Χορηγία Κατηγορίας Υπηρεσίες

Ανατρεπτικές αλλαγές στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση

Κερδίζει το στοίχημα η τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία επένδυσε και προσαρμόστηκε άμεσα στα νέα δεδομένα που επέβαλαν τα περιοριστικά μέτρα για την μη εξάπλωση της πανδημίας. Υιοθετήθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, επενδύοντας και υιοθετώντας τα νέα εργαλεία που παρέχει η τεχνολογία συνεχίζοντας την παροχή εκπαίδευσης.

Όπως και στις υπόλοιπες εκφάνσεις της καθημερινότητας μας, η πανδημία κινητοποίησε και την πανεπιστημιακή κοινότητα η οποία σε συνδυασμό με την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, κάνει την δική της επανάσταση επενδύοντας περισσότερα στην έρευνα και την καινοτομία.

Πέραν των συνεπειών της πανδημίας, η συνεχής αναβάθμιση και επένδυση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση στην Κύπρο, τα ιδιωτικά τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα αποτελούν πλέον ποιοτική επιλογή τόσο για Κύπριους όσο και για ξένους φοιτητές, ιδιαίτερα μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ.

Τις αλλαγές που επιφέρει η πανδημία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και τις επιπτώσεις του Brexit, αναλύουν στο InBusinessNews οι επικεφαλής ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Κύπρο.

Διαβάστε ακόμα:
Πληρωμές λογαριασμών από το ταμείο της υπεραγοράς;
Α. Γιασεμίδης: Κορυφαία επιλογή για ξένους επενδυτές η Κύπρος
Altamira Deals: Μοναδικές ευκαιρίες για αγορά διαμερίσματος από €65.000

 

 Νίκος Καρτακούλλης
Πρόεδρος Συμβουλίου Πανεπιστημίου Λευκωσίας

Τι θα αλλάξει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά την πανδημία;
Με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, ο τομέας της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης διεθνώς, όπως και κάθε πτυχή της ανθρώπινης ζωής, βρέθηκε ενώπιον πρωτόγνωρων δεδομένων που απαιτούσαν άμεση ανταπόκριση και προσαρμογή. Αυτό δημιούργησε πολλές προκλήσεις και ευκαιρίες. Το μεγάλο στοίχημα για τον τομέα ήταν και παραμένει η συνεχής προσαρμογή σε αυτά τα νέα δεδομένα, με τρόπο που να μην υπάρχει οποιοσδήποτε συμβιβασμός στην παρεχόμενη ακαδημαϊκή ποιότητα. Η πρόκληση αυτή έφερε στο προσκήνιο την ακόμη μεγαλύτερη σημασία της τεχνολογίας και της έγκαιρης και στρατηγικής αντίδρασης για την αντιμετώπιση και προσαρμογή σε περιόδους κρίσης.

Ακόμα κι όταν η καθημερινότητα επανέλθει στους κανονικούς της ρυθμούς, τα πανεπιστήμια, όπως και κάθε οργανισμός που θέλει να επιβιώνει και να αναπτύσσεται, πιστεύουμε ότι θα έχουν πια κατανοήσει τα νέα δεδομένα και θα είναι καλύτερα προετοιμασμένα για παν ενδεχόμενο. Θα είναι επίσης σε θέση να αξιοποιήσουν ακόμη περισσότερο τεχνολογίες με τις οποίες ενδεχομένως να πρωτοήρθαν σε επαφή εξαιτίας της πανδημίας, προς όφελος της ανάπτυξης και της βελτίωσης του επιπέδου ποιότητας των ακαδημαϊκών υπηρεσιών που προσφέρουν.

Ως προς αυτό, πιστεύουμε ότι το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, αφού με την ενεργοποίηση ενός σωστά δομημένου και έγκαιρα προετοιμασμένου στρατηγικού πλάνου από την αρχή της εμφάνισης της πανδημίας, ήταν σε θέση να συνεχίσει με επιτυχία το έργο του.

