Ο καλύτερος είναι και φαίνεται

Το ερώτημα παραμένει διαχρονικό: Ποια τα χαρακτηριστικά μίας εταιρείας, που θέλει να χαρακτηρίζεται best company to work for; Κι ακόμα, πώς τα καταφέρνει να ξεχωρίζει, να κερδίζει τους εργαζόμενούς της και να υπερέχει του ανταγωνισμού; Ζητήσαμε από τους ειδικούς - PwC, KPMG, Deloitte και ΕΥ - τις δικές τους απαντήσεις επί του θέματος κι από ό,τι φαίνεται, καινοτομία, σεβασμός, ευελιξία, εξέλιξη, επικοινωνία, καλές πρακτικές, αξιοκρατία και ομαδικό πνεύμα είναι οι αξίες που όλο και κερδίζουν έδαφος.

 

Άννα Λοΐζου, συνέταιρος, chief people officer, PwC Κύπρου

Στην PwC έχουμε εφαρμόσει μία ανθρωποκεντρική στρατηγική, σύμφωνα με την οποία οι άνθρωποί μας βρίσκουν στον οργανισμό τη στήριξη που χρειάζονται, συνεισφέροντας από την πλευρά τους στην περαιτέρω ενδυνάμωση και ευρωστία του.

1. Εργασία με χρήση της καινοτομίας: Η προσαρμογή των καθηκόντων των ανθρώπων μας στις ιδιαίτερες ικανότητες αλλά και στα ενδιαφέροντά τους αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα του οργανισμού μας. Στόχος μας είναι να μπορούμε όλοι να δημιουργούμε και να καινοτομούμε. 

2. Σεβασμός, εκτίμηση και ενδιαφέρον για τον άνθρωπο: Πιστεύουμε στη δυνατότητα κάθε συναδέλφου να μπορεί να είναι ταυτόχρονα μητέρα, πατέρας, φίλος, καλλιτέχνης. Γι’ αυτό και επενδύουμε, ώστε οι άνθρωποί μας όχι απλώς να αποδίδουν καλά ως εργαζόμενοι, αλλά και να ευζωούν, εφαρμόζοντας πρωτοποριακές πρακτικές, όπως την τετραήμερη εβδομάδα εργασίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και την παροχή δωρεάν υπηρεσιών ψυχολόγου.

3. Προώθηση πολυμορφίας και ένταξης: Είναι σημαντικό ο κάθε εργαζόμενος να νιώθει ψυχολογική ασφάλεια στο επαγγελματικό του περιβάλλον, ώστε να είναι ο αυθεντικός εαυτός του, απενοχοποιημένος από οποιαδήποτε κοινωνικά στερεότυπα. Μέσα από μια σειρά διαφόρων δράσεων προωθούμε τις ίσες και δίκαιες ευκαιρίες για όλους.

4. Εξελισσόμαστε διαρκώς και διαμορφώνουμε το μέλλον: Επενδύουμε στη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση των ανθρώπων μας, ώστε να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις και στις ανάγκες της αγοράς, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση των ψηφιακών ικανοτήτων και των ανθρωποκεντρικών δεξιοτήτων τους.

5. Ευελιξία και ελευθερία στον τρόπο εργασίας: Δίνουμε τη δυνατότητα σε κάθε συνάδελφο, μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ευελιξίας που εμπεριέχει μεταξύ άλλων το υβριδικό μοντέλο εργασίας, να επιλέγει σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες, το πού, πώς και πότε θα εργαστεί, ώστε να επιτύχει την εξισορρόπηση μιας υγιούς προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.

 

Μαρία Καραντώνη, διοικητική σύμβουλος και head of people, KPMG Κύπρου

Οι σημερινές απαιτήσεις ωθούν τις επιχειρήσεις να επικεντρωθούν στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα λειτουργήσει ως πόλος έλξης και διατήρησης ταλέντου. Η KPMG Κύπρου κατάφερε, έχοντας ως γνώμονα τα πιο κάτω, να συγκαταλέγεται στους εργοδότες προτίμησης.

