Powered by

Το επιχειρείν μέσα από τα μάτια έξι νέων επιχειρηματικών ηγετών

Γνώσεις, εμπειρίες, στόχους και επιδιώξεις, αλλά και το πώς αντιλαμβάνονται και πώς προσεγγίζουν το σύγχρονο επιχειρείν, μοιράστηκαν έξι νέας γενιάς επιχειρηματικοί ηγέτες στο πλαίσιο του 6ου Business Leaders Summit, που πραγματοποιήθηκε χθες στη Λευκωσία.  

Διαβάστε ακόμη:

Τα πρώτα τους στάδια και οι προκλήσεις που αντιμετώπισαν με το που ανέλαβαν ηγετικά καθήκοντα αποτέλεσαν τον πρώτο κύκλο μιας συζήτησης που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού.

Οι σπουδές και οι εργασίες στο εξωτερικό, αλλά και η επαφή τους στο νησί με συνεργάτες εκτός Κύπρου, διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην μορφή που έχει ο σημερινός τρόπο ηγεσίας την οποία ασκούν, παραδέχθηκαν οι πανελίστες.

Διαβάστε ακόμα: 

Μπήκαμε στα νέα γραφεία του Ομίλου ASBIS (photos)

Πόσο ακριβότερα πληρώνουμε έναν χρόνο μετά προϊόντα πρώτης ανάγκης

Η τυπικότητα στα χρονοδιαγράμματα, η διαφορετική κουλτούρα και η ανάγκη προσαρμογής με τα κυπριακά δεδομένα, καθώς και η νέα τεχνογνωσία, ήταν μερικά από τα πλεονεκτήματα που αποκόμισαν, όπως είπαν χαρακτηριστικά. 

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι:

  • Χριστίνα Ιακωβίδου, Οικονομική Διευθύντρια, Όμιλος MSJ,
  • Χρίστος Ιακώβου, Εκτελεστικός Διευθυντής, Όμιλος Ιακώβου,
  • Μιχάλης Πέτρου, Εμπορικός Διευθυντής, Α/ΦΟΙ Πέτρου Γαλακτοκομικά Προϊόντα, 
  • Κόδρος Πηλακούτας, Επικεφαλής Επιχειρησιακών Λειτουργιών, Όμιλος Πηλακούτα,
  • Χρίστος Φωτιάδης, Strategic Development & Retail Operations Director,ipH Iakovos Photiades Foodstuff Suppliers Ltd και
  • Δέσποινα Χρυσοχού, Εκτελεστική Διευθύντρια, Όμιλος Cyfield.

 

Αλληλοκατανόηση μεταξύ οικογενειακών μελών που βρίσκονται στις επιχειρήσεις και επίλυση των διαφορών όσο πιο έγκαιρα γίνεται, ήταν μερικές από τις συστάσεις των νέων ηγετών για ομαλότητα στις οικογενειακές επιχειρήσεις και στις μεταξύ τους σχέσεις.

Οι ομιλητές συμφώνησαν ταυτόχρονα στο ότι και η δεύτερη γενιά πρέπει να προετοιμάζει έγκαιρα και κατάλληλα την τρίτη γενιά, ώστε να αναπτυχθεί η επιχείρηση και οι ίδιοι οι νέοι ηγέτες. Η νέα γενιά πρέπει να συνυπάρξει στην εργασία με την προηγούμενη, προκειμένου να δημιουργηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης, υπέδειξαν. 

Η αξία και κουλτούρα της οικογένειας πρέπει να αντιπροσωπεύεται από όλο τον οργανισμό, είπαν περαιτέρω, για να τονίσουν πως δεν ξεχνούν από πού ξεκίνησαν και από ποιους πήραν την σκυτάλη, σε μια συζήτησης στρογγυλής που κατέδειξε ότι το μέλλον ανήκει όντως στη νέα γενιά.

  • Κόδρος Πηλακούτας: Αντοχή στις αντιξοότητες

«Είμαστε συνηθισμένοι σε αντιξοότητες». Με αυτή την τοποθέτηση ο κ. Πηλακούτας έδειξε την αποφασιστικότητά του απέναντι στις επιπτώσεις που δέχτηκε ο κλάδος και κατ’ επέκταση η εταιρεία του λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και νωρίτερα, εξαιτίας της πανδημίας.

