Πώς μεγάλα brands της Κύπρου έκαναν την διαφορά στην πανδημία

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα για την εξέλιξη του λιανικού εμπορίου σε ό,τι αφορά τα FMCG, κατά την μετά Covid εποχή, προέκυψαν σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης επαγγελματιών του χώρου.

Κατά τη διάρκεια του 19oυ Cyprus Grocery Retail Conference & Awards οι Κρις Μαρκίδης, Διευθυντής Πωλήσεων, KEAN Soft Drinks Ltd,  Αθηνά Παπάμιχαηλ, Brand Manager & Commercial Controller, Vassos Eliades Ltd, Θεόδωρος Πολεμίτης, Senior Brand Manager, Corina Snacks Ltd, Pepsico Cyprus, Σωτηρούλα Σωτηρίου, Marketing and Corporate Image Manager, Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ και Ελεάνα Χαραλάμπους, Category Development Manager, CTC Argosy Trading Company,  προέβησαν σε εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης, παρουσιάζοντας παράλληλα τους τρόπους με τους οποίους κατάφεραν να ξεπεράσουν αντίξοες συνθήκες.

Διαβάστε ακόμη: 

Ο Κρις Μαρκίδης, έκανε την αρχή λέγοντας ότι στα 73 χρόνια ζωής της ΚΕΑΝ προέκυψαν πάμπολλες προκλήσεις. «Μάθαμε να προχωράμε. Καταφέραμε και αντέξαμε λόγω των αξιών που αντιπροσωπεύει η εταιρείας μας όλα αυτά τα χρόνια», σχολίασε. Είπε πως το 2020 υπήρξε φόβος και αβεβαιότητα λόγω της πανδημίας, κάτι που οδήγησε τον καταναλωτή να στραφεί σε brands που εμπιστεύεται. Υπενθύμισε ότι ακολούθησε ο πόλεμος στην Ουκρανία με σοβαρές επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, ωστόσο, «η ΚΕΑΝ κρατήθηκε υψηλά γιατί ήμασταν σταθεροί στις αξίες μας. Το μάθημα μας ήταν να είμαστε δίκαιοι απέναντι του πελάτη και να έχουμε σταθερή ποιότητα και εξυπηρέτηση. Συνεχίσαμε ανάπτυξη και καινοτομία και επενδύσαμε σε νέα γραμμή παραγωγής χυμών», είπε  μεταξύ άλλων.

«Η αύξηση στην κατανάλωση τροφίμων και ποτών στο σπίτι μας έκανε να δράσουμε για να βρούμε λύσεις», δήλωσε με τη σειρά της η Αθηνά Παπαμιχαήλ. «Έπρεπε σε κάποια περίοδο να αυξήσουμε κατά πολύ τα αποθέματα μας. Οι ελλείψεις στις πρώτες ύλες ανάγκασαν όλα τα εργοστάσια να προβούν σε αυξήσεις τιμών. Ακόμη χειρότερα ήταν η κατάσταση με τον πόλεμο στην Ουκρανία», είπε. Η COVID-19, λίγο νωρίτερα, αποτέλεσε πρόκληση που μετατράπηκε σε ευκαιρία. Έχοντας παρατηρήσει ότι η κατηγορία του καφέ αναπτύχθηκε ραγδαία, έκαναν σκέψεις ως προς το ποιες θα μπορούσαν να ήταν οι άμεσες λύσεις για κατανάλωση του καφέ στο σπίτι. «Στο lockdown έπρεπε να καλύψουμε τις ανάγκες των καταναλωτών σε όγκους και γεύσεις καφέ. Έπρεπε να βρούμε λύσεις για να φέρουμε άλλες γεύσεις», σημείωσε, αποκαλύπτοντας έτσι την κίνηση-ματ που έκανε η εταιρεία.

