Ο Χαραλάμπους, oι Micro και η ΕΠΑ

Στην Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού κατήγγειλε η εταιρεία Micro Stores Ltd την εταιρεία Γ. Χαραλάμπους Λτδ επειδή αρνούνταν να προσφέρουν τα προϊόντα τους στις υπεραγορές της. H EΠA απέρριψε την καταγγελία, με την αιτιολογία πως η εταιρεία Χαραλάμπους και ειδικά ο κυπριακός της καφές δεν κατέχουν δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Θέλοντας να δικαιολογήσει την καταγγελία, η MICRO STORES, ανέφερε πως  μέσω των καταστημάτων της λειτουργεί ως μοντέλο υπεραγοράς και discounter.

Συγκεκριμένα ότι ως υπεραγορά διαθέτει όλα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, κρεοπωλείο, αλλαντικά, σε μερικές περιπτώσεις αρτοποιείο, όλα τα είδη ψυγείου φρέσκων και κατεψυγμένων προϊόντων και μια μεγάλη ποικιλία ειδών υπεραγοράς. Όσον αφορά τη λειτουργία της ως discounter ανέφερε ότι οι υπεραγορές της διαθέτουν πέραν των τριακόσιων (300) επώνυμων προϊόντων σε τιμή πολύ πιο χαμηλή από τον αντιπρόσωπο του κάθε προϊόντος στην Κύπρο. Σύμφωνα με την ίδια η διαφορά της από τα discount stores υπόκειται στο γεγονός ότι δεν διαθέτει μόνο ένα είδος στιγμιαίου καφέ ή ένα είδος σκόνης πλυσίματος ή μια επωνυμία μακαρόνια κλπ όπως διαθέτουν τα καταστήματα αυτά, αλλά διαθέτει τρεις (3) επωνυμίες στιγμιαίου καφέ, 4 επωνυμίες σκόνης πλυσίματος, 5 επωνυμίες μακαρόνια κλπ.

Η MICRO STORES κατήγγειλε την ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ότι ενώ αρχικά ήταν αρνητική προς τη διάθεση των προϊόντων της, ακολούθως στη συνέχεια έδειξε ενδιαφέρον αλλά έθεσε όρους συνεργασίας προς την MICRO STORES οι οποίοι είναι ανόμοιοι για ισοδύναμες συναλλαγές και αν υιοθετηθούν θα τη θέσουν σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών της.

Συγκεκριμένα στην καταγγελία σημειώνεται ότι στις 20/5/2013 πραγματοποιήθηκε συνάντηση γνωριμίας μεταξύ αντιπροσώπων των εταιρειών MICRO STORES και ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ. Σύμφωνα με την εταιρεία MICROSTORES, κατά τη συνάντηση, οι αντιπρόσωποι της εταιρείας ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ επέμεναν σε πληρωμή τοις μετρητοίς,
ενώ οι ίδιοι πρότειναν τριάντα (30) μέρες πίστωση. Σύμφωνα με τα όσα ανάφερε η MICRO STORES, οι αντιπρόσωποι της ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ υποσχέθηκαν να εξετάσουν το θέμα και να επανέλθουν εντός της εβδομάδας, κάτι που όπως σημειώνει η MICRO STORES δεν έγινε. Μετά από σχετική αλληλογραφία μεταξύ τους τα δύο μέρη προχώρησαν σε νέα συνάντηση στις 5/11/2013. Στην εν λόγω συνάντηση οι αντιπρόσωποι της εταιρείας ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ζήτησαν να πληρώνονται τοις μετρητοίς για κάθε παραγγελία (cash on delivery) ή και με έμβασμα  πριν να εκτελεστεί η παραγγελία, ενώ οι αντιπρόσωποι της MICRO STORES ζήτησαν πίστωση μίας εβδομάδας για να μπορούν να συμφιλιώνουν τα υπόλοιπα της εταιρείας. Επίσης, σύμφωνα με την MICRO STORES, οι αντιπρόσωποι της ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ θα απέστελλαν τιμοκατάλογο για τα προϊόντα της, ούτως ώστε να μελετηθεί από την MICRO STORES και μετά από έρευνα αγοράς να κατέληγαν κατά πόσο η πώληση των προϊόντων αυτών θα ήταν κερδοφόρα, για να προχωρήσουν σε παραγγελία.

Σύμφωνα με την MICRO STORES, δεν αποστάληκε ο τιμοκατάλογος όπως είχε    συμφωνηθεί, αλλά ούτε και μετά από επιστολή της ημερομηνίας 26/2/14 η εταιρεία ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ανταποκρίθηκε.

«Η Επιτροπή ομόφωνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εταιρεία ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ δεν κατέχει δεσπόζουσα θέση στη σχετική αγορά του ελληνικού/κυπριακού καφέ και ως  εκ τούτου παρέλκει η εξέταση των ισχυρισμών της εταιρείας MICROSTORES ως προς τη συμπεριφορά της εταιρείας ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ».

Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση

 

 

Δειτε Επισης

Ολοκληρώθηκε ο 15ος Κυπριακός Διαγωνισμός Οίνου-Διαγωνίστηκαν 27 οινοποιεία
Ισραήλ: Ακυρώνει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Φωνάζουν για απανωτές αυξήσεις στο χοιρινό οι υπεραγορές-Ζητούν παρέμβαση των θεσμών
Με μεγάλη επιτυχία η απογευματινή εκδήλωση της Gaggenau στη Λευκωσία (pics)
Άλκης Γαλατόπουλος: Πορεία πέραν των 60 ετών για την Novario-Tι είπε για την προσθήκη των προϊόντων Gaggenau
R. Ramalho: Τα προϊόντα Gaggenau προσφέρουν την εμπειρία της πολυτέλειας
Έρχεται νέα υπερσύγχρονη υπεραγορά Αλφαμέγα στο Παραλίμνι-Όλες οι πληροφορίες
Θέλουν να βάλουν πίεση σε ό,τι αφορά τον έλεγχο των τιμών στο λιανεμπόριο-Η πρόθεση της Βουλής
Κίνα: Άλμα 26,7% στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στο τετράμηνο
Jumbo: Αυξημένες κατά περίπου 3% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τετράμηνο