Powered by

Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή επηρεάζει τις κυπριακές επιχειρήσεις

Ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς άρχισε να επηρεάζει την Κύπρο σε διάφορα επίπεδα. Το Ισραήλ αποτελεί ως γνωστόν τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή τουρισμού για τη χώρα μας, μετά το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ τα τελευταία χρόνια σημαντικές ισραηλινές επενδύσεις έχουν εισρεύσει στο νησί.

Οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία εξαιτίας της πολεμικής σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή προκαλούν έντονη ανησυχία, δεδομένου ότι μια παρατεταμένη κρίση θα μπορούσε να επηρεάσει δυσμενώς τις επενδύσεις και να δημιουργήσει συνθήκες πίεσης στον τομέα των υπηρεσιών καθώς και στην αγορά ακινήτων.

Ειδικότερα για τον τουριστικό τομέα, ο πόλεμος στο Ισραήλ συνιστά νέο σοβαρό πλήγμα μετά την απώλεια της ρωσικής αγοράς λόγω του πολέμου στην Ουκρανία στις αρχές του 2022, προτού προλάβει να ανακάμψει πλήρως από τις επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού Κώστας Κουμής δήλωσε πρόσφατα ότι τυχόν συνέχιση της σύγκρουσης και τη νέα τουριστική περίοδο θα μπορούσε να σημαίνει την απώλεια μιας πολύ σημαντικής αγοράς για την Κύπρο, καθώς οι αφίξεις από το Ισραήλ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου ανήλθαν στις 368.000.

Η νέα κρίση αναπόφευκτα έχει επηρεάσει τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών φιλοξενίας και ψυχαγωγίας, ιδίως τα πολυτελή θέρετρα, περιλαμβανομένου του City of Dreams Mediterranean, το οποίο από την έναρξη της λειτουργίας του τον περασμένο Ιούλιο, είχε προσελκύσει σημαντικό αριθμό επισκεπτών από την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, μεταξύ αυτών και από το Ισραήλ.

Η πληρότητα του ξενοδοχείου όπως και η επισκεψιμότητα του καζίνο από πολίτες του εξωτερικού έχουν μειωθεί δραστικά, κυρίως λόγω του πολέμου, γεγονός το οποίο οδήγησε στην απόφαση για αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων του.

Το Ισραήλ αποτελούσε βασική αγορά προσέλκυσης επισκεπτών, ενώ παράλληλα τα ταξίδια στην περιοχή έχουν περιοριστεί λόγω της πολεμικής σύγκρουσης. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αναγκάστηκε να προβεί σε αναδιάρθρωση του κόστους λειτουργίας για να διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά της.

Πρόθεσή της είναι επίσης να αναπροσαρμόσει τις εκστρατείες μάρκετινγκ με επίκεντρο το Ηνωμένο Βασίλειο και την ηπειρωτική Ευρώπη.

Αυτό ωστόσο προϋποθέτει χρόνο για να αποδώσει, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι η αεροπορική συνδεσιμότητα προς την Κύπρο αυτή την εποχή είναι περιορισμένη, καθώς και το είδος διακοπών που επιλέγουν οι Ευρωπαίοι πολίτες.

Δειτε Επισης

Κωνσταντίνος Πετρίδης: Πώς διαχειριστήκαμε επιτυχώς τις κρίσεις και η ανάγκη για υγιή δημόσια οικονομικά
Νέος κύκλος εκστρατειών Altamira: Μοναδικές επιλογές για διαμερίσματα κοντά στη θάλασσα
Παραδίδεται την Κυριακή το πάρκο Πωλ Γκοκέν... Ο Δημόσιος Κήπος της δυτικής Λεμεσού
American Dream: Εννέα Κύπριοι μοιράζονται το success story τους στις ΗΠΑ
Το ταξίδι της Philip Morris για ένα κόσμο χωρίς τσιγάρο... Το ESG και το αποτύπωμά της στην Ευρώπη
Οι απολαβές των CEOs μεγάλων εταιρειών-Πόσο αμείφθηκαν το 2023
Κοινό μέτωπο Κυβέρνησης-κοινωνικών εταίρων κατά της αδήλωτης εργασίας...Η αυξητική τάση και τα μέτρα
Ανεβαίνουν ξανά οι τόνοι στον τομέα της παραγωγής χαλλουμιού-Σημείο τριβής η ποσόστωση
Ο ΠΑΣΥΞΕ στο πλευρό άπορων οικογενειών-Προσέφερε πασχαλινά γεύματα
Ειδικές θεραπείες με προϊόντα VOYA στα spa Almyra και Ouranos