Λιανεμπόριο: Ανάσανε λόγω τουρισμού, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

Το ράλι στις τουριστικές αφίξεις, αλλά και ο εγχώριος τουρισμός, έπειτα από δύο χρόνια μουδιάσματος, είχαν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στο λιανικό εμπόριο, το οποίο, ωστόσο, ετοιμάζεται για μία δύσκολη περίοδο πληθωρισμού και ακρίβειας.

Οι παράλιες περιοχές και ειδικά η Πάφος, αλλά και η Λεμεσός, φαίνεται να βγήκαν κερδισμένες από την αυξημένη τουριστική κίνηση από εγχώριους και ξένους επισκέπτες.

Τονωτική ένεση από γάμους και σχολεία

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι το έντονο τουριστικό ρεύμα, η ανάγκη των πολιτών για εξόδους και ψυχαγωγία, η μαζική διεξαγωγή εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών και άλλων κοινωνικών εκδηλώσεων), είχαν άμεση θετική επίδραση στο λιανικό εμπόριο.

Διαβάστε εδώ: Δύσκολο φθινόπωρο για καταστηματάρχες και καταναλωτές
 

«Ειδικά η ένδυση και η υπόδηση επωφελήθηκαν από την επανέναρξη των κοινωνικών εκδηλώσεων, ενώ η τουριστική κίνηση, η οποία διατηρείται και τον Σεπτέμβριο, λειτουργεί ευεργετικά για τα καταστήματα σε παράλιες περιοχές», επεσήμανε σχετικά.

Την ίδια ώρα, οι σχολικές και φοιτητικές αγορές έδωσαν ώθηση στο λιανεμπόριο, τις τελευταίες εβδομάδες.

Διαβάστε ακόμα: 

Οι νέες πραγματικότητες, η προσαρμογή και ο… μπούσουλας Ηροδότου

Οι πρωταγωνιστές σε σταθερή τηλεφωνία και διαδίκτυο (πίνακες)

Business Center στη Λεμεσό ψήλωσε...αυθαίρετα κατά δύο ορόφους(pics)

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε τον Ιούλιο 2022 κατά 11,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με τον Ιούλιο της περσινής χρονιάς.

Ζοφερός Οκτώβριος

Εντούτοις, η διαρκής ένταση των πληθωριστικών τάσεων και η ακρίβεια αναπόφευκτα θα δημιουργήσουν πονοκέφαλο σε καταστηματάρχες και καταναλωτές από το τέλος του Σεπτεμβρίου.

Το τσουχτερό κόστος ενέργειας, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις και οι τσιμπημένες τιμές στα προϊόντα να εξακολουθούν να δυσκολεύουν επιχειρηματίες και πολίτες.

«Μας προκαλεί ανησυχία ο Οκτώβριος, καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται διαρκώς, ενώ η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται», επεσήμανε ο κ. Αντωνίου, τονίζοντας ότι έχουν αλλάξει οι τάσεις στην κατανάλωση.

Μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα στον τομέα των τροφίμων, οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους στις απολύτως αναγκαίες, στρέφονται σε προϊόντα προσφοράς, επιλέγουν με βασικό κριτήριο την τιμή, είναι προετοιμασμένοι με λίστες, μελετούν τα διαφημιστικά φυλλάδια και φροντίζουν να ενημερωθούν για τα φθηνότερα προϊόντα.

Δειτε Επισης

Η κυκλοφοριακή ρύθμιση που προκρίνει για την Μακαρίου η Πρωτοβουλία «Λευκωσία-Πρωτεύουσα Κύπρου»
Προ των πυλών μεγάλη οικιστική ανάπτυξη από το My Mall Λεμεσού-Προς ολοκλήρωση το Leptos Limassol Park
Μάκης Κετώνης: Το ταξίδι στην αειφορία και το επόμενο κεφάλαιο μιας συναρπαστικής επαγγελματικής διαδρομής
Νίκος Χριστοδουλίδης: Βελτιώνεται η φήμη και η αξιοπιστία της Κύπρου, προσελκύουμε ποιοτικές επενδύσεις
Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου και ο δρόμος για ένα ανθεκτικό και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Έτσι θα διαμορφωθεί ο χώρος που δεσπόζει το ιστορικό εργοστάσιο της ΚΕΑΝ στη Λεμεσό (photos)
Αλ. Ιωσηφίδης: Ευεργετική για την κυπριακή ναυτιλία η ένταξη στη ζώνη Σένγκεν-Επιπρόσθετο κίνητρο στη φαρέτρα μας
Κατέβασε εκ νέου τα επιτόκια της, αλλά δεν δεσμεύεται για την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον η ΕΚΤ