Όπως είπε, τα εργοστάσια κατά το πρώτο lockdown έπεσαν έξω στο θέμα της ζήτησης, παγκοσμίως. Η ζήτηση, όπως εξήγησε, αντί να πάει προς τα κάτω πήγε προς τα πάνω, κυρίως λόγω ψυχολογίας του κόσμου. «Εκεί σημειώθηκαν οι πρώτες καθυστερήσεις», σχολίασε.

Η κατάσταση χειροτέρευε και στη συνέχεια ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία που δημιούργησε προβλήματα στις γραμμές κατασκευής των αυτοκινήτων. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι καθυστερήσεις στα οχήματα ξεπερνάνε τον ένα χρόνο.

«Ως Όμιλος, είμαστε σε στενή συνεργασία με τα εργοστάσιά μας και προσπαθούμε να βρούμε καλύτερες λύσεις τόσο για την εταιρεία μας όσο και για τους πελάτες μας», είπε.

  • Χρίστος Φωτιάδης: Data driven εταιρείας

Κληθείς να σχολιάσει την επιρροή της τεχνολογίας στην επιχείρησή του, ο κ. Φωτιάδης σχολίασε αρχικά ότι με την ραγδαία ψηφιακή εξέλιξη, πλέον ο ανταγωνισμός επεκτείνεται και στο εξωτερικό. Παρ’ ολ' αυτά η εταιρεία αξιοποίησε πλήρως τα τεχνολογικά εργαλεία, ήδη, από τις αρχές του 2020.

«Είδαμε την ανάγκη, το πώς πορευόταν η κατάσταση με την πανδημία και πολύ γρήγορα κάναμε συνεργασία με γνωστή πλατφόρμα παραγγελιών. Μέσα σε 48 ώρες δημιουργήσαμε δικό μας e-commerce που ήταν σωτήρια κίνηση», ανέφερε, για να προσθέσει: «Ήμασταν έτοιμοι, ήμασταν εκεί και εξυπηρετήσαμε το κοινό μας».

Εξήγησε ακολούθως ότι πρόκειται για μια εταιρεία Data driven με εργαλεία business intelligence. «Eπενδύουμε σε καινοτόμες λύσεις και μέσω της τεχνολογίας γινόμαστε πιο ευέλικτοι», σημείωσε. Σημαντική ήταν η διευκρίνισή του για την ανθρώπινη συμβολή, αφού όπως ξεκαθάρισε με έμφαση, «η τεχνολογία σε καμία περίπτωση δεν θα αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα»

  • Χριστίνα Ιακωβίδου: Οι δείκτες ESG συνυφασμένοι με την στρατηγική μας

Η εταιρική υπευθυνότητα είναι μέρος της κουλτούρας μας και συνυφασμένη με τη στρατηγική μας, δήλωσε η κ. Ιακωβίδου σε σχετική ερώτηση που της υπεβλήθη. Ως παράδειγμα της εν λόγω στρατηγικής, η κ. Ιακωβίδου έκανε αναφορά στη στήριξη στο Καραϊσκάκειο Ίδρυμα, στις χορηγίες αθλητών και στην υποστήριξη ιατρικών συλλόγων και συνδέσμων προστασίας ζώων κ.α.

«Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής συνείδησης, δραστηριοποιόμαστε με διάφορους τρόπους, είπε, λέγοντας ενδεικτικά ότι η εταιρεία ανακυκλώνει χαρτί, γυαλί, πλαστικό. Όσο για το μέλλον, η κ. Ιακωβίδου ανέφερε: «Υπόσχεση του ομίλου μας είναι να αγκαλιάζουμε όλες τις πτυχές τις ζωής και το πετυχαίνουμε  προϊόντα υψηλής ποιότητας και κορυφαίους συνεργάτες».

Η επιτυχής μετάβαση στην 3η γενιά είναι επίσης στο όραμα της εταιρείας και ήδη τροχοδρομείται, σημείωσε στη συνέχεια.

