Noble: Υπάρχει δυναμική στην περιοχή της Λεβαντίνης

Για τη δυναμική που έχει η Ανατολική Μεσόγειος και τις προοπτικές εξεύρεσης και εκμετάλλευσης φυσικού αερίου στη λεκάνη της Λεβαντίνης έκανε λόγο ο Τζον Τόμιτς, Γενικός Διευθυντής της Noble Energy στην Κύπρο.

Παράλληλα, ο κ. Τόμιτς αναφέρθηκε στην ανάγκη περαιτέρω ερευνητικής δραστηριότητας, ώστε να αναδειχτεί πλήρως η δυναμική της περιοχής. «Χρειάζεται να γίνει πολύ περισσότερη διερεύνηση, πριν καταστεί γνωστή η πλήρης δυναμική της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά έχουμε κάνει μια πολύ καλή αρχή με τις μεγάλες ανακαλύψεις φυσικού αερίου που έγιναν στα ανοιχτά του Ισραήλ και της Κύπρου», είπε.

Μιλώντας στο συνέδριο Eastern Mediterranean Gas Conference, στη Λευκωσία, έκανε λόγο για την «προοπτική ενός λαμπρού μέλλοντος» στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ ο αξιωματούχος της Noble ανέφερε ότι η περιοχή της Λεβαντίνης θεωρείται ακόμη αρκετά καινούρια ως περιοχή εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, με τις διερευνητικές δραστηριότητες να λαμβάνουν χώρα μόλις τα τελευταία έξι χρόνια, μετά τις ανακαλύψεις στο ισραηλινό οικόπεδο «Ταμάρ».

«Η εξερεύνηση στις περισσότερες λεκάνες διαρκεί δεκαετίες και δεν υπάρχει καμία προσδοκία ότι η περίπτωση της Λεβαντίνης θα αποτελέσει διαφορετική περίπτωση», είπε.

Αναφέρθηκε εξάλλου στη δραστηριότητα της Noble στην περιοχή τα τελευταία χρόνια, λέγοντας ότι οδήγησε σε αρκετές «ανακαλύψεις κοιτασμάτων φυσικού αερίου παγκοσμίου κλάσης», ενώ είπε ότι απομένει σημαντική έκταση προς διερεύνηση.

Ως προς το τελευταίο, ο κ. Τόμιτς αναφέρθηκε στη δραστηριότητα της ΕΝΙ στην κυπριακή ΑΟΖ, αλλά και σε νέες ανακαλύψεις στην Αίγυπτο.

Επιπρόσθετα, μίλησε για υπάρχουσες ισχυρές ενδείξεις γεωλογικών σχηματισμών που πιθανόν να περικλείουν κοιτάσματα πετρελαίου, εκφράζοντας παράλληλα την εκτίμησή του ότι «υπάρχουν αναξιοποίητες δυνατότητες».

 

Στα $2,75/ΜΜΒΤU το κόστος μεταφοράς του ΦΑ από Αφροδίτη στην Κύπρο με CNG 


Στα $2,75 ανά εκατ. BTU (MMBTU - εξαιρουμένου του κόστους εξόρυξης) μπορεί να ανέλθει το κόστος έλευσης φυσικού αερίου από το κοίτασμα της Αφροδίτης στην Κύπρο μέσω μεταφοράς του με πλοίο σε συμπιεσμένη μορφή (CNG), δήλωσε ο Ντέιβιντ Στένιγκ, Πρόεδρος και Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής της SeaNG Corporation.

Στο πλαίσιο των εργασιών του Eastern Mediterranean Gas Conference, ο κ. Στένινγκ παρουσίασε εκτιμήσεις για το κόστος μεταφοράς φυσικού αερίου με πλοία σε συμπιεσμένη μορφή.

Ειδικότερα, για τη μεταφορά συμπιεσμένου αερίου με πλοίο από την Αφροδίτη στην Κύπρο, που αντιστοιχεί σε απόσταση 200 χιλιομέτρων, ανέρχεται σε $2,75/MMBT, υπό την προϋπόθεση ότι θα μεταφερθεί 1 δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα ετησίως (bcm) με τη χρήση τριών πλοίων με 36 νέου τύπου δεξαμενές (coselles). Σημειώνεται ότι στο 1 bcm ετησίως υπολογίζονται από την Εταιρεία Υδρογονανθράκων Κύπρου οι ανάγκες της χώρας για τα επόμενα 20-25 χρόνια.

Εξάλλου, το κόστος μεταφοράς φυσικού αερίου από το Αφροδίτη στην Αίγυπτο (διαδρομή  250 χλμ) με υπολογιζόμενη μεταφορά φυσικού αερίου 4,5 bcm ετησίως μειώνεται σημαντικά υποχωρώντας στο $1,55 ανά MMTBTU, αφού περιλαμβάνει μεγαλύτερα πλοία με 96 δεξαμενές.

Το κόστος μεταφοράς αερίου στην Ελλάδα (διαδρομή 1.200 χλμ)  με υπολογιζόμενη μεταφορά 2 bcm ετησίως ανέρχεται στα $3,95/MMBTU, ενώ το αντίστοιχο κόστος μεταφοράς 3 bcm ετησίως στην Τουρκία (διαδρομή 600 χλμ) υπολογίστηκε στα $3,95 ανά MMBTU με τη χρήση 5 πλοίων με 48 δεξαμενές.

Επιχειρηματολογώντας υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας του συμπιεσμένου αερίου, ο κ. Στένινγκ αναγνώρισε ότι οι αγωγοί έχουν μικρότερο λειτουργικό κόστος, αλλά δεν έχουν την ευελιξία ενός πλοίου το οποίο αν χρειαστεί μπορεί να μεταφερθεί σε άλλες αγορές. Είπε παράλληλα, η μεταφορά με πλοίο δεν θα αντιμετωπίσει ζητήματα όπως θέματα δικαιοδοσίας και περιβάλλοντος.

Είπε πάντως, είτε με τη χρήση της τεχνολογίας συμπιεσμένου είτε υγροποιημένου αερίου  (LNG) η ύπαρξη πλωτής μονάδας επεξεργασίας, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO) είναι αναγκαία.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ανακατατάξεις στο Δ.Σ. της Petrolina-Με εκτελεστικά καθήκοντα ο Χρ. Λευκαρίτης, νέο εκτελεστικό μέλος η Α. Λευκαρίτη
Συνεχίζεται η διολίσθηση του αργού πετρελαίου
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας
Hλεκτροκίνηση: Μετά το 2035 θα εξοικονομούνται καθημερινά περίπου 12 εκ. βαρέλια πετρελαίου
Σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης μεγάλων επιχειρήσεων ύψους €17 εκατομμυρίων-Όλες οι πληροφορίες
BlackRock: Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χρειάζεται επενδύσεις $4 τρις ετησίως
Γ. Παπαναστασίου: Στόχος χαμηλού κόστους ρεύμα για ανταγωνιστικότερη βιομηχανία
Γ. Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector: Όχι επιβάρυνση του καταναλωτή πριν τη λειτουργία του καλωδίου
ΙΚυ: Οι δυνατότητες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στην Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή έως το 2050
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024