Την ίδια άποψη μοιράστηκε και ο Θεόδωρος Πολεμίτης ο οποίος, επίσης, βλέπει την κάθε κρίση σαν μια ευκαιρία. Τρανταχτό παράδειγμα η αλλαγή στρατηγικής καμπάνιας που αρχικά είχε αποφασιστεί, στο πλαίσιο προώθησης του Champions League, το οποίο λόγω της πανδημίας ξαφνικά αναβλήθηκε. «Σκεφτόμασταν αν έπρεπε να κόψουμε το budget, ειδικά ενόψει της αβεβαιότητας. Αντ’ αυτού μέσα σε λίγες μέρες ετοίμασαν υλικά που είχαν θέμα τις ταινίες. Και με ένα περιεχόμενο επίκαιρο για εκείνη την περίοδο, το πρώτο lockdown, χρησιμοποίησαν τα μέσα που ξέρουν ότι κατά τη διάρκεια της πανδημία χρησιμοποιούνται περισσότερο (τηλεόραση και διαδίκτυο) και γρήγορα προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα. 

Η Σωτηρούλα Σωτηρίου παρουσίασε τις υφιστάμενες συνθήκες στο λιανικό εμπόριο που επιβάλλουν νέες στρατηγικές και προσαρμογές. «Βιώνουμε ταχύτατες εξελίξεις με επαναστατικά αποτελέσματα και απαιτούν ευελιξία σε όλο το οικοσύστημα, αλλά και στην στρατηγική επικοινωνίας», είπε χαρακτηριστικά. Άλλωστε αλλαγές κάνουν και οι καταναλωτές, και συνεπώς αλλαγές απαιτούνται και στις κινήσεις των εταιρειών. Ως παράδειγμα παρουσίασε την μείωση παραγωγής προϊόντων γνωστά ως «on the go», αφού κατά την περίοδο του lockdown οι μετακινήσεις ήταν ελάχιστες. Αντ’ αυτού η Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ, αύξησε τα προϊόντα της που ανταποκρίνονταν στις νέες συνήθειες, όπως η μαγειρική στο σπίτι και οι νέες συνταγές. Συνοψίζοντας είπε πως «πρέπει να είμαστε σε διαρκή εγρήγορση, να ερευνούμε και να είμαστε μέσα στον  πραγματικό κόσμο».

Η Ελεάνα Χαραλάμπους έκανε, νωρίτερα, αναφορά στις τάσεις που παρουσιάστηκαν μετά την πανδημία. «Κάποτε  πηγαίναμε με μικρά καλάθια και πιο συχνά στις υπεραγορές. Πλέον οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν λιγότερες επισκέψεις και να αγοράζουν μεγαλύτερες συσκευασίες», σχολίασε. Συνεχίζοντας είπε: «Βλέπουμε ότι αναπτύχθηκαν οι ιστοσελίδες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κόσμος να ψάχνει για συνταγές και προσφορές και να δοκιμάζει και πιο καινοτόμα προϊόντα γεγονός που επιβεβαιώνεται από την αύξηση πωλήσεων στον καφέ». Η κ. Χαραλάμπους επισήμανε επίσης ότι η  ψηφιοποίηση επιταχύνθηκε με την πανδημία. Σημαντική ήταν και θέση της, σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές του σήμερα δεν επιλέγουν μόνο τη χαμηλή τιμή αλλά και τα brands με εταιρική κοινωνική ευθύνη.

Δειτε Επισης

Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Νέος μέτοχος σε Mall of Cyprus και Mall of Engomi η Pareto-Μειώνεται το ποσοστό συμμετοχής της Atterbury Europe
Οι μάρκες αυτοκινήτων που προτίμησαν οι αγοραστές το πρώτο τρίμηνο
Δυσφορία αγελαδοτρόφων με δημοσιεύματα για το χαλλούμι-«Δυναμιτίζουν το πολύ καλό κλίμα»
Lordos United Public: Κέρδος €1,773,000 από αναγκαστική απαλλοτρίωση γης σε συμφωνία με τον Δήμο Λεμεσού
Φάρμακα: Ο... βασιλιάς των κυπριακών εξαγωγών-Σε ποιους προορισμούς φτάνουν