Σε αυτό βέβαια έπαιξε καίριο ρόλο ο διαχρονικός προσανατολισμός του Πανεπιστημίου στην υιοθέτηση και ανάπτυξη τελευταίων τεχνολογιών, καθώς και η αξιοποίηση της μακροχρόνιας εμπειρίας και των καλά θεμελιωμένων υφιστάμενων δομών του για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, γεγονός που συνέβαλε στο να συνεχίσει να προσφέρει απρόσκοπτα στους φοιτητές του τα ίδια επίπεδα ακαδημαϊκής ποιότητας και αριστείας.


Θετικές και αρνητικές επιπτώσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση από το Brexit.
Η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ διαφοροποιεί τα δεδομένα σε ό,τι αφορά την πανεπιστημιακή εκπαίδευση.  Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, χιλιάδες νέοι, νέες και γονείς βρίσκονται ενώπιον ενός τεράστιου διλήμματος σχετικά με τον ιδανικό προορισμό τους για σπουδές.

Είναι γεγονός ότι εξαιτίας του Brexit, τα βρετανικά πανεπιστήμια δέχονται πλέον όλους τους Ευρωπαίους και κατ’ επέκταση όλους τους Κύπριους νέους φοιτητές, ως φοιτητές από τρίτες χώρες. Σε πολλές περιπτώσεις τα δίδακτρα που ισχύουν γι’ αυτούς είναι κατά πολύ υψηλότερα από προηγουμένως. Επιπρόσθετα τερματίζεται η πρόσβαση στο φοιτητικό δάνειο, που μέχρι πρότινος τους προσέφερε η βρετανική κυβέρνηση. Σημειώνεται επίσης ότι το διαχρονικά υψηλότερο κόστος ζωής στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκτοξεύει το συνολικό κόστος φοίτησης (δίδακτρα, κόστος διαμονής και διατροφής, εισιτήρια, μεταφορικά και άλλα βασικά έξοδα ζωής) στα ύψη. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι παρόμοια δεδομένα ισχύουν και στη σύγκριση κόστους σπουδών μεταξύ Κύπρου και Ολλανδίας.

Επίσης οι κύπριοι γονείς καλούνται να λάβουν υπόψη κι άλλες σημαντικές παραμέτρους που επηρεάζουν το μέλλον των παιδιών τους, όπως είναι η ασφάλεια και η υγεία τους. Σε αυτό τον τομέα η Κύπρος έχει να επιδείξει εντυπωσιακά επίπεδα ασφάλειας, αφού έχει επανειλημμένα συμπεριληφθεί ανάμεσα στους ασφαλέστερους προορισμούς στον κόσμο, ιδιαίτερα για νέους. Η χώρα μας αυτή τη στιγμή θεωρείται ως ένα από τα πιο ασφαλή κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με συγκριτικά πολύ χαμηλότερα κρούσματα και επίπεδα θνησιμότητας.


Οι επιπτώσεις του Brexit διαφοροποιούν τα πλάνα των νέων που είχαν στο μυαλό τους το Ηνωμένο Βασίλειο ως τον ιδανικό προορισμό για σπουδές, καθώς η Κύπρος παρουσιάζεται ως μια εξίσου ελκυστική επιλογή. Η ραγδαία ανάπτυξη των κυπριακών πανεπιστημίων τα τελευταία χρόνια, η συνεχής διεθνής αναγνώρισή τους σε πανεπιστημιακές κατατάξεις, οι επιλογές που προσφέρουν για αξιοποίηση του προγράμματος Erasmus (που σημαίνει ότι οι φοιτητές δεν χάνουν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία του εξωτερικού) και η συνολική φοιτητική εμπειρία που προσφέρουν, καθιστούν την χώρα μας ως ένα πολύ καλό και αξιόλογο προορισμό σπουδών, τόσο για Κύπριους, όσο και για ξένους φοιτητές.

