Αεροπορικές μεταφορές: Διασφάλιση δίκαιου ανταγωνισμού

Οι Ευρωβουλευτές μεταφορών ψήφισαν νέους κανόνες για την καλύτερη προστασία των αερομεταφορέων της ΕΕ και για τη διασφάλιση δίκαιου ανταγωνισμού στις αεροπορικές μεταφορές.
 
Την Τρίτη (20 Μαρτίου), οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών θέσπισαν ένα νέο νόμο για τη δημιουργία αποτελεσματικότερου μηχανισμού αντιμετώπισης των καταγγελιών για τη διερεύνηση πιθανών αθέμιτων πρακτικών από τρίτες χώρες, όπως οι επιδοτήσεις σε αεροπορικές εταιρείες εκτός ΕΕ, η προνομιακή πρόσβαση στις υπηρεσίες αερολιμένων ή η αθέμιτη τιμολόγηση από μη - Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
 
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, κατόπιν καταγγελίας από αεροπορική εταιρεία της ΕΕ, ή μια ομάδα αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ, ή ένα κράτος μέλος ή ενός πολίτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να διερευνήσει πιθανές αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Αν διαπιστώσει "ζημία" ή "απειλή ζημίας" σε μια αεροπορική εταιρεία της ΕΕ, μπορεί να προτείνει αντισταθμιστικά μέτρα για την αντιστάθμιση της ζημίας, όπως οικονομικά ή επιχειρησιακά μέτρα.
 
Η πρόταση αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναφέρονται στη Στρατηγική της ΕΕ για την Αεροπλοΐα  και στο Νομοθετικό Πακέτο για την Ανοικτή και Συνδεδεμένη Αεροπλοΐα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κλάδος των αερομεταφορών της ΕΕ παραμένει ανταγωνιστικός και ότι διασφαλίζεται η συνδεσιμότητα της ΕΕ με την εξεύρεση νέων ευκαιριών στην αγορά και απομακρύνοντας τα υπάρχοντα εμπόδια.
 
Ο θεμιτός ανταγωνισμός πρέπει να αντιμετωπιστεί κατά κύριο λόγο μέσω συμφωνιών για τις αεροπορικές μεταφορές και η ΕΕ πρέπει να ξεκινήσει εποικοδομητικό διάλογο με τρίτες χώρες για να συμπεριλάβει ρήτρες θεμιτού ανταγωνισμού σε τέτοιες συμφωνίες, λένε οι ευρωβουλευτές.
 
Εντούτοις, σημειώνουν ότι απαιτείται ένα συμπληρωματικό, αποτελεσματικό και αποτρεπτικό μέσο χειρισμού παραπόνων για τη διασφάλιση της σύνδεσης και του θεμιτού ανταγωνισμού, διατηρώντας έτσι τις θέσεις εργασίας στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
 
Ταχύτερες έρευνες
Οι ευρωβουλευτές διευκρίνισαν ότι οι έρευνες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους δώδεκα μήνες της διετούς προθεσμίας για τις διαδικασίες. Στις περιπτώσεις που υπάρχει κίνδυνος άμεσης και αμετάκλητης ζημίας στους μεταφορείς της ΕΕ, ο χρόνος της διαδικασίας θα μπορούσε να μειωθεί σε έξι μήνες.

«Προσωρινά επανορθωτικά μέτρα» μπορούν να ληφθούν όταν οι έρευνες είναι ακόμη σε εξέλιξη, πρόσθεσαν οι ευρωβουλευτές, όταν υπάρχει κίνδυνος αμετάκλητης ζημιάς των αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ και, αν χρειαστεί, σε αποτρεπτικές αιτίες ή σε περίπλοκες έρευνες.
 
Το Συμφέρον της Ένωσης 
Τα διορθωτικά μέτρα δεν θα πρέπει να εφαρμόζονται εκεί όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να καταλήξει σαφώς στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει το "συμφέρον της Ένωσης" για να εφαρμόσει τέτοια μέτρα, δηλαδή μέτρα που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τους καταναλωτές, τους αερομεταφορείς, τους υπαλλήλους της αεροπορίας και τη συνδεσιμότητα.

Δειτε Επισης

Ebury: Οι υψηλές πληθωριστικές πιέσεις καθυστερούν την μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ
Τουρκία: Φρένο στις αυξήσεις επιτοκίων-Μαζεύει τις απώλειες η λίρα
Δημοσκόπηση Reuters: Η παγκόσμια οικονομία θα συνεχίσει την ανάπτυξή της μέχρι το 2025
Ρωσία: Αμετάβλητα στο 16% τα επιτόκια-Νέο υψηλό για το ρούβλι
Έρευνα ΕΚΤ: Βελτιώνεται η εικόνα που έχουν οι καταναλωτές για τον πληθωρισμό
Οδεύει προς τα $10.000 ο χαλκός μετά την προσφορά της BHP για την Anglo American
Αύξηση 3% στα καθαρά κέρδη πρώτου τριμήνου της TotalEnergies
TikTok: Αναζητεί «παραθυράκια» να αποφύγει το πρόστιμο της Ε.Ε.
Την μικρότερη ανάπτυξη διετίας σημείωσε η οικονομία των ΗΠΑ το α΄ τρίμηνο
Γεν: «Βουτιά» 34 ετών παρά την παρέμβαση των αρχών