  • Μιχάλης Πέτρου: Επιτάχυνση μέσα από τις κρίσεις

Για το κόστος ενέργειας και άλλες προκλήσεις της βιομηχανίας μίλησε ο κ. Πέτρου, ο οποίος ως βασικό έθεσε το ζήτημα που προέκυψε στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Οι καθυστερήσεις είναι μεγάλο πρόβλημα, αφού παρατηρείται καθυστέρηση στις παραδόσεις», είπε.

Το κόστος ενέργειας για μια βιομηχανία παραγωγής και μεταποίησης είναι ιδιαίτερα σημαντικό, συμπλήρωσε. Ως απάντηση, η εταιρεία προχώρησε με σειρά έργων. «Το 20% της δικής μας ενέργειας προέρχεται από τα φωτοβολταϊκά μας και σύντομα θα αγγίζει το 60%». Γίνεται επίσης επεξεργασία στα λύματα και παράγεται βιοαέριο, κίνηση που βοήθησε στο κοστολόγιο των προϊόντων.

Με την κρίση προχωράμε οι εταιρείες με πιο γοργά βήματα, επεσήμανε ο κ. Πέτρου. Οι νέες στρατηγικές σε μια εταιρεία δεν αλλοιώνουν τις αξίες του οργανισμού, υπογράμμισε, με τον ομιλητή να τονίζει πως «ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε από πού ξεκινήσαμε»

  • Χρίστος Ιακώβου: Στροφή στα ενοίκια

Τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της κυπριακής οικονομίας με την άνοδο του πληθωρισμού, μοιράστηκε με το κοινό ο κ. Ιακώβου. Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει δραματικά το σκηνικό της Ευρώπης αλλά και παγκοσμίως αφού οδήγησε σε ενεργειακά προβλήματα, επεσήμανε.

Ως αποτέλεσμα, είπε παρατηρήθηκε η άνοδος στον πληθωρισμό, ενώ στις σημαντικές εξελίξεις έθεσε και το ζήτημα της αύξησης επιτοκίων από την Ε.Ε.

«Στην οικοδομική βιομηχανία το αυξημένο κόστος είναι πέρνα του 15%», είπε, για να προσθέσει ότι οι μισθοί στην Κύπρο δεν καλύπτουν τις ανάγκες που προέκυψαν από τις αυξήσεις στις τιμές. Ως αποτέλεσμα και σε συνάρτηση με την αύξηση στις τιμές πρώτων υλών οι πολίτες στράφηκαν στο ενοίκιο, επεσήμανε.

  • Δέσποινα Χρυσοχού: Κλειδί η εξωστρέφεια

«Με την ανάπτυξη της Κύπρου όλες οι εταιρείες επωφελούνται», δήλωσε σχετικά η κ. Χρυσοχού, που τόνισε ότι λόγω της καθόδου μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού, μεγαλώνει και η οικονομία.

Αυτού του είδους η ανάπτυξη όμως επηρεάζεται από γεωπολιτικές συνθήκες.

«Για μια σταθερή οικονομία και πιο βιώσιμη, οι κυπριακές εταιρείες είναι σημαντικό να βγουν στο εξωτερικό. Τότε μεγαλώνει ο όγκος εργασιών τους, κάνουν συναλλαγές σε πιο υψηλά επίπεδα και υπάρχει τριβή με άτομα από το εξωτερικό, και έτσι η κυπριακή οικονομία ωφελείται», είπε.

Δειτε Επισης

Καθοριστικό τετ α τετ Παπαναστασίου με Σκυλακάκη για GSI-Ξεκαθαρίζει για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ.
Η παγκόσμια οικονομία το 2024 και οι προοπτικές για το 2025-Η μάχη με τον πληθωρισμό και οι πιθανοί κίνδυνοι
Κ. Παρμακλής: Η μεγάλη αλλαγή που θα δώσει ώθηση στην οικοδομική βιομηχανία και οι προκλήσεις για τον ΕΟΑ Λευκωσίας
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Αισιόδοξες προοπτικές για τον τομέα των ακινήτων, αλλά ανησυχούμε για πολλά
Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση... Δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων το 2024 παγκοσμίως
Συνεχίζει σε αυξητικό μοτίβο ο ΣΠΟΔ... Τι αντικατοπτρίζει η θετική του πορεία
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές, αναζητούν προσφορές οι καταναλωτές
Το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαφήμισης-Επικοινωνίας Κύπρου...Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Ντάλτας