 

 

 Δρ. Χριστόφορος Χατζηκυπριανού
Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Συμβουλίου Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου

Τι θα αλλάξει στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση μετά την πανδημία;
Η πανδημία έχει ήδη αλλάξει την πανεπιστημιακή εκπαίδευση κυρίως ως προς τον τρόπο λειτουργείας της και την ίδια στιγμή έχει ενισχύσει τις προοπτικές και τις ανεξάντλητες δυνατότητες της. Η νέα κατάσταση πραγμάτων που δημιουργεί η πανδημία του κορωνοϊού θα επιφέρει ανατρεπτικές αλλαγές στη πανεπιστημιακή εκπαίδευση, έτσι όπως τη γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Το μοντέλο της μικτής ή υβριδικής εκπαίδευσης που συνδυάζει τη διδασκαλία στην αίθουσα, με φυσική παρουσία, και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ήλθε για να μείνει και θα αποτελέσει τη νέα κανονικότητα της εκπαίδευσης.

Στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου η μετάβαση από τη διδασκαλία στις αίθουσες στην εξ αποστάσεως λειτουργία δεν αποτέλεσε λύση ανάγκης γιατί είχαμε ήδη επενδύσει σε ψηφιακά μέσα διδασκαλίας ως ένα επιπρόσθετο κίνητρο για τους φοιτητές και ως ανύψωση της ποιοτικής εκπαίδευσης που θέλουμε να τους παρέχουμε. Από πολύ νωρίς αναγνωρίσαμε ότι οι μεθοδολογίες και τα ψηφιακά εργαλεία της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης είχαν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έκαναν αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία ιδιαίτερα αποτελεσματική και αναγκαία. Μάλιστα διεθνείς έρευνες έχουν δείξει ότι όταν ενσωματώνονται τα ψηφιακά εργαλεία και οι διαδικτυακές διαδικασίες σε συμβατικά δια ζώσης προγράμματα τότε προκύπτουν μοναδικά πλεονεκτήματα για την ενεργητική μάθηση και την αποτελεσματικότερη επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Υπό αυτό το πρίσμα, οι μεγαλύτερες ίσως προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι η επένδυση σε νέες τεχνολογίες, η εκπαίδευση του προσωπικού, η κοινωνική αποδοχή των εναλλακτικών μεθόδων εργασίας και θέματα διαχείρισης προσωπικών δεδομένων. Στην πορεία διαβλέπω επίσης ισχυροποίηση των δεσμών της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη και την ευρύτερη οικονομία. Στο διεθνή χώρο η πανεπιστημιακή εκπαίδευση και η έρευνα συνέβαλλαν πάντοτε στις εξελίξεις, τώρα αυτό είναι γεγονός και για την Κύπρο. Τόσο το κράτος όσο και ο ιδιωτικός τομέας αναζητούν την καθοδήγηση, την γνώση και τη στήριξη του πανεπιστημιακού τομέα. Οι σχολές μας, τα κέντρα αριστείας, οι ερευνητές μας έχουν πλέον ουσιαστικό ρόλο στις εξελίξεις, στην νέα προσπάθεια για βιώσιμη ανάπτυξη, στην διαμόρφωση της διαφοροποιημένης οικονομίας, στην νέα οικονομία της γνώσης.

Ο συνδυασμός της «τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης» με την «αναστάτωση» που επέφερε η πανδημία φέρνουν και μια εκπαιδευτική επανάσταση μέσα από την οποία ο ρόλος της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης θα είναι καθοριστικός όχι μόνο για τους φοιτητές μας αλλά και για το μέλλον της οικονομίας και της ίδιας της ανθρωπότητας.

Θετικές και αρνητικές επιπτώσεις για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση από το Brexit.
Λόγω Brexit και των αλλαγών στο σύστημα των διδάκτρων και την εισαγωγή βίζας στη Βρετανία η προσοχή των Κυπρίων φοιτητών, κυρίως από ιδιωτικά αγγλόφωνα σχολεία, έχει στραφεί προς άλλες χώρες και φυσικά σε μεγάλο βαθμό προς την Κύπρο. Αυτή η στροφή είναι κυρίως προς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου που προσφέρουν αγγλόφωνα προγράμματα. Πολύ έντονο ενδιαφέρον υπάρχει από φοιτητές χωρών μελών της ΕΕ, κυρίως της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, οι οποίοι παραδοσιακά στρέφονταν προς τα βρετανικά πανεπιστήμια, οι οποίοι αναζητούν τώρα αναγνωρισμένα αγγλόφωνα προγράμματα. Αυτό φυσικά γινόταν και πριν το Brexit. Η Ιατρική Σχολή μας παραδοσιακά προσελκύει φοιτητές από ένα μακρύ κατάλογο χωρών Ευρωπαϊκών και μη, κι αυτό λόγω του επιπέδου και της ποιότητας της.

