Υπεραγορές: Εξαρτημένες από τα φυλλάδια

Σχέση εξάρτησης συνεχίζουν να έχουν οι υπεραγορές από τα διαφημιστικά φυλλάδια, τα οποία συνεισφέρουν σημαντικά στις πωλήσεις τους, συμβάλλοντας ταυτόχρονα τόσο στην προσέλκυση νέων πελατών όσο και στη διατήρηση των υφιστάμενων.

Σύμφωνα με την παρουσίαση του Retailer Services Director της RetailZoom, Shak Βασιλείου, κατά τη διάρκεια του 15ου Cyprus Grocery Retail Conference, τα φυλλάδια που χρησιμοποιούνται από γνωστές αλυσίδες συνεισφέρουν το 38% των μηνιαίων πωλήσεών τους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι εκτός από τις υπεραγορές Αθηαινίτης, Στέλιος και Κόκκινος, οι υπόλοιπες εταιρείες τρέχουν συνεχώς τα φυλλάδια με στόχο, μεταξύ άλλων, να κερδίσουν τις εντυπώσεις και να αυξήσουν το καλάθι των καταναλωτών.

Διαβάστε ακόμα: Καζίνο: Το success story της Melco έρχεται Κύπρο

Τα περισσότερα leaflets
Παρά τη μικρή μείωση της τάξεως του 3%, τα φυλλάδια παραμένουν σημαντικός παράγοντας για τις πωλήσεις των υπεραγορών, καθώς ανήλθαν συνολικά στα 368 το 2017, σε σχέση με 378 το 2016.

Παπαντωνίου, Lidl και Pop Life είναι οι υπεραγορές που κυκλοφόρησαν περισσότερα leaflets το 2017, με συχνότητα περίπου μία φορά την εβδομάδα. Ο αριθμός των φυλλαδίων σε αυτές τις τρεις αλυσίδες ξεπερνά τα 50, με την ΑλφαΜέγα να ακολουθεί με 32 φυλλάδια. 

Την πεντάδα συμπληρώνουν οι υπεραγορές Metro, με 27 φυλλάδια, ενώ Σκλαβενίτης (και η πρώην Carrefour) και Debenhams κυκλοφόρησαν από 21 φυλλάδια.

Διαβάστε ακόμα: Έρχεται το Cyprus Citizenship and Residency by Real Estate Invesment Summit

Περισσότερες οι προσφορές
Από την άλλη, αυξημένες κατά 18% ήταν οι προσφορές που έγιναν το 2017 από αλυσίδες υπεραγορών, φτάνοντας τις 34,597 σε σχέση με 29,205 το 2016.

Την πρωτιά στις προσφορές μέσω των φυλλαδίων είχε η ΑλφαΜέγα το 2017, με 5,544 προσφορές, σε σύγκριση με 4,382 το 2016, καταγράφοντας σημαντική αύξηση 27%.

Περίπου στα ίδια επίπεδα, με αύξηση 2% παρέμειναν οι προσφορές μέσω φυλλαδίων για τις υπεραγορές  Παπαντωνίου για το 2017, καθώς ανήλθαν στις 5,460 έναντι 5,342 το 2016.

Κατά 27% αύξησαν οι υπεραγορές Metro τις προσφορές τους το 2017, οι οποίες ανήλθαν στις 3,474 σε σύγκριση με 2,726 το 2016.

Εντυπωσιακή, σε ποσοστό 53%, ήταν και η αύξηση των promos της Pop Life για την περσινή χρονιά, τα οποία έφτασαν τα 3,280 έναντι 2,144 το 2016.

Αντίθετα, η μεγαλύτερη μείωση στις προσφορές παρατηρήθηκε από τις υπεραγορές Σκλαβενίτης  (και την πρώην Carrefour), με τα promos να υποχωρούν κατά 37% στα 2,199 σε σχέση με 3,493 το 2016.

Τα προϊόντα που πρωταγωνιστούν
Αναψυκτικά, μπύρες και προϊόντα καθαρισμού για το σπίτι εξακολουθούν να φιγουράρουν σχεδόν σε όλα τα διαφημιστικά φυλλάδια. 

Συγκεκριμένα, το 90% των φυλλαδίων το 2017 εμπεριείχαν αναψυκτικά από 86% το 2016, ενώ το 85% περιελάμβαναν μπύρες και είδη καθαρισμού σε σχέση με 80% και 74% αντίστοιχα.


Τα κρασιά καταλαμβάνουν το 9% των προσφορών, τα αναψυκτικά το 5%, ενώ μπύρες, προϊόντα οικιακού καθαρισμού και μπισκότα καταλαμβάνουν το 4%.

Σημειώνεται ότι αυξημένος κατά 1% ήταν ο μέσος όρος των τιμών των προσφορών που έγιναν το 2017 σε σχέση με το 2016.

Μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στις τιμές προσφορών για σαμπουάν και conditioners, σε ποσοστό 15%, μπύρες, σε ποσοστό 14%, καφέ, σε ποσοστό 12%, κρασιού και επιτραπέζιου νερού, σε ποσοστό 11%. 

Οι κατασκευαστές που φιγουράρουν
Unilever, Nestle, P&G, KEO και Coca Cola είναι μόνο μερικοί από τους κατασκευαστές που εμφανίζονται περισσότερο στα leaflets των υπεραγορών. 

Πιο αναλυτικά, η Unilever βρέθηκε το 2017 στο 78% των φυλλαδίων σε σχέση με 65% το 2016, η Nestle στο 70% των φυλλαδίων από 67% το 2016, η P&G στο 66% από το 57%, ενώ η KEO και Coca Cola εμφανίστηκαν σε περίπου έξι στα δέκα φυλλάδια.

Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι PCI (55%), Henkel (53%), Diageo Plc (48%), Kellogg’s (44%) και Mars (43%).

Δειτε Επισης

Μαρία Παναγιώτου: Υπάρχει ενδιαφέρον για το e-κοφίνι, ξεπέρασαν τους 1200 οι συμμετέχοντες
Φιλελεύθερο ανά την Ευρώπη το ωράριο των καταστημάτων-Τι κατέδειξε έρευνα της Βουλής
Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές
Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές