Ά. Πνευματικού: Η θέση της Country Manager και τα σχέδια της Action

«Η επικοινωνία είναι ένας τρομερά δυναμικός τομέας και διαρκώς μεταβαλλόμενος», αναφέρει η Country Manager Κύπρου στην Action Global Communications, Άρτεμις Πνευματικού, η οποία έχοντας συμπληρώσει ένα χρόνο παρουσίας στην ηγετική θέση που κατέχει στην εταιρεία, σημειώνει πως μέσα στους τελευταίους 12 μήνες η ομάδα της στην Κύπρο επικεντρώθηκε στην ενίσχυση του digital marketing, αλλά και του δημιουργικού περιεχομένου, αναπτύσσοντας και υλοποιώντας integrated campaigns με έμφαση στα ψηφιακά μέσα.

Σε συνέντευξή της στο InBusinessNews, η Άρτεμις Πνευματικού αναφέρεται στις προκλήσεις που αντιμετώπισε στην καριέρα της, επισημαίνοντας πως αναλαμβάνοντας μια ηγετική θέση αντιλήφθηκε τα πράγματα από άλλη σκοπιά. «Θεωρώ», υποδεικνύει, «ότι είμαι υπόλογη, τόσο προς τη διεύθυνση της εταιρείας όσο και προς τα μέλη της ομάδας μου».

Διαβάστε ακόμα: 

Δ. Καταπώδης: Ξέχασαν τα κλιματιστικά, στοκάρουν καυσόξυλα οι Κύπριοι 

Φουλ στα αυτοκίνητα ενοικίασης η Κύπρος-Οι μάρκες που προτιμώνται 

Στη Demetra Holdings ως 1ος εκτελεστικός διευθυντής ο Κλ. Χανδριώτης

Η κ. Πνευματικού, παραθέτει τους προσωπικούς στόχους που θέτει από το ηγετικό πόστο το οποίο κατέχει, αναφερόμενη ταυτόχρονα στα σχέδια της Action Κύπρου. 

Το τοπίο της επικοινωνίας αλλιώς

Ένας χρόνος στη θέση της Country Manager Κύπρου στην Action Global Communications. Πώς αποτιμάτε αυτό το διάστημα;

Ήταν ένας πολύ ενδιαφέρον χρόνος με αρκετές προκλήσεις, αφού αναλαμβάνοντας είχα να διαχειριστώ την εξέλιξη και μετάβαση μιας μεγάλης και established εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων, με 50 χρόνια πορείας στον τομέα, σε γραφείο ολοκληρωμένης επικοινωνίας και μάρκετινγκ. Έπρεπε να κινηθούμε γρήγορα, και με βάση τις εξελίξεις, αλλά και μέσα σε δύσκολες συνθήκες (κορωνοϊός, πόλεμος στην Ουκρανία) να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της αγοράς, παραμένοντας προσηλωμένοι στον στόχο και την αποστολή μας.

Μέσα στους τελευταίους 12 μήνες η ομάδα μας στην Κύπρο επικεντρώθηκε στην ενίσχυση του digital marketing, αλλά και του δημιουργικού περιεχομένου, αναπτύσσοντας και υλοποιώντας integrated campaigns με έμφαση στα ψηφιακά μέσα. Είμαι πολύ περήφανη ιδιαίτερα για τις πρόσφατες εκστρατείες 360◦ που τρέξαμε για την ΚΕΑΝ, για την Tommy Hilfiger και τη Μαρίνα Αγίας Νάπας, ενώ παράλληλα καταφέραμε να ενισχύσουμε το πελατολόγιό μας με νέους πελάτες από την Κύπρο και το εξωτερικό.

Είμαι πολύ τυχερή που είχα από την πρώτη στιγμή τη στήριξη και την ψήφο εμπιστοσύνης της διεύθυνσης της εταιρείας, αλλά και της ομάδας μου, κάτι πολύ σημαντικό για οποιοδήποτε επαγγελματία σε αυτή τη θέση. Στην Action η αξία της οικογένειας κυριαρχεί και ξέρουμε να στηρίζουμε ο ένας τον άλλο, να περνάμε καλά και να απολαμβάνουμε τη δουλειά μας.