Το Brexit έχει και μια άλλη θετική διάσταση για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση της Κύπρου και αυτό είναι η ίδια η ανάγκη από Βρετανικούς φορείς να διατηρήσουν και να ενισχύσουν τις συνεργασίες τους με πανεπιστήμια και κέντρα ερευνών στην ΕΕ. Να αναφέρω ότι τον Νοέμβριο του 2020 η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων μας και το Κέντρο Εναλλακτικής Χρηματοδότησης του Cambridge (Cambridge Centre for Alternative Finance – CCAF) που εδρεύει στο Cambridge Judge Business School υπέγραψαν συμφωνία ερευνητικής συνεργασίας για την επιτάχυνση της τεχνολογικής χρηματοοικονομικής καινοτομίας και της ανταλλαγής γνώσεων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Έχουμε ήδη ξεκινήσει τη δημιουργία εδώ ενός πρωτοποριακού ερευνητικού κέντρου με εξειδικευμένους επιστήμονες και ερευνητές, για να διευκολύνει την έρευνα σχετικά με τον τομέα του FinTech και τις ψηφιακές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες Digital Financial Services. Επομένως, βλέπετε, μέσα σε αυτό το νέο τοπίο μετά την πανδημία και το Brexit επαναπροσδιορίζουμε τις προοπτικές ανάπτυξης μας, εντοπίζοντας νέες ευκαιρίες, υιοθετώντας ένα νέο τρόπο σκέψης και επενδύουμε με νέες μεθόδους στην εκπαίδευση, στην έρευνα και στην καινοτομία.

 

Δρ Χριστόφορος Χαραλάμπους
Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου Πανεπιστημίου Frederick

Τι θα αλλάξει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά την πανδημία;
H πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα έθεσαν σε κίνδυνο την ομαλή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, γι’ αυτό και κινηθήκαμε αποφασιστικά ώστε να προσφέρουμε άμεσα αξιόπιστες λύσεις διαδικτυακής εκπαίδευσης στους φοιτητές μας, διασφαλίζοντας παράλληλα την ποιότητα της διδασκαλίας. Μετά από ένα χρόνο επιτυχούς παράδοσης μαθημάτων με διαδικτυακά μέσα και με τις εξετάσεις και των δύο εξαμήνων να έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς με εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, πιστεύουμε ότι αυτό το στοίχημα κερδήθηκε. Ιδιαίτερα χαρούμενοι είμαστε για την λειτουργία των καινοτόμων υβριδικών αιθουσών που αναπτύξαμε οι οποίες επέτρεπαν την ταυτόχρονη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία φοιτητών δια ζώσης και εξ αποστάσεως.

Τα Πανεπιστήμια, όπως και πολλοί άλλοι οργανισμοί, καλούνται να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αβεβαιότητας που προκάλεσε η πανδημία και να προσαρμοστούν σε ένα πολύ διαφορετικό οικονομικό περιβάλλον και σε μια τοπική και διεθνή αγορά που χαρακτηρίζεται από έντονα αρνητικό κλίμα. Βέβαια, σε περιόδους κρίσης και αβεβαιότητας, μαζί με τους κίνδυνους, υπάρχουν και ευκαιρίες γιατί συνήθως οι συνθήκες σε αναγκάζουν να δεις τα πράγματα από άλλη οπτική γωνία. Όπως έχει συμβεί ξανά σε τέτοιες περιόδους, η κοινωνία στρέφεται προς την παιδεία, την έρευνα, την καινοτομία, την εξειδικευμένη γνώση.

