Ο CEO της Nexters και η ραγδαία άνοδος του gaming

Η άνοδος της βιομηχανίας παιχνιδιών για κινητές συσκευές συμβαδίζει με καινοτόμες εξελίξεις στην τεχνολογία, από τη δημιουργία app stores έως την επικείμενη εφαρμογή του 5G.

Σε συνέντευξή του στο επετειακό τεύχος του GOLD, ο συνιδρυτής & CEO της Nexters, Andrey Fadeev εξηγεί πώς ένας συνδυασμός δημιουργικότητας, ανάπτυξης βάσει δεδομένων, αναλυτικών στοιχείων και μάρκετινγκ, οδήγησε την εταιρεία στην κατάταξη μεταξύ των κορυφαίων πέντε εταιρειών παιχνιδιών για κινητά στην Ευρώπη.

Παράλληλα, αποκαλύπτει ποιοι είναι οι στρατηγικοί στόχοι της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία, μετά την απόφαση εισαγωγής στο χρηματιστήριο Nasdaq.

Διαβάστε ακόμα:

Farah Shammas: Ανοιχτά ξενοδοχεία, καλύτερες μέρες το 2022

Visual Space: Διαδικτυακές εκθέσεις και αγορά έργων τέχνης από... τον καναπέ

Η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών είναι ένας από τους πιο καινοτόμους τομείς τεχνολογίας σήμερα και έχει σημειώσει τεράστια ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία. Πώς εξηγείτε την ανάπτυξή του;
Το τυχερό παιχνίδι εξελίχθηκε πάντα σύμφωνα με τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την αγορά. Οι παίκτες προφανώς χρειάζονται κάτι για να παίξουν και οι προγραμματιστές χρειάζονται εργαλεία για να δημιουργήσουν παιχνίδια και αγορές για να τα διανείμουν. Όσο πιο προηγμένες και ευρέως χρησιμοποιημένες είναι αυτές οι τεχνολογίες και πλατφόρμες, τόσο περισσότερα άτομα παίζουν αυτά τα παιχνίδια. Από αυτή την άποψη, ένα από τα σημαντικότερα σημεία καμπής στη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών τα τελευταία 15 χρόνια ήταν η κυκλοφορία καταστημάτων εφαρμογών (app stores) στις πλατφόρμες Android και iOS (Apple) και η περαιτέρω ανάπτυξή τους, καθώς και βελτιώσεις στα κινητά τηλέφωνα. Τώρα, οι άνθρωποι έχουν όλα όσα χρειάζονται για να παίξουν περισσότερα παιχνίδια και τα τηλέφωνα έχουν γίνει η μεγαλύτερη πλατφόρμα τυχερών παιχνιδιών. Τα app stores διευκολύνουν την προσθήκη νέων παιχνιδιών και την πραγματοποίηση αγορών, ενώ το mobile internet επιτρέπει στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε παιχνίδια σχεδόν οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε.

Η Nexters είναι μία από τις πέντε κορυφαίες εταιρείες παιχνιδιών για κινητά στην Ευρώπη, με δημοφιλείς τίτλους όπως Hero Wars, Throne Rush και Island Experiment. Τι οδήγησε στην επιτυχία της εταιρείας και τι κάνει αυτά τα συγκεκριμένα παιχνίδια τόσο δημοφιλή;
Το χαρτοφυλάκιό μας ξεκίνησε με τα πρώτα παιχνίδια που λανσάραμε το 2013. Αρχικά επικεντρωθήκαμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ήταν η εποχή του λεγόμενου «social boom» και μπορώ να πω ότι ήμασταν αρκετά επιτυχημένοι εκεί. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία μας, το Throne Rush είχε παιχτεί από περίπου το 10% όλων των παικτών του Facebook παγκοσμίως από το 2015, κάτι που είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Ταυτόχρονα, παρακολουθούσαμε στενά την ανάπτυξη των παιχνιδιών για κινητά και το 2018 πήραμε μια στρατηγική απόφαση να επικεντρωθούμε στα κινητά. Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια καταφέραμε να αυξήσουμε τα έσοδά μας και να εγκαταστήσουμε τη βάση σχεδόν δέκα φορές.

Η δημοτικότητα ενός παιχνιδιού καθορίζεται από διάφορους παράγοντες. Σήμερα, εκτός από το να δημιουργήσεις ένα καλό παιχνίδι, πρέπει επίσης να ενημερώσεις τους παίκτες για αυτό και η αγορά γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια ομάδα που συνδυάζει αποτελεσματικά τη δημιουργικότητα, την ανάπτυξη βάσει δεδομένων, τα αναλυτικά στοιχεία και το μάρκετινγκ.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι η Nexters Global θα γίνει δημόσια εταιρεία μέσω μιας εταιρείας εξαγοράς ειδικού σκοπού (SPAC) και μετά από μια συμφωνία συγχώνευσης με την Kismet Acquisition One, αξίας 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Γιατί αποφασίσατε να προχωρήσετε στη δημιουργία ενός SPAC αντί να περάσετε με το πιο συμβατικό μοντέλο IPO;
Τα SPAC γίνονται δημοφιλή, καθώς παρέχουν στις εταιρείες πολύ ταχύτερη πρόσβαση στις δημόσιες αγορές. Η εισαγωγή σε χρηματιστήριο μέσω ενός SPAC χρειάζεται πολλή αφοσίωση, αλλά το να κάνουμε πράγματα με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο θα απαιτούσε ακόμη περισσότερη προσπάθεια, ενώ θέλουμε να επικεντρωθούμε στην βασική μας επιχείρηση, η οποία αναπτύσσει παιχνίδια που είναι επιτυχημένα και αγαπούν οι παίκτες. Ο άλλος σημαντικός λόγος είναι ότι, σε μια συμφωνία SPAC, αποκτάς έναν συνεργάτη που βοηθάει πολύ και είμαστε ευτυχείς που βρήκαμε το Kismet με αυτόν τον τρόπο.

Πώς επηρέασε το lockdown εξαιτίας της COVID-19 τους παίκτες; Η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών ήταν μεταξύ εκείνων που επηρεάστηκαν θετικά ή αρνητικά από την πανδημία;
Το παιχνίδι είναι μία από τις πιο διαθέσιμες μορφές ψυχαγωγίας στον κόσμο σήμερα. Παίζοντας δωρεάν παιχνίδια, δεν χρειάζεται να κάνετε αγορές εκ των προτέρων και μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε χιλιάδες παιχνίδια. Και ως ο πιο προσιτός τύπος ψυχαγωγίας, η αγορά παιχνιδιών ανέκαθεν αναπτύχθηκε σε περιόδους κρίσης-οικονομικά ή, όπως συνέβη αυτή τη φορά, λόγω των περιορισμών που δημιούργησε η COVID-19. Οι άνθρωποι αναζητούν ψυχαγωγία που είναι φθηνή ή ακόμη και δωρεάν και την οποία μπορούν να καταναλώσουν στο σπίτι ή οπουδήποτε αλλού. Δεδομένης της ποικιλίας των ειδών και της πολυπλοκότητας, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα παιχνίδια γίνονται ακόμη πιο δημοφιλή όταν άλλοι τύποι ψυχαγωγίας και αναψυχής είναι περιορισμένοι ή μη διαθέσιμοι.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο επετειακό τεύχος του GOLD που κυκλοφορεί και σε digital έκδοση.

Δειτε Επισης

Δημήτρης Σκουρίδης: Προς αξιοποίηση στην υγειονομική περίθαλψη η τεχνητή νοημοσύνη
Πώς το ΑΙ κάνει πιο αποτελεσματικό το ERP
«GROW with SAP»: Υιοθετήστε το cloud ERP με τη Supernova
Google: Αλλάζει τις αναζητήσεις στο ίντερνετ με χρήση AI
Smart Solutions και οι νέες δυνατότητες για τους Οργανισμούς στο «Cisco Experience»
Πόλος έλξης για νεοφυείς εταιρείες η Πάφος-Θα εγκατασταθούν άλλες τρεις
Η άνοδος του cloud CRM
Αδειοδότηση για δίκτυα ψηφιακής τηλεόρασης-Σε δημόσια διαβούλευση μέχρι 10 Ιουνίου
Microsoft: Eπένδυση €4 δις στη Γαλλία για κατασκευή υποδομών cloud και τεχνητής νοημοσύνης
Πώς η ελληνική Kaizen Gaming κατάφερε να βρίσκεται στην κορυφή των εταιρειών GameTech παγκοσμίως