Έτσι αναμένεται να γίνει ο αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη - Ευρύχου

Ενώπιον του Τμήματος Περιβάλλοντος βρίσκεται η Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον για το έργο που αφορά στον αυτοκινητόδρομο Αστρομερίτη – Ευρύχου, το οποίο θα ξεκινά από σημείο του υφιστάμενου δρόμου Αστρομερίτη – Ευρύχου νοτιοδυτικά της κοινότητας Αστρομερίτη μετά τη διασταύρωση προς Ποτάμι – Βυζακιά και θα τερματίζεται στη συμβολή του υφιστάμενου δρόμου Αστρομερίτη – Ευρύχου με το δρόμο προς τις κοινότητες Λινού - Καλοπαναγιώτη - Κύκκου.

Σημειώνεται ότι το έργο, το οποίο βρίσκεται εδώ και αρκετά χρόνια στα σκαριά, αναμένεται να συμβάλει στη διευκόλυνση της διακίνησης των κατοίκων ορεινών και ημιορεινών περιοχών της Λευκωσίας, να αυξήσει την οδική ασφάλεια, να διατηρήσει και να προωθήσει την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξή τους, καθώς και να προσφέρει ταχεία προσπέλαση από και προς την πρωτεύουσα.

Τι θα περιλαμβάνει
Σύμφωνα με τη μελέτη που κατέθεσε η Π. Νικολαΐδης& Συνεργάτες Ε.Π.Ε. για λογαριασμό του Τμήματος Δημοσίων Έργων, το έργο θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας και θα έχει μήκος 12,9 χιλιόμετρα περίπου και πλάτος 28 μέτρα.

Τονίζεται ότι θα αποτελεί συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας - Κοκκινοτριμιθιάς - Αστρομερίτη από το σημείο που τερματίζει η Τρίτη φάση προς το Τρόοδος.

Η αφετηρία του έργου είναι νότια της κοινότητας του Αστρομερίτη μετά τη διασταύρωση προς την κοινότητα της Βυζακιάς.


Από αυτό το σημείο το προτεινόμενο έργο ακολουθεί νότια πορεία κατεύθυνσης με πορεία παράλληλη στα δεξιά (δυτικά) του για ικανοποίηση των γεωμετρικών προτύπων αυτοκινητόδρομου τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας.

Ο αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη - Ευρύχου θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, κεντρική νησίδα, τα αναγκαία ερείσματα και τα αυλάκια συλλογής ομβρίων.

Αυτός ο τύπος αυτοκινητόδρομου υπολογίζεται σύμφωνα με τα πρότυπα του Τμήματος Δημοσίων Έργων να έχει πρακτική χωρητικότητα μέχρι και 41,000 οχήματα την ημέρα.

Η ταχύτητα μελέτης καθορίζεται στα 120 χιλιόμετρα ανά ώρα. Η τυπική διατομή του δρόμου θα είναι 3,5 μέτρα ανά λωρίδα κυκλοφορίας με 5 μέτρα κεντρική διαχωριστική νησίδα, 3 μέτρα έρεισμα και 1 μέτρο για κατασκευή ανοικτού συστήματος αποχέτευσης ομβρίων καθώς και άλλων υπηρεσιών. Επομένως, το πλάτος του καταστρώματος του δρόμου θα ανέρχεται στα 28 μέτρα.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου
Από τον τρόπο ανάθεσης των συμβολαίων, από το είδος των κατασκευαστικών εργασιών που θα ακολουθηθούν και την πιθανή ταυτόχρονη διαίρεση του σε πολλαπλές φάσεις βάσει κατασκευαστικού συμβολαίου του Τμήματος Δημοσίων Έργων, αναμένεται να εξαρτηθεί ο χρόνος υλοποίησης και τελικής παράδοσης στην κυκλοφορία του έργου.


Με βάση την περιβαλλοντική μελέτη, στις περιοχές όπου η όδευση θα περάσει πλησίον οικιστικών περιοχών η πρόοδος της οδοποιίας εξαρτάται από την υφιστάμενη θέση και ανάγκες μετακίνησης των δικτύων δημόσιας υποδομής (ΑΗΚ, ΑΤΗΚ, Υδατοπρομήθεια) και των δικτύων αποχέτευσης όμβριων.

Ο ολικός χρόνος αποπεράτωσης του έργου αναμένεται να μειωθεί σημαντικά στην περίπτωση όπου εκτελούνται ταυτόχρονα κατασκευαστικές εργασίες διάφορων τμημάτων της όδευσης, νοουμένου ότι υπάρχουν οι κατάλληλες πιστώσεις, ο προσωρινός αντίκτυπος στην κυκλοφορία βρίσκεται εντός αποδεκτών πλαισίων, και υπάρχει το αναγκαίο προσωπικό, υλικά και εξοπλισμός για την υλοποίηση των σχεδίων.

Προκαταρκτικά υπολογίζεται ότι ο χρόνος που απαιτείται για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, θα κυμαίνεται μεταξύ δύο με τριών χρόνων.

Ο σχεδιασμός του έργου στα πλαίσια της Μελέτης Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον (ΜΕΕΠ) γίνεται για χρονική διάρκεια 20 χρόνων όσον αφορά τα οδοστρώματα / κυκλοφοριακούς φόρτους. Γενικά, τονίζεται ότι όσον αφορά τη διάρκεια ζωής που δίνουν τα διάφορα τμήματα μιας οδού ποικίλει αρκετά.

Δειτε Επισης

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω των εργασιών για ανάπλαση του παλιού ΓΣΠ
Νέα μεικτή ανάπτυξη με διαμερίσματα και γραφεία αποκτά η Λεμεσός
Μοναδικές οικιστικές επιλογές σε όλη την Κύπρο από την Altamira Real Estate
Αυτοψία Βαφεάδη σε αναπτυξιακά έργα στην Πάφο-Οι διαφορές με την εταιρεία για τον δρόμο προς την Πόλη
Ρεκόρ στην αγορά κατοικίας-Το είδος και η αξία των διαμερισμάτων που προτιμώνται
Όμιλος Λεπτός: Η ιστορία από το 1960, τα έργα ορόσημα και οι δραστηριότητες σήμερα
Νέος κύκλος εκστρατειών Altamira: Διαμερίσματα και επαύλεις σε παραλιακές περιοχές
Βγάζει ξανά στην...αναφορά την Kition ο Χριστοδουλίδης-«Το κράτος δεν μπορεί να εκβιάζεται από οποιονδήποτε»
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Εργολάβων Οικοδομών Κύπρου
Κτηματομεσίτες: Απαραίτητη η διόρθωση για διενέργεια γενικής εκτίμησης κάθε πέντε αντί κάθε τρία χρόνια