Η συνέχιση των επενδύσεων στην τεχνολογία και την καινοτομία είναι ακόμα κάτι που αναμένουμε να δούμε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μετά την πανδημία. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε την επιπρόσθετη εμπειρία που αποκτήθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα, εξελίσσοντας περαιτέρω τα υφιστάμενα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά  και εμπλουτίζοντας τα υπόλοιπα προγράμματα με τεχνολογίες τηλε-εκπαίδευσης. Είμαστε από τους πρωτοπόρους σε θέματα τεχνολογίας και διαδικτυακής μάθησης στην Κύπρο και βασικός στόχος μας είναι να υιοθετήσουμε βέλτιστες πρακτικές και να αναπτύξουμε καινοτόμες λύσεις ώστε να καταστούμε κέντρο αριστείας στον συγκεκριμένο τομέα.

Πιστεύω ότι στη δεκαετία που ζούμε ο τρόπος λειτουργίας των πανεπιστημίων θα αλλάξει εκ βάθρων – πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις σύγχρονες ανάγκες των νέων αλλά και της κοινωνίας και γι’ αυτό θα απαιτηθεί η υβριδοποίηση του μοντέλου διδασκαλίας με ψηφιακά και ασύγχρονα μέσα, η ανάπτυξη ευελιξίας στις μεθοδολογίες διδασκαλίας, και η επικέντρωση στην ανάπτυξη μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων.

Θετικές και αρνητικές επιπτώσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση από το Brexit.
Κατ’ αρχήν, το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια χειρίστηκαν αποτελεσματικά την κρίση, σίγουρα δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας και θα πρέπει να αποτελέσει κίνητρο για επιλογή της ως προορισμό για σπουδές, τόσο από Κύπριους όσο και από ξένους φοιτητές που προηγουμένως ίσως εξέταζαν άλλες επιλογές. Αυτό αποτελεί μεγάλη ευκαιρία ενδυνάμωσης του προφίλ της Κύπρου ως ποιοτικού προορισμού για σπουδές. Αναμένουμε ότι και το Brexit θα έχει ανάλογες επιπτώσεις και έχουμε ενδείξεις ότι οι σπουδές στην Κύπρο είναι πλέον μέσα στις επιλογές περισσότερων υποψηφίων φοιτητών. Τα κυπριακά πανεπιστήμια αποτελούν ποιοτική επιλογή για οποιονδήποτε Κύπριο, όχι μόνο λόγω του χαμηλότερου κόστους σε σχέση με το μετά το Brexit ύψος των διδάκτρων των Πανεπιστημίων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Προσφέρουν σύγχρονες υποδομές, ποιοτικά προγράμματα σπουδών, άριστους επιστήμονες και ακαδημαϊκούς, αλλά και πολλές ευκαιρίες εκπαίδευσης και κατάρτισης στο εξωτερικό μέσα από προγράμματα κινητικότητας. Αυτό φαίνεται και από διάφορες διεθνείς αξιολογήσεις άλλωστε. Για εμάς αποτελεί επίσης μέγιστη προτεραιότητα η προσέλκυση μη Κύπριων φοιτητών στα κυπριακά πανεπιστήμια. Παρόλες τις αντίξοες συνθήκες είμαι αισιόδοξος ότι το Brexit θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση στα κυπριακά πανεπιστήμια ώστε να αναδειχτούν διεθνώς και να καταστεί πραγματικά η Κύπρος περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης.

 

 

Φλώρος Βωνιάτης
CEO και Πρόεδρος του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου UCLan Cyprus

Τι θα αλλάξει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά την πανδημία;
Αναμφίβολα η πανδημία έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της οικονομίας, δοκιμάζοντας τις αντοχές πολλών οργανισμών. Για το University of Central Lancashire Cyprus (UCLan Cyprus), η πλήρης μετάβαση σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λειτουργία δεν αποτέλεσε πρόκληση, καθώς υλοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία τον περασμένο χρόνο. Η άριστη τεχνολογική επάρκεια και υποδομή του Πανεπιστημίου μας και τα σύγχρονα μοντέλα τηλεκπαίδευσης, επέτρεψαν και συνεχίζουν να επιτρέπουν μέχρι και σήμερα την ομαλή διεξαγωγή όλων των μαθημάτων διαδικτυακά, ενώ παράλληλα παρέχουν την ευκαιρία στο επαγγελματικό προσωπικό μας να εργάζεται με τη μέθοδο της τηλεργασίας.

Όσον αφορά τις αλλάγες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της πανδημίας, πιστεύω ότι θα συνεχιστεί με ακόμα πιο γοργούς ρυθμούς η επένδυση στην τεχνολογία, καθώς αυτό αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες λειτουργίας του Πανεπιστημίου, εγγυόντας έτσι την παροχή υψηλής ποιότητας βρετανική εκπαίδευση στους φοιτητές μας. Επιπλέον, η ταχύτητα ανταπόκρισής μας στις οποιεσδήποτε προκλήσεις παρουσίαστουν στο μέλλον έχει βελτιωθεί αισθητά με αποτέλεσμα να γίνεται άμεση αναπροσαρμογή των στρατηγικών στόχων μας έτσι ώστε η κάθε πρόκληση να αποτελεί ευκαιρία για περαιτέρω βελτίωση.

Τέλος, όπως έχει καταδείξει και έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τους φοιτητές μας, η φοιτητική ζωή αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα. Με την επιστροφή στην κανονικότητα, είναι ευθύνη μας να σεβαστούμε την επιθυμία τους αυτή, προσφέροντάς τους μια αξέχαστη φοιτητική εμπειρία στο μόνο Βρετανικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου.

Θετικές και αρνητικές επιπτώσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση από το Brexit.
Η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναμφισβήτητα έχει επιφέρει μεγάλες αλλαγές σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα της Ανώτερης και Ανώτατης εκπαίδευσης. Οι συγκεκριμένες αλλαγές δημιουργούν αίσθημα αβεβαιότητας και προβληματισμού στον βαθμό που αναγκάζουν σε επαναξιολόγηση επιλογών.

Από την 1η Αυγούστου του 2021, όλοι οι υποψήφιοι Ευρωπαίοι φοιτητές θα κατατάσσονται στην κατηγορία των διεθνών φοιτητών, κάτι που αυτομάτως διαφοροποιεί το κόστος φοίτησης και διαμονής τους στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και το κόστος της φοιτητικής visa, που είναι ιδιαίτερα υψηλό. Ωστόσο, τo σημαντικότερο ίσως αντίκτυπο είναι και η κατάργηση του Βρετανικού Φοιτητικού Δανείου (Student Loan) που αποτελούσε ένα ουσιώδες κίνητρο για πολλούς Κύπριους, ώστε να προτιμήσουν το Ηνωμένο Βασίλειο, τόσο για τις προπτυχιακές όσο και για τις μεταπτυχιακές τους σπουδές.

Το ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό προϊόν που προσφέρει ο Οργανισμός μας είναι μοναδικό και με ιδιαίτερη δυναμική, γεγονός που καθορίζει εξάλλου και την επιτυχία μας. Το University of Central Lancashire Cyprus (UCLan Cyprus) προσφέρει την αυθεντική βρετανική πανεπιστημιακή εμπειρία στην Κύπρο, την οποία μπορώ να δηλώσω με βεβαιότητα ότι δεν προσφέρεται από κανένα άλλο ακαδημαϊκό ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα.

Συνυπολογίζοντας όλες τις επιπτώσεις που αναφέρονται επιγραμματικά πιο πάνω, το University of Central Lancashire Cyprus (UCLan Cyprus) αποτελεί τη μόνη σοφή και οικονομικά συμφέρουσα επιλογή για όλους όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν αυθεντικό Βρετανικό Πτυχίο, χωρίς να επηρεαστούν δυσμενώς από τις αρνητικές επιπτώσεις του Brexit. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος σπουδών, ανά μέσο όρο, σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι σχεδόν 3 φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τις σπουδές στο Βρετανικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου.

