Εις βάθος έρευνα από Κομισιόν για τη συγχώνευση Fiat Chrysler Automobiles N.V. και Peugeot S.A.

Εις βάθος έρευνα για να αξιολογήσει την προτεινόμενη συγχώνευση των εταιρειών αυτοκινήτων Fiat Chrysler Automobiles N.V. ("FCA") και Peugeot S.A. ("PSA") βάσει του κανονισμού περί συγκεντρώσεων της ΕΕ, ανακοίνωσε την Τετάρτη 17 Ιουνίου η Κομισιόν.

Η Κομισιόν ανησυχεί ότι η προτεινόμενη πράξη ενδέχεται να μειώσει τον ανταγωνισμό όσον αφορά τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά) κάτω των 3,5 τόνων στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) και, ειδικότερα, σε 14 κράτη μέλη της ΕΕ και το ΗΒ (Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Πορτογαλία , Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο).

Σε πολλές χώρες, είτε η PSA  είτε η FCA είναι ήδη ηγέτης της αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και η συγχώνευση θα απέσυρε έναν από τους κύριους ανταγωνιστές. Υπάρχουν λιγότεροι ανταγωνιστές στα φορτηγά παρά στα επιβατικά αυτοκίνητα, και στις περισσότερες από τις παραπάνω χώρες, όλοι οι ανταγωνιστές θα ήταν σημαντικά μικρότεροι από τη συγχωνευθείσα εταιρεία.

Η προκαταρκτική έρευνα της Κομισιόν δείχνει ότι η PSA και η FCA ανταγωνίστηκαν ιστορικά η μια με την  άλλη για τα φορτηγά σε ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ τα οποία ήταν παρόμοια τοποθετημένα από άποψη τιμής. Η συγχώνευση θα άρει έτσι έναν σημαντικό ανταγωνιστικό περιορισμό και για τους δύο.

Επιπλέον, η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων φαίνεται να χαρακτηρίζεται από σχετικά υψηλά εμπόδια εισόδου και επέκτασης.
Η προτεινόμενη συναλλαγή κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή στις 8 Μαΐου 2020. Η PSA και η FCA αποφάσισαν να μην υποβάλουν δεσμεύσεις κατά την αρχική έρευνα για την αντιμετώπιση των προκαταρκτικών προβληματισμών της Κομισιόν.

Η Επιτροπή έχει πλέον 90 εργάσιμες ημέρες, έως τις 22 Οκτωβρίου 2020, για να λάβει απόφαση. Η έναρξη διεξοδικής έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας.

Σημειώνεται ότι η Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA), με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, κατασκευάζει, προμηθεύει και διανέμει επιβατικά οχήματα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με τις μάρκες Fiat, Chrysler, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Dodge, Ram και Fiat Professional. Επιπλέον, η FCA κατέχει την επιχείρηση εξαρτημάτων χυτών αυτοκινήτων Teksid S.p.A., την επιχείρηση πλαστικών εξαρτημάτων και ενοτήτων Plastic Components and Modules Automotive S.p.A. και την επιχείρηση συστημάτων παραγωγής αυτοκινήτων Comau S.p.A. Παρέχει επίσης χρηματοδότηση λιανικής και εμπόρων για την υποστήριξη των πωλήσεων των επώνυμων οχημάτων της.

Η Peugeot S.A. (PSA), με έδρα τη Γαλλία, κατασκευάζει, προμηθεύει και διανέμει επιβατικά οχήματα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με τις μάρκες Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall και DS. Μέσω της θυγατρικής της, Faurecia S.A., δραστηριοποιείται επίσης στην κατασκευή και προμήθεια εξαρτημάτων εσωτερικών αυτοκινήτων. Η PSA παρέχει επίσης βοηθητικές υπηρεσίες, όπως χρηματοδοτικές λύσεις για την απόκτηση μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και υπηρεσίες κινητικότητας και λύσεις.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ebury: Οι υψηλές πληθωριστικές πιέσεις καθυστερούν την μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ
Τουρκία: Φρένο στις αυξήσεις επιτοκίων-Μαζεύει τις απώλειες η λίρα
Δημοσκόπηση Reuters: Η παγκόσμια οικονομία θα συνεχίσει την ανάπτυξή της μέχρι το 2025
Ρωσία: Αμετάβλητα στο 16% τα επιτόκια-Νέο υψηλό για το ρούβλι
Έρευνα ΕΚΤ: Βελτιώνεται η εικόνα που έχουν οι καταναλωτές για τον πληθωρισμό
Οδεύει προς τα $10.000 ο χαλκός μετά την προσφορά της BHP για την Anglo American
Αύξηση 3% στα καθαρά κέρδη πρώτου τριμήνου της TotalEnergies
TikTok: Αναζητεί «παραθυράκια» να αποφύγει το πρόστιμο της Ε.Ε.
Την μικρότερη ανάπτυξη διετίας σημείωσε η οικονομία των ΗΠΑ το α΄ τρίμηνο
Γεν: «Βουτιά» 34 ετών παρά την παρέμβαση των αρχών