Πώς έχει αλλάξει ο τομέας της επικοινωνίας τα τελευταία χρόνια;

Ο τομέας μας, παρότι αλλάζει συνεχώς, έχει μια μαγεία. Η επικοινωνία είναι ένας τρομερά δυναμικός τομέας και διαρκώς μεταβαλλόμενος. Χρειάζεται να μπορείς να παίρνεις γρήγορες αποφάσεις και να δρας με ταχύτητα φωτός για να ξεχωρίσεις μέσα σε όλο αυτό το buzz και τη βαβούρα. Πόσο μάλλον σήμερα, που ο καταναλωτής ζει μέσα στο κινητό του, μιλάμε για metaverse και NFTs, το σημερινό trend μπορεί αύριο να είναι απλά yesterday’s news, και το attention span του καταναλωτή έχει μειωθεί σε μερικά κλάσματα δευτερολέπτου.

Πλέον, τα κανάλια επικοινωνίας είναι πολλά και εύκολο να τα βρεις και να τα χρησιμοποιήσεις. Το θέμα όμως είναι να μπορείς να τα αξιοποιήσεις σωστά. Για παράδειγμα, το να διατηρείς μία σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι πια αρκετό. Τα πολλαπλά formats με κυρίαρχο το βίντεο, τα ενδιαφέροντα του κοινού, η επικαιρότητα,  είναι παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη για να μπορεί το περιεχόμενο, που είναι ο βασιλιάς της επικοινωνίας, να είναι relevant.   

Σε αυτό το σημείο προστίθενται και οι νέες πρακτικές ESG που καθιστούν τα brands υπόλογα ως προς την δραστηριότητά τους. Τα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής, της ισότητας, της διαφορετικότητας και του inclusion και της εσωτερικής διακυβέρνησης, απασχολούν το κοινό, και ιδιαίτερα τη ανερχόμενη γενιά των καταναλωτών και τις κυβερνήσεις, και άρα δεν μπορούν να μην βρίσκονται και στην ατζέντα του κάθε μεγάλου brand.

Πρέπει να υπάρχει πλέον ένα σοβαρό αίσθημα ευθύνης από οποιονδήποτε (ΜΜΕ, πολιτικό, διάσημο, απλό πολίτη) που διοχετεύει οπουδήποτε περιεχόμενο και πληροφόρηση, και μπορεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη ή να διαμορφώσει αντιλήψεις, να δρα με υπευθυνότητα και να διακατέχεται από διαφάνεια σε ό,τι κάνει.

Από πλευράς μας ως εταιρεία επικοινωνίας οφείλουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και τις τάσεις του κοινού, να είμαστε δημιουργικοί, να δοκιμάζουμε πράγματα, να ρισκάρουμε με νέες μεθόδους για να μπορούμε να είμαστε αυτοί που θα δημιουργήσουμε (και όχι να ακολουθήσουμε) τα trends εκ μέρους του πελάτη μας.

Η κουλτούρα χρειάζεται αλλαγές στον εργασιακό χώρο

Ποιες οι προκλήσεις που έχετε αντιμετωπίσει στη μέχρι τώρα πορεία σας;

Αναλαμβάνοντας μια ηγετική θέση αντιλήφθηκα τα πράγματα από άλλη σκοπιά. Θεωρώ ότι είμαι υπόλογη, τόσο προς τη διεύθυνση της εταιρείας όσο και προς τα μέλη της ομάδας μου. Πιστεύω ότι έχω καταφέρει να εξελίξω την ενσυναίσθηση που έχω ως άνθρωπος, να μπαίνω δηλαδή στη θέση και των μεν και των δε, να καταλαβαίνω τη δική τους σκοπιά, και με βάση τους στόχους που έχει θέσει η εταιρεία, να προτείνω και να εφαρμόζω λύσεις, ψύχραιμα, γρήγορα και αποτελεσματικά. 