Το Πανεπιστήμιο, λόγω της σχέσης και της διασύνδεσής του σε ακαδημαϊκό και όχι μόνο επίπεδο με το μητρικό μας Πανεπιστήμιο Central Lancashire στο Ηνωμένο Βασίλειο με πέραν των 190 χρόνων ιστορίας στη Βρετανική Ανώτατη Εκπαίδευση, είναι το μόνο στην Κύπρο το οποίο προσφέρει Δύο Πτυχία, ένα από το University of Central Lancashire Cyprus (UCLan Cyprus) και ένα από το University of Central Lancashire (UCLan) Ηνωμένου Βασιλείου, με αναγνώριση στην Κύπρο, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο.

 

 

Μαρία  Ψυλλάκη
Κοσμήτωρ Σχολής Οικονομικών, Διοίκησης και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Νεάπολις

 Τι θα αλλάξει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά την πανδημία;
Οι πολλαπλές προκλήσεις, στις οποίες κληθήκαμε να απαντήσουμε κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, συνέθεσαν για το Πανεπιστήμιο Νεάπολις ένα περιβάλλον δημιουργικών ευκαιριών, ανάπτυξης ανθεκτικότητας και ευέλικτων μηχανισμών λήψης αποφάσεων για άμεση προσαρμογή σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα λειτουργίας.

Επιγραμματικά, για το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου μπορούμε να κατατάξουμε τις προτεραιότητες για τα επόμενα έτη σε τέσσερις κατευθύνσεις αλλαγών και αναπτυξιακής προοπτικής:

•        Περαιτέρω διεθνοποίηση της ακαδημαϊκής κοινότητας και των Προγραμμάτων Σπουδών μας παράλληλα με την προσφορά ανταγωνιστικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψιν τους βέλτιστους διεθνείς δείκτες ποιότητας.

•        Κατάλληλη αξιοποίηση ιδιωτικών πόρων μέσω αυξημένων συνεργειών με σημαντικούς εταίρους στην ανάπτυξη και την επένδυση στην πρωτογενή έρευνα, στο ανθρώπινο δυναμικό και στην ενίσχυση των υποδομών μας.

•        Έμφαση στην παροχή καινοτόμου γνώσης μέσω της δημιουργίας Προγραμμάτων Σπουδών αιχμής γνώσης στα σύγχρονα επιστημονικά πεδία με πλήρη διασύνδεση και αναφορά στα νέα δεδομένα και απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.

•        Αλλαγή του επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας του Πανεπιστημίου με πλήρη ενσωμάτωση και επέκταση των τεχνολογικών καινοτομιών στις υπηρεσίες και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επίσης, ο τρόπος υλοποίησης της συμβατικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και παροχής ακαδημαϊκής γνώσης σε on line  μορφή είναι ένα τοπίο υπό συνεχή διαμόρφωση.

Το Πανεπιστήμιό μας έχει ήδη υιοθετήσει και ενσωματώσει στα Προγράμματα Σπουδών τις βέλτιστες διεθνώς ποιοτικές εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως τεχνολογίες προσομοίωσης,  real life scenarios, την διαφοροποίηση των μέσων και του τρόπου συνεχούς αξιολόγησης των φοιτητών /τριών και ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και  επενδύει συνεχώς σε νέα καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία προσανατολισμένα στην παροχή εφαρμοσμένης γνώσης αιχμής και στη συμβατική μορφή εκπαίδευσης, η οποία παρέχεται  προσωρινά σε on line μορφή με αυξημένη διάδραση με τους φοιτητές μας.

Έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία την διαδικασία μετατροπής της συμβατικής ακαδημαϊκής λειτουργίας σε εξ αποστάσεως μορφή - γιατί δεν πρέπει να αγνοούμε ότι η λειτουργία ενός Πανεπιστημίου δεν εξαντλείται μόνο στην παροχή διδασκαλίας  και έρευνας, αλλά περιλαμβάνει  και ευρύτερη παροχή υπηρεσιών προς τη φοιτητική και ακαδημαϊκή κοινότητα, όπως ερευνητικών, διοικητικών, γραμματειακών, οικονομικών, υποστηρικτικών ηλεκτρονικών λειτουργιών, βιβλιογραφικών, κλπ., είμαστε προετοιμασμένοι από πλευράς  τεχνολογικών υποδομών  να συνεχίσουμε την συνολική λειτουργία μας,  παρέχοντας μικτή (blended) μορφή εκπαίδευσης για όσο διάστημα απαιτηθεί από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας.

Θετικές και αρνητικές επιπτώσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση από το Brexit.
Η εικόνα είναι ακόμα υπό διαμόρφωση επηρεαζόμενη βεβαίως και από τους περιορισμούς μετακίνησης και παροχής εκπαίδευσης από την πανδημία. Με την έναρξη του  νέου ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 εκδηλώθηκε  αυξημένη τάση  εγγραφής φοιτητών από τη διεθνή κοινότητα  εντός και εκτός ΕΕ, καθώς και από Κύπριους υποψηφίους φοιτητές,  κυρίως σε προγράμματα αιχμής νέας εφαρμοσμένης γνώσης,  παράλληλα με την  διερεύνηση  των δυνατοτήτων  συνέχισης των σπουδών τους σε γηγενή Πανεπιστήμια.

 Εν κατακλείδι, η προσωπική ασφάλεια και υγεία καθώς και η αξιόπιστη παροχή ακαδημαϊκής Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με Προγράμματα αιχμής εφαρμοσμένης γνώσης θα είναι πλέον τα κριτήρια, βάσει των οποίων οι υποψήφιοι φοιτητές και οι οικογένειές τους θα επιλέγουν τα επόμενα χρόνια Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για την έναρξη ή ολοκλήρωση των τριτοβάθμιων σπουδών τους. Αυτή η τάση θα ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, τα οποία συγκεντρώνουν και λειτουργούν με τα ανωτέρω αναφερόμενα κριτήρια.

Και στα δύο αυτά θέματα θεωρούμε, ότι τα Πανεπιστήμια της Κυπριακής Δημοκρατίας διατηρούν σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα με τις ανταγωνιστικές επιλογές της, υπό συνεχή διαμόρφωση, περιφέρειας Ανώτατης εκπαίδευσης στη ευρύτερη γεωγραφική περιοχή μας.

Δειτε Επισης

«Αυτή η Κυβέρνηση δεν θα ακολουθήσει πολιτικές που οδήγησαν την Κύπρο στα κοινωνικά παντοπωλεία»
Κεραυνός... on fire: «Πολιτικές που άφησαν καμένη γη και κούρεμα-Δεν είναι κανείς σε θέση να μας δώσει μαθήματα»
Βάζει πίεση για τον φορολογικό μετασχηματισμό ο Χριστοδουλίδης-Η πρόοδος του έργου και τα επόμενα βήματα
Πέντε μέτρα στήριξης με κόστος 35,3 εκατομμύρια ευρώ-Πόσοι και ποιοι επωφελούνται
Η μεγαλύτερη τριμηνιαία καταβολή σε μετρητά από την ΚΕΔΙΠΕΣ στο κράτος-€140 εκατ. για το α’ τρίμηνο 2024
Συνεργασία U Travel-Capacitor Partners: Ρεκόρ στις online πωλήσεις των ταξιδιωτικών πακέτων του Tomorrowland
Νίκος Χριστοδουλίδης: Ακούω πολλές ανέξοδες εξαγγελίες... Κάποια οριζόντια και κάποια στοχευμένα τα μέτρα
7ο Cyprus HealthCare Conference: Η πορεία προς ισότιμο και καθολικό σύστημα υγείας
Η νέα επιστημονική επιτροπή του ΠΑΣΥΚΑΦ
Φαίδωνας Φαίδωνος: Πάνω από 600 οι φοιτητές ΤΕΠΑΚ στην Πάφο τη νέα χρονιά