1. Ξεκάθαρη στρατηγική: Ένας επιτυχημένος οργανισμός χρειάζεται να έχει και να επικοινωνεί στον κόσμο του ένα όραμα και μια ξεκάθαρη στρατηγική. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ευθυγράμμιση των στόχων σε προσωπικό και εταιρικό επίπεδο και δέσμευση για την επίτευξή τους από όλους.

2. Αξιοπιστία κι επικοινωνία: Η αμφίδρομη και ειλικρινής επικοινωνία αποτελεί σημαντικό συστατικό στην εξέλιξη και επιτυχία ενός οργανισμού. Η συχνή ενημέρωση δημιουργεί ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας, που αν συνδυαστεί με καλή στρατηγική ακρόασης, επιφέρει πολλαπλά οφέλη. Η ανατροφοδότηση από τους εργαζομένους είναι, επίσης, υψίστης σημασίας. Στην περίπτωση της KPMG αυτό γίνεται κυρίως με το Global People Survey. Τα αποτελέσματα στηρίζουν τις προσπάθειες για συνεχή καλυτέρευση του εργασιακού περιβάλλοντος.

3. Εξέλιξη και ανάπτυξη εργαζομένων: Ένας οργανισμός, που παρέχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για προσωπική ανάπτυξη και επαγγελματική κατάρτιση, πετυχαίνει τη βελτίωση της απόδοσης όλου του οργανισμού. Η συνεχής επένδυση από την εταιρεία στους ανθρώπους της δημιουργεί μια σχέση σεβασμού, εκτίμησης και αφοσίωσης.

4. Συμπεριληπτική κουλτούρα και αξίες: Αναγνωρίζοντας τα οφέλη μιας συμπεριληπτικής κουλτούρας, κάθε οργανισμός πρέπει να σκιαγραφεί τον τρόπο λειτουργίας του με απώτερο σκοπό την παροχή ίσων ευκαιριών, αναδεικνύοντας τη μοναδικότητα του καθενός και την αξία της συνεισφοράς του προς την επίτευξη των στόχων του οργανισμού. 

5. Καλές πρακτικές: Ο τρόπος λειτουργίας και οι πολιτικές που διέπουν έναν οργανισμό συμβάλλουν στη διαφοροποίησή του από τον ανταγωνισμό. Παραδείγματα καλών πρακτικών αποτελούν η ευελιξία στο ωράριο και στον χώρο εργασίας, η δίκαιη ανταμοιβή, η αναγνώριση και επικρότηση της καλής απόδοσης, καθώς επίσης, η δημιουργία δεσμών μέσω εκδηλώσεων ψυχαγωγικού χαρακτήρα και κοινωνικής προσφοράς.

 

Γιώργος Παντελίδης, συνέταιρος, επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού και συμβουλευτικών υπηρεσιών, Deloitte

Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό μιας best company to work for είναι η ενσωμάτωση πολιτικών και πρακτικών για την εξέλιξη και την ευεξία των ανθρώπων της σε κάθε δραστηριότητά της. Αυτό πρέπει να πλαισιώνεται και από μία δέσμευση για συνεχή βελτίωση αυτών των πρακτικών, ώστε να επιτυγχάνονται βιώσιμα και διαχρονικά θετικά αποτελέσματα. Αυτές είναι οι εταιρείες που κατανοούν την πραγματική αξία των ανθρώπων τους.

