Powered by

Στα σκουπίδια το 70% των ψαριών και το 50% φρούτων και λαχανικών

Εξειδικευμένη έρευνα διενήργησε η Ομοσπονδία Εργοδοτών & Βιομηχάνων (ΟΕΒ) για την συλλογή πληροφοριών για την σπατάλη τροφίμων και την καταγραφή των προκλήσεων στη διαχείριση τους σε επιχειρήσεις του τομέα της φιλοξενίας, τροφοδοσίας τροφίμων, εστίασης και υπηρεσιών τροφίμων. Τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν σημαντική σπατάλη σε τρόφιμα (μίας μερίδας) όπως ψάρια – πετάγεται το 70%, φρούτα και λαχανικά (50%), αρτοσκευάσματα (45%).

Διαβάστε ακόμα:
Debitos και doValue ενώνουν δυνάμεις σε Κύπρο και Ελλάδα

Ανατρεπτικές αλλαγές στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση

Πληρωμές λογαριασμών από το ταμείο της υπεραγοράς;

Altamira Deals: Μοναδικές ευκαιρίες για αγορά διαμερίσματος από €65.000

Η έρευνα της ΟΕΒ έγινε την περίοδο Δεκέμβριου 2020 - Ιανουάριου 2021 μέσω ηλεκτρονικού/διαδικτυακού ερωτηματολογίου. Η εν λόγω δράση αποτελεί μέρος ευρύτερης, πολυεπίπεδης έρευνας στο πλαίσιο του προγράμματος Life - “FOODPrint” το οποίο στοχεύει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Πρόκειται για εκστρατεία που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Life της ΕΕ και συμπίπτει με την υλοποίηση της στρατηγικής της Κύπρου για επίτευξη των ευρύτερων περιβαλλοντικών στόχων για βιώσιμη διαχείριση και δραστικό περιορισμό των δημοτικών αποβλήτων μέχρι το 2030.

Η έρευνα  της ΟΕΒ στις επιχειρήσεις είχε ως στόχο τον εντοπισμό των προκλήσεων, την εισήγηση μέτρων μείωσης της σπατάλης τροφίμων και καλών πρακτικών για την αξιοποίηση των οργανικών αποβλήτων. Από την έρευνα φάνηκε πως οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τον ορισμό των οργανικών αποβλήτων, καθώς και των υλικών που μπορούν να κομποστοποιηθούν.

Η έρευνα έδειξε ότι στις επιχειρήσεις φιλοξενίας, εστίασης και τροφοδοσίας τροφίμων, που συμμετείχαν στην έρευνα:

  • Το 70% της μερίδας του πιάτου από ψαρικά πετάγεται
  • Το 55% της μερίδας  θαλασσινών (μαλακιά/μύδια/καβούρια) του πιάτου πετάγεται
  • Από τα φρούτα & λαχανικά́ το 50% δεν καταναλώνεται
  • Από τα αρτοσκευάσματα δεν καταναλώνεται το 45% της μερίδας
  • Το 40% των αμυλούχων τροφών καταλήγει στα σκουπίδια.
  • Πετάγεται το 37% της μερίδας του πιάτου από κρέας
  • Από τα γαλακτοκομικά́ προϊόντα δεν καταναλώνεται το 33% της μερίδας που αναλογεί στο πιάτο
  • Το 25% της μερίδας ξηρών καρπών δεν καταναλώνεται
  • 3% των γευμάτων που ετοιμάζονται για το πρωινό́ πετάγονται
  • Το 1% των γευμάτων που ετοιμάζονται για το μεσημεριανό́ πετάγονται.

Οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα, πιστεύουν πως μπορεί να μειωθεί η σπατάλη τροφίμων, δίνοντας έμφαση στα πιο κάτω στάδια φύλαξης, προετοιμασίας και κατανάλωσης των τροφίμων:

  1. Κατά την προετοιμασία του φαγητού
  2. Κατά την φύλαξη των προμηθειών (κατάλληλα ψυγεία, μέθοδος παραγγελιών)
  3. Από την ευαισθητοποίηση του πελάτη να παραγγέλλει μικρότερες ποσότητες
  4. Η καλύτερη και ποιοτικότερη ανακύκλωση των αποβλήτων τροφίμων

Όσον αφορά τη διαχείριση φαγητού που δεν καταναλώθηκε από τον πελάτη, , μόνο το 6% των επιχειρήσεων προτείνει στον πελάτη το πακέτο take away. Ένα 30% των επιχειρήσεων δίνει το φαγητό σε take away μόνο εάν το ζητήσει ο πελάτης και, τέλος, περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις (47%) δεν δίνει ποτέ το φαγητό που περίσσεψε στον πελάτη.

Το εταιρικό σχήμα της εκστρατείας «FoodPrint» με σύνθημα «Τέρμα στην σπατάλη τροφίμων», αποτελούν το Συγκρότημα «Δίας», η ΟΕΒ, το Τμήμα Περιβάλλοντος, οι «Φίλοι της Γης» και οι σύμβουλοι περιβάλλοντος «Παρπούνας – Sustainability” και επικοινωνίας «Opinion and Action”.

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας βρίσκεται εδώ.

Δειτε Επισης

Minthis Resort: Πασχαλινή πολυτέλεια σε έναν παράδεισο εκλεπτυσμένης απόλαυσης
Κώστας Κουμής: Επιβεβαιώνεται η μεγάλη συνεισφορά του αθλητικού τουρισμού στην τουριστική οικονομία
Στο 50% οι πληρότητες στα ξενοδοχεία το Πάσχα-Ετοιμάζονται για δύσκολη χρονιά οι ξενοδόχοι
WIZZ Experiences: Νέα πρόσθετη υπηρεσία για τους επιβάτες της Wizz Air
Στα €1,4 δισ. οι δαπάνες για ταξίδια Κυπρίων στο εξωτερικό το 2022
Ψηφίζουν εξωτερικό για τις πασχαλινές διακοπές τους οι Κύπριοι-Για 48ωρα οι κρατήσεις στο εσωτερικό
Ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο η Πορτογαλία
ΕΤΑΠ Λευκωσίας: Διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο GreenHost Project
Απογειώθηκαν τα ταξίδια των Κυπρίων-Πού αποδίδεται η αύξηση και οι δημοφιλέστεροι προορισμοί
Λαμπερό reopening για το The Retail Village στο Nammos Limassol του Parklane Resort & Spa (pics)