Δ. Κατωπόδης: Ξέχασαν τα κλιματιστικά, στοκάρουν καυσόξυλα οι Κύπριοι

Μαρία Καραΐσκου  19/09/2022 06:30
Δ. Κατωπόδης: Ξέχασαν τα κλιματιστικά, στοκάρουν καυσόξυλα οι Κύπριοι

Δ. Κατωπόδης: Ξέχασαν τα κλιματιστικά, στοκάρουν καυσόξυλα οι Κύπριοι

Μαρία Καραΐσκου  19/09/2022 06:30

Τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις επικρατούσες τάσεις στην κυπριακή αγορά σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό ειδών θέρμανσης που επιλέγουν τοποθετούν στα σπίτια τους, φαίνεται να αλλάζει για τα καλά η ανοδική πορεία της τιμής του ηλεκτρισμού, στη σκιά της ενεργειακής κρίσης που ταλανίζει ολόκληρη την Ευρώπη και που προδιαθέτει για ένα ιδιαιτέρως… παγωμένο για τις τσέπες των καταναλωτών χειμώνα.  

Οι Κύπριοι, με φόντο τις πληθωριστικές πιέσεις που δέχεται ο τομέας της ενέργειας, δεν θα μπορούσαν να μην ανησυχούν για τους δύσκολους μήνες που έρχονται, με την ανησυχία τους αυτή να αποτυπώνεται στους σχετικούς με τους τρόπους θέρμανσης αγορές τους.

Διαβάστε ακόμα: 

Φουλ στα αυτοκίνητα ενοικίασης η Κύπρος-Οι μάρκες που προτιμώνται 

Ά. Πνευματικού: Η θέση της Country Manager και τα σχέδια της Action 

Στη Demetra Holdings ως 1ος εκτελεστικός διευθυντής ο Κλ. Χανδριώτης

Στο πλαίσιο αυτό, κλιματιστικά και σόμπες με ρεύμα δείχνουν να αποτελούν πλέον παρελθόν, την ώρα που παρατηρείται ραγδαία αύξηση στη ζήτηση για καυσόξυλα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ενώ άλλες χρονιές οι Κύπριοι ξεκινούσαν να αγοράζουν καυσόξυλα κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, φέτος ξεκίνησαν να «στοκάρουν» από τον Αύγουστο.

Την εικόνα έδωσε ευκρινώς μιλώντας στο InBusinessNews ο store business manager της Leroy Merlin Κύπρου, Δημήτρης Κατωπόδης.

Σύμφωνα με τον κ. Κατωπόδη, οι καταναλωτές τρέχουν για να αγοράσουν καυσόξυλα για να προετοιμαστούν για τον χειμώνα και να μην επιβαρύνουν απότομα τις τσέπες τους όταν τα χρειαστούν, αλλά και επειδή ανησυχούν για επιπλέον αυξήσεις στις τιμές τους.

«Οι τιμές των καυσόξυλων είδαν μια αύξηση όπως όλα τα προϊόντα, η οποία δεν είναι εκμεταλλεύσιμη αλλά προκύπτει λόγω του μεταφορικού κόστους, αφού δεν αποτελούν εγχώριο προϊόν καθώς προέρχονται από εισαγωγές. Το μεταφορικό κόστος έχει αυξηθεί μια έως πέντε φορές, αναλόγως», εξήγησε σχετικά.

«Ξέχασαν» τα κλιματιστικά

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως υπέδειξε ο Δημήτρης Κατωπόδης, η Leroy Merlin Κύπρου προέβλεψε την συγκεκριμένη ζήτηση και διευθέτησε στοκ από νωρίς, με τον ίδιο να τονίζει ότι μειώθηκαν οι αγορές για σόμπες και θερμάνσεις με ρεύμα, ενώ, ο κόσμος έχει… ξεχάσει τα κλιματιστικά.

«Οι ξυλόσομπες, των οποίων η ζήτησή τους αυξήθηκε, ενδεχομένως να αντικαταστήσουν τις υπόλοιπες πηγές θέρμανσης με ρεύμα», εκτίμησε, μεταξύ άλλων.

Για να προσθέσει ότι η ζήτηση των κλιματιστικών μειώθηκε απότομα από τον Μάιο, αφού για το καλοκαίρι οι αγοραστές προτίμησαν τους ανεμιστήρες, με τις συνολικές τους πωλήσεις να έχουν αυξηθεί κατά 70-80% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Ερωτηθείς κατά πόσο η τιμή των ανεμιστήρων αυξήθηκε, ο κ. Κατωπόδης ανέφερε ότι αν και το κόστος παραγωγής τους επηρεάστηκε από τον πληθωρισμό, εν τέλει δεν μετακλήθηκε στους αγοραστές.

«Αυξήθηκε το κόστος παραγωγής των επιχειρήσεων. Αλλά επειδή οι ανεμιστήρες είναι ένα προϊόν που τα νοικοκυριά το έχουν ανάγκη και παράλληλα που προσελκύει κόσμο στο κατάστημα, η τιμή τους παρέμεινε φιλική», είπε.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Κατωπόδη, αυξήθηκαν επίσης και οι αγορές για θερμοσίφωνες.

Πώς κινείται η αγορά

Κληθείς να σχολιάσει γενικότερα τις τελευταίες τάσεις της αγοράς, ο store business manager της Leroy Merlin Κύπρου ανέφερε ότι οι τιμές των πρώτων υλών φαίνεται ότι έχουν αρχίσει επιτέλους να σταθεροποιούνται, εξέλιξη που χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετική αφού ίσως, ως αποτέλεσμα, να μειωθούν οι τελικές τιμές των προϊόντων.

Ωστόσο, το κόστος των logistics ανεβαίνει, το ίδιο και της ενέργειας. Λόγω των αναταραχών που συνεχίζει να δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα, ο χρόνο αναμονής μιας παραγγελίας από τους προμηθευτές έχει διπλασιαστεί, δημιουργώντας σε κάποιες περιπτώσεις ελλείψεις.

Ο κ. Κατωπόδης σημείωσε ότι πολλές είναι οι επιχειρήσεις που προέβλεψαν αυτή την παράμετρο και έτσι, είτε διευθέτησαν νωρίτερα τις παραγγελίες τους ή έφεραν περισσότερο εμπόρευμα.

Όσον αφορά άλλα προϊόντα στο κατάστημα, ο Δημήτρης Κατωπόδης ανέφερε ότι μειώθηκε η ζήτηση σε εργαλεία και μπογιές, και αυτό επειδή ο κόσμος διευθέτησε τις εν λόγω εργασίες στο σπίτι του εν μέσω της πανδημίας.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας