Ολύμπιος Τουμάζου: Τρόφιμα και DIY τα μόνα που διασώθηκαν

Μόνο ο τομέας των τροφίμων και του DIY διασώθηκε μέσα από την πανδημία, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Πρόεδρο της RAI Consultants, Ολύμπιο Τουμάζου, ο οποίος μίλησε για τους τέσσερεις μεγάλους τομείς του λιανικού εμπορίου στο Market Outlook Series: Λιανικό Εμπόριο. 
 
Μέσα από τις διάφορες έρευνες της RAI Consultants διαφαίνεται ότι ο τομέας των υπεραγορών σημείωσε αύξηση 15% τους πρώτους μήνες του 2020, λόγω της έντονης ζήτησης που υπήρξε κατά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Παράλληλα, αύξηση 30% είχε και ο τομέας του DIY.
 
Από την άλλη, ο τομέας του HORECA είναι αυτός που υποφέρει περισσότερο μέσα στην κρίση, λόγω του τουρισμού αλλά και λόγω μεγάλων αλλαγών στη συμπεριφορά του καταναλωτή. Όπως αναφέρθηκε, φέτος τα ξενοδοχεία θα φτάσουν στο 20-25% της περσινής τους επίδοσης ενώ και τα εστιατόρια που άνοιξαν- που δεν είναι η πλειοψηφία- βρίσκονται περίπου στο 50% τους, συγκριτικά με πέρσι.
 
Όσον αφορά τον τομέα της μόδας, ο κ. Τουμάζου, σημειώνοντας ότι χάθηκε η περίοδος της άνοιξης για όλα τα καταστήματα, ανέφερε ότι τα malls αντιπροσωπεύουν πάνω από 50% των πωλήσεων της ένδυσης και υπόδησης. Ο τομέας επηρεάζεται και από διάφορους άλλους παράγοντες, όπως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις που αναμένεται να επηρεάσουν περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της RAI Consultants στάθηκε και στη μεγάλη σημασία που έχουν για την οικονομία οι γάμοι, λέγοντας πως στην Κύπρο γίνονται κοντά στους 8.000 γάμους κάθε χρόνο, με μέση δαπάνη ύψους €40.000 και συνεπώς μίλησε για ποσό €300 εκ. που αποστερείται από την κυπριακή οικονομία λόγω της διακοπής τους. Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι, πάρα πολλά έξοδα στους γάμους γίνονται και από τους παρευρισκόμενους (αγορές ρουχισμού κτλ.). Συμπερασματικά είπε ότι ακόμα και με το άνοιγμα των καταστημάτων δεν θα επιτευχθούν οι στόχοι στον τομέα της μόδας.

Τέλος, για τον τομέα των μεγάλων εξόδων είπε ότι φέτος οι πωλήσεις αυτοκίνητων είναι κάτω κατά 30% μέχρι τον Απρίλιο, λόγω και του ότι δεν προχώρησε το σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων.
 
Τα mega trends των καταναλωτών
Απευθυνόμενος προς τις επιχειρήσεις ο Ολύμπιος Τουμάζου επεσήμανε και τα mega trends που κυριαρχούν αυτή τη στιγμή μέσα στους καταναλωτές, ώστε να μπορούν να καταστρώσουν τα πλάνα τους με ανάλογο τρόπο. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα εξής:
 

  • Με την πιθανή πτώση του ΑΕΠ κατά 10% και την ανάκαμψη να υπολογίζεται μέσα στα επόμενα χρόνια, οι καταναλωτές θα επιζητούν ακόμα περισσότερο value for money.
  • Ο εγκλεισμός στο σπίτι έχει αυξήσει το ενδιαφέρον για το σπίτι και το DIY.
  • Έμφαση σε θέματα υγείας: Ο καταναλωτής θα πάει όπου έχει εμπιστοσύνη (υπεραγορές, εστιατόρια κτλ.).
  • Διευκόλυνση του καταναλωτή από τις επιχειρήσεις
  • Επιτάχυνση της χρήσης τεχνολογίας
  • Για πρώτη φορά η κυπριακή κοινωνία αντιμετωπίζει νέες αξίες. Η αίσθηση της κοινότητας επηρεάζει τομείς όπως η εταιρική κοινωνική ευθύνη.

 
 Βάσει των πιο πάνω τάσεων ο κ. Τουμάζου προχώρησε στις ακόλουθες εισηγήσεις προς τις επιχειρήσεις:

  • Χτίσιμο εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές
  • Προσφορά value μέσα στις νέες συνθήκες
  • Οι επιχειρήσεις να χτίσουν τον χαρακτήρα τους: Χτίζοντας μια ιστορία που να στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα πείθουν για την αξία του brand τους.

 

Δειτε Επισης

ΤΕΠΑΚ: Δωρεάν εκπαίδευση για όσους φροντίζουν άτομα με alzheimer και άλλα είδη άνοιας
Αυτό είναι το νέο Δ.Σ. του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Φρίξος Λάρκος: Η Crowdbase και η αυξανόμενη εξοικείωση των Κύπριων επενδυτών με το crowdfunding
Έναρξη β’ κύκλου υποβολής αιτήσεων για μεταπτυχιακές σπουδές στο ΤΕΠΑΚ
Στιγμές χαρές και συγκίνησης χάρισε σε χιλιάδες φιλάθλους ο τελικός του Κυπέλλου Coca-Cola
Τι προμηνύει το μέλλον της λογιστικής από τη σκοπιά γνωστών CEO
ΕΒΕ Λευκωσίας: Νέος γραμματέας-διευθυντής ο Ανδρέας Α. Αντωνιάδης
Η Purpose Communications ανακοινώνει την έναρξη του 2ου κύκλου της Purpose Academy
Δήλωσε τη συμμετοχή σου στο 9ο Cyprus Professional Services Conference
Grantxpert-Team Building Workshop: Ενδυνάμωση ομαδικότητας και συνεργασίας