Από την άλλη, ως νέα μητέρα και εργαζόμενη, οι προκλήσεις ξεπερνούν το επαγγελματικό και φτάνουν στο προσωπικό επίπεδο. Είμαι τυχερή που εργάζομαι σε μια εταιρεία με ανθρωπιά και κατανόηση προς τους υπαλλήλους της. Μάλιστα, τη μέρα που μου ανακοινώθηκε η προαγωγή ο CEO μας, μου είπε χαρακτηριστικά: «Ξέρω ότι είσαι νέα μητέρα, αλλά είμαστε και εμείς γονείς και ξέρουμε τι σημαίνει. Οπότε ό,τι χρειαστείς είμαστε δίπλα σου».

 

 

 

Είναι εύκολο μία γυναίκα να ηγείται ενός μεγάλου οργανισμού στην Κύπρο; Ποια είναι τα κύρια ζητήματα που εντοπίζετε;

Εξαρτάται από τον εκάστοτε οργανισμό. Παρόλο που γίνονται προσπάθειες, και πρέπει να συνεχίσουν να γίνονται προσπάθειες για να αυξηθούν οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις, πολλές φορές συνειδητοποιώ ότι αρκετά πράγματα είναι μόνο στα λόγια. Μπορεί να υπάρχουν καλές προθέσεις, αλλά στην πράξη η κουλτούρα μας χρειάζεται πολλές αλλαγές στη βάση της για να αλλάξει νοοτροπία και πολλά χρόνια για να συμβεί αυτό. Και αυτό ξεκινάει τόσο από την εκπαίδευση, όσο και από τα δεδομένα στον χώρο εργασίας.

Για παράδειγμα, όταν μια γυναίκα έχει άδεια μητρότητας 18 εβδομάδες, ενώ ένας άντρας έχει άδεια πατρότητας 2 εβδομάδες, αυτόματα έχουμε ανισότητα. Μία γυναίκα αναγκάζεται να μείνει στο σπίτι αφού δεν έχει την στήριξη του πατέρα, με αποτέλεσμα να απουσιάζει από το χώρο εργασίας και να επιβραδύνεται η ανέλιξή της. Εάν θέλουμε όντως ίσα δικαιώματα, οι 18 εβδομάδες, αν όχι και περισσότερες, θα έπρεπε να ισχύουν και για τους δύο γονείς, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επομένως, όσες φορές και να μιλήσουμε για ισότητα, εάν δεν αλλάξει η βάση, τότε απλά μιλάμε στον αέρα και δημιουργούμε θόρυβο. 

Πώς η Action Global Communications κάνει τη διαφορά στον εργασιακό χώρο;

Όπως ανέφερα και πριν, η Action είναι μια οικογένεια, διακρίνεται από ανθρωπιά και ένα περιβάλλον θετικότητας και ευελιξίας. Αυτό φάνηκε και από τη φετινή μας πιστοποίηση ως Great Place to Work, ανάμεσα στις 10 κορυφαίες εταιρείες στην Κύπρο. Τη συγκεκριμένη πιστοποίηση μάλιστα την έχουμε λάβει και στο Ντουμπάι. 

Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια εταιρεία 51 χρόνων με γραφεία σε 12 χώρες, που καταφέρνει να διατηρεί τις αρχές της και τις αξίες της. Δεν είναι τυχαίο πόσοι άνθρωποι έχουν περάσει από την Action, πόσοι εργάζονται εδώ πάνω από δεκαετία, αλλά ταυτόχρονα και πόσοι άνθρωποι έχουν φύγει και έχουν επιστρέψει (μία από αυτούς και εγώ). Παράλληλα, έχουμε πολλαπλά παραδείγματα ανθρώπων που διαπρέπουν στην Κύπρο και το εξωτερικό που είναι Action Alumni. 

Η Action σου δίνει τη δυνατότητα να μεγαλώσεις και να εξελιχθείς ως επαγγελματίας, κερδίζοντας την εμπειρία ενός μεγάλου γραφείου επικοινωνίας που έχει αναλάβει μέσα στα χρόνια το λανσάρισμα μεγάλων brands στην κυπριακή αγορά όπως η British Airways και η H&M, αλλά και διαχειρίζεται την παγκόσμια επικοινωνία διεθνών κολοσσών όπως η Boehringer Ingelheim.

