας φοβίζουν. Είναι απόλυτα κατανοητό και κατά την γνώμη μας αναγκαίο να μείνετε μέσα στα πλαίσια του προϋπολογισμού που έχετε θέσει. Το τελευταίο που θέλουμε κι εμείς κι εσείς είναι να χρεοκοπήσετε. Προσαρμοστείτε ανάλογα και να έχετε υπόψη πως αυτού του είδους οι στρατηγικές σας παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία, αναλόγως το πότε, πως και ποιο κοινό στοχεύετε. Στο τέλος της μέρας, ελέγξτε την αποδοτικότητά τους. Όπως βέβαια πρέπει να ελέγχετε και την επιτυχία της στρατηγική σας. Τι να τις κάνετε τις πολλές επισκέψεις στην ιστοσελίδα και τα πολλά likes, αν στην πραγματικότητα δεν μπαίνει κανείς στο κατάστημα σας; Πίσω από κάθε like βρίσκεται ένας –κρατηθείτε γερά- πραγματικός άνθρωπος του οποίου οι ρεαλιστικές συνήθειες και ανάγκες μπορεί να είναι διαφορετικές από αυτές που δείχνει online. Παρατηρήστε, κρίνετε, προσαρμοστείτε.   

Αν όλα τα πιο πάνω υλοποιηθούν σωστά, έστω και με κάποιες δοκιμές και διορθώσεις, τότε το αποτέλεσμα της ολοκληρωμένης στρατηγικής σας θα είναι η επισφράγιση της σχέσης σας με τους πελάτες σας, η ενίσχυση του brand σας και η ευθυγράμμιση όλων των προωθητικών σας ενεργειών με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται. 

 

*Διευθυντής και συνιδρυτής της Base Element

 

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;