Οι κορυφαίοι εργοδότες αναγνωρίζονται μέσα από την κουλτούρα τους, που δημιουργείται από κοινές αξίες, εμπιστοσύνη προς τον οργανισμό, σεβασμό και αλληλοϋποστήριξη μεταξύ των εργαζομένων, σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ισότητα και ακεραιότητα. Οι καλές πρακτικές για την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη κάθε εργαζομένου είναι πολύ σημαντικές. Το επαγγελματικό τοπίο αναπτύσσεται με πολύ γοργούς ρυθμούς παγκοσμίως και οι εταιρείες πρέπει να είναι ευέλικτες για την καλύτερη διαχείριση και ανάπτυξη των ανθρώπων τους.                                                                     Ο χώρος εργασίας θα πρέπει να σέβεται και να επικροτεί τη μοναδικότητα του κάθε εργαζόμενου, επιτρέποντας έτσι στον κάθε ένα να βγάλει μπροστά τον καλύτερο του εαυτό. Όσον αφορά την ευημερία και την ευεξία, πρέπει να βρίσκεται στο προσκήνιο κάθε κορυφαίου εργοδότη. Είναι σημαντικότατη η ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, η καλή σωματική και ψυχική υγεία. Οι άνθρωποι πρέπει να χαίρονται όταν πηγαίνουν στη δουλειά τους. Όλοι γνωρίζουμε πως η ευεξία πάει χέρι - χέρι με την παραγωγικότητα, την αφοσίωση και την ποιότητα.

 

Μαρία Σεργίου, επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού, ΕΥ Κύπρου

Η βασική αρχή είναι ότι όταν το εργασιακό περιβάλλον είναι καλό, ο εργαζόμενος γίνεται πιο αποδοτικός. Την ίδια στιγμή, ένα καλό εργασιακό περιβάλλον αποτελεί πόλο έλξης για νέους ταλαντούχους και υποσχόμενους εργαζόμενους, που αναζητούν εργασία. Βέβαια, το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη, αλλά οικοδομείται μέσα από την καθημερινότητα των εργαζομένων σ’ αυτό το χώρο. Πολλά είναι τα στοιχεία, τα οποία χαρακτηρίζουν μια εταιρεία ως ιδανικό εργασιακό χώρο. Η ύπαρξη μιας σωστής δομής στην εταιρεία με σαφείς προοπτικές ανέλιξης των εργαζομένων, η παροχή κινήτρων για τη συνεχή βελτίωσή τους και η δυνατότητα συμμετοχής στη λήψη των αποφάσεων αποτελούν σημαντικά κίνητρα. Σημαντικό επίσης, είναι να επενδύει η εταιρεία στη συνεχή εκπαίδευση και επιμόρφωση των ανθρώπων της. Η αξιοκρατία και ο σεβασμός με τον οποίο ο κάθε εργαζόμενος πρέπει να αντιμετωπίζεται ξεχωριστά ως άνθρωπος και όχι απλώς σαν ένας αριθμός, πρέπει να θεωρούνται δεδομένα. Το σύνολο του προσωπικού μέχρι και την ηγετική πυραμίδα θα πρέπει να εμπνέει με τον επαγγελματισμό, την ευγένεια και ταυτόχρονα το ανθρώπινο του πρόσωπο. Οι σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας ανάμεσα στους εργαζομένους και το διευθυντικό προσωπικό αναπτύσσονται και καλλιεργούνται καθημερινά. Η σφυρηλάτηση ομαδικού πνεύματος και συντροφικότητας αντικατοπτρίζεται και στο βαθμό της υπερηφάνειας, την οποία αισθάνονται οι εργαζόμενοι για τον οργανισμό στον οποίο εργάζονται. Σύνθημα και συνάμα πεποίθησή μας στην ΕΥ είναι ότι όποτε και να γίνει κανείς μέλος της οικογένειάς μας, όσο και να παραμείνει, η μοναδική εμπειρία της EY κρατάει για μια ζωή.

 

 

 

Δειτε Επισης

TOTALSERVE MANAGEMENT LIMITED
PITTAKIS BULDING MATERIALS
MAP S.PLATIS GROUP
GREAT PLACE TO WORK®
ΕΥ ΚΥΠΡΟΥ
ECOMMBX
COCA-COLA HBC ΚΥΠΡΟΥ
ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΕΑΝ
Ο καλύτερος είναι και φαίνεται