 

 

Εξέλιξη των υπηρεσιών και όχι μόνο

Ποιους στόχους θέλετε να εκπληρώσετε από το πόστο σας;

Να συμβάλλω στην ανάπτυξη της Action Κύπρου, συνεισφέροντας στην ενίσχυση του ευρύτερου Ομίλου της Action Global Communications, κτίζοντας για τα επόμενα 50 χρόνια.

Να ηγηθώ της ομάδας βοηθώντας τους συναδέλφους μου να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να πετύχουν τους δικούς τους στόχους ως επαγγελματίες.

Να προσφέρουμε υπηρεσίες που να προσδίδουν αξία, αναλαμβάνοντας και υλοποιώντας στρατηγικές επικοινωνίας που έχουν αποτέλεσμα και κάνουν τους πελάτες μας να ξεχωρίζουν.

Ποια τα επόμενα σχέδια και τι να αναμένουμε από εσάς και την Action Global Communications;

H Action σκοπεύει να συνεχίσει να αναπτύσσει το δίκτυό της με γραφεία ολοκληρωμένων και εξατομικευμένων υπηρεσιών επικοινωνίας και μάρκετινγκ σε Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή και Κεντρική Ασία, που εξυπηρετούν πελάτες σε τοπικό επίπεδο.

Παράλληλα, το διεθνές τμήμα της Action360x, που στεγάζεται στην Κύπρο και προσφέρει marcomms, digital marketing, web development και video production, θα αποτελεί το one-stop-shop για την διαμόρφωση και υλοποίηση στρατηγικών επικοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Επιπλέον, εξελίσσονται συνεχώς τα sub brands Action Public Sector, που διαχειρίζεται ευρωπαϊκά προγράμματα και εκστρατείες, και Action Travel, που προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες στον τουριστικό τομέα. 

Σε ό,τι αφορά την Action Κύπρου, στα σχέδιά μας είναι η περαιτέρω εξέλιξη του μοντέλου υπηρεσιών μας που βασίζεται στην βελτιστοποίηση και ενδυνάμωση της παρουσίας των πελατών μας στο διαδικτυακό περιβάλλον (ιστοσελίδα, κοινωνικά δίκτυα, google, ΜΜΕ), δημιουργία προβολής και ευκαιριών για διάδραση στο φυσικό περιβάλλον και ανάπτυξη του brand advocacy. 

Δειτε Επισης

Παγκόσμια διάκριση για τη Δέσποινα Πολυβίου στις εξετάσεις επαγγελματικού επιπέδου του ICAEW
Παρουσίαση βιβλίου «Σπύρος Κυπριανού: Στη μάχη της ιστορίας όπως την έζησα 1932-1959»
Nobu Matshuhisa: Η αγάπη του για την κυπριακή κουζίνα και η επέκταση στην Ευρώπη
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Το κτίσιμο μιας επιχειρηματικής αυτοκρατορίας και η τεράστια κοινωνική προσφορά
Έφυγε από την ζωή ο Έλληνας εφοπλιστής και επιχειρηματίας Βαρδής Βαρδινογιάννης
Διευθύντρια για πολυμερείς υποθέσεις στο DG TRADE η Μυρτώ Ζαμπάρτα-Διορίστηκε από την Κομισιόν
Η fashion designer Βασιλική Χαρίτωνος στο 1ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού Αναπηρίας DIS
Ο ιδρυτής της M. Residence Νικόλας Μιχαλιάς στη λίστα «40 under 40» του Fortune Greece-«Είναι ένας πρωτοπόρος»
Ο Νικόλας Στρατής, μέλος του ICAEW, στην υψηλού κύρους επιτροπή IFAC Young Leaders Collective
Κυκλοφόρησε η βιογραφία της Ζέτας Αιμιλιανίδου-H χαρισματική προσωπικότητα και το σημαντικό της έργο