Ξανά στη Βουλή θέμα ωραρίου καταστημάτων-Το ξεκάθαρο μήνυμα και τι αναμένουν οι λιανέμποροι

Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων του λιανικού εμπορίου, τα προβλήματα που δημιουργούνται και οι τρόποι αντιμετώπισής τους επαναφέρονται ως θέμα σήμερα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εργασίας, με τη συζήτηση να συνεχίζεται, καθώς η συνεδρία του περασμένου Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε χωρίς ουσιαστική κατάληξη.

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής έχει κληθεί για να παραστεί, τόσο ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων όσο και εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας.

Το νομικό κενό

Υπενθυμίζεται ότι, τόσο διά στόματος Γιάννη Παναγιώτου όσο και μέσω του γενικού διευθυντή του Υπουργείου Εργασίας, Ανδρέα Ζαχαριάδη ξεκαθαρίστηκε, τον περασμένο Νοέμβριο, ότι δεν βρίσκεται στις προτεραιότητες ούτε του Υπουργείου ούτε της Κυβέρνησης η οποιαδήποτε διαφοροποίηση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων.

«Η υφιστάμενη κατάσταση παραμένει σε ισχύ και όσον αφορά το νομικό κενό, αυτό φαίνεται να υπάρχει και είναι κάτι που θα καλύψει οποιαδήποτε πολιτική απόφαση», είχε τονίσει χαρακτηριστικά ο κ. Ζαχαριάδης.

Από πλευράς Νομικής Υπηρεσίας είχε λεχθεί ότι το ζήτημα του ωραρίου πρέπει να ρυθμιστεί με πρόταση νόμου, ούτως ώστε να επιλυθούν οι αντισυνταγματικότητες που υπάρχουν, όπως για παράδειγμα με τη λειτουργία των καταστημάτων κατά τη διάρκεια των ημερών που είναι αργίες.

Διευκρινίστηκε επίσης ότι αντισυνταγματικότητα εντοπίζεται στις πρόνοιες της πρότασης νόμου και όχι στην υφιστάμενη νομοθεσία, ενώ το νομικό κενό που εντοπίζεται πρόκειται να εξεταστεί και να τύχει διαχείρισης από τους αρμόδιους.

Οξύμωρη και άστοχη η επαναφορά της συζήτησης

Εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, οι οποίοι θα παραστούν στη σημερινή συνεδρία, αναμένουν να ακούσουν κατά πόσο υπάρχει οποιαδήποτε εξέλιξη, κυρίως για το νομικό κενό, στο οποίο αναφέρθηκαν τόσο το αρμόδιο Υπουργείο όσο και η Νομική Υπηρεσία, διερωτώμενοι γιατί εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη η συζήτηση για ένα θέμα, για το οποίο έχει ληφθεί απόφαση Ανωτάτου Δικαστηρίου.

«Είναι οξύμωρο και άστοχο να συζητούμε ακόμα για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, 11 χρόνια μετά τη φιλελευθεροποίηση του ωραρίου από την αείμνηστη Ζέτα Αιμιλιανίδου και τη διόρθωση από την ίδια της μεγαλύτερης στρέβλωσης που υπήρχε μέχρι τότε στο λιανεμπόριο, η οποία διαχώριζε τους καταστηματάρχες σε προνομιούχους και μη προνομιούχους», ανέφερε στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου, εξηγώντας ότι είναι γνωστά τα οφέλη από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές για επιχειρήσεις, εργαζόμενους, καταναλωτές και οικονομία.

Ξεκάθαρο μήνυμα καθησυχασμού

Ερωτηθείς κατά πόσο υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία για διαφοροποίηση της υφιστάμενης κατάστασης στο λιανεμπόριο, ο κ. Αντωνίου έστειλε ξεκάθαρο, μήνυμα προκειμένου να καθησυχάζει τις επηρεαζόμενες επιχειρήσεις.

«Δεν υπάρχει καμία ανησυχία, καθώς έχουμε κατά νου τις δηλώσεις του υπουργού Εργασίας ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση για αλλαγή του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, κάτι που αναμένουμε να ακούσουμε ξανά και να ξεκαθαριστεί εκ νέου από τον ίδιο», επεσήμανε σχετικά.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την ξεκάθαρη απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου τον Δεκέμβριο του 2015, η νομοθετική εξουσία δεν δύναται να παρέμβει στα θέματα ρύθμισης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, τα οποία εμπίπτουν στην σφαίρα της εκτελεστικής εξουσίας και ρυθμίζονται από την εκάστοτε Κυβέρνησης μέσω του Υπουργού Εργασίας.

Δειτε Επισης

Πήρε ώθηση από τις γιορτές και τα ξεπουλήματα το λιανεμπόριο-Ευοίωνες προοπτικές για το 2025 με επενδύσεις και επεκτάσεις
Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη