H ψηφιακή μεταμόρφωση πρέπει να είναι αμφίδρομη

Βήμα προς τα εμπρός για την χρήση της τεχνολογίας και την ψηφιακή μεταμόρφωσης επιτυγχάνεται μόνο όταν γίνεται υιοθέτηση και υλοποίηση τους όχι μόνο από πλευράς των οργανισμών και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα, αλλά και από τους αρμόδιους φορείς που εξασκούν εποπτεία.

Μιλώντας ενώπιον του 11ουICT Conference & Exhibition – Tech Revolution στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης ο Σπύρος Λοΐζου, CIO της Eurobank Κύπρου σημείωσε πως τους τελευταίους 18 μήνες λόγω της πανδημίας, μπορεί να άλλαξε η καθημερινότητα μας, αλλά οι συνθήκες ήταν και ο επιταχυντής για την ψηφιακή μεταμόρφωση. Πρόσθεσε πως το ίδιο επικράτησε και στον τραπεζικό τομέα ο οποίος λόγο των ιδιάζουσων συνθηκών, επιτάχυνε την διαδικασία παροχής ψηφιακών υπηρεσιών κάτι το οποίο αγκάλιασε το κοινό.

Σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων, ο κ. Λοΐζου σημείωσε πως το μεγαλύτερο εμπόδιο για τον τραπεζικό τομέα αποτελούν τα εποπτικά όργανα τα οποία θα πρέπει να τροχοδρομήσουν τις διαδικασίες που αφορούν την τεχνολογία και την ηλεκτρονική υπογραφή, blockchain, digital onboarding κλπ για την διασφάλιση της ασφαλύς μεταμόρφωσης για τον τραπεζικό τομέα.

Παράλληλα, το ανθρώπινο δυναμικό και τα τμήματα ΙΤ θα πρέπει να παρέχουν την δυνατότητα στο προσωπικό να κάνουν χρήση της τεχνολογίας για την παροχή των ψηφιακών υπηρεσιών, ενώ οι disruptive technologies θα πρέπει να υιοθετηθούν από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Τόνισε πως η Eurobank προχωρεί με την υιοθέτηση τεχνολογιών για το compliance και AML.

Από την πλευρά του ο Νικόλας Μεσαρίτης, CTO της Ecommbx ανέφερε πως η πανδημία επιτάχυνε την υιοθέτηση τεχνολογίας και ψηφιακής μεταμόρφωσης. Ο κόσμος αγκάλιασε και εφάρμοσε τεχνολογικές λύσεις, ενώ θετική έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα άρχισαν να κάνουν χρήση της τεχνολογίας.

Πρόσθεσε πως η πανδημία αποτέλεσε το wake up call για τους οργανισμούς για την υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων και ιδιαίτερα για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

Πρόκληση για την χρήση νέων τεχνολογιών ιδιαίτερα για τον τραπεζικό τομέα, ανέφερε, αποτελεί το εποπτικό πλαίσιο και η υψηλή εποπτεία, ενώ παράλληλα πρόκληση αποτελεί και η ασφάλεια καθώς θα πρέπει να δοκιμαστεί η ασφάλεια της κάθε εφαρμογής προτού εφαρμοστεί.

Παράλληλα, επισήμανε πως για την υλοποίηση των τεχνολογικών λύσεων θα πρέπει και ο άνθρωπος να είναι προετοιμασμένος να την αγκαλιάσει και να γνωρίζει να την χρησιμοποιεί.

Την συζήτηση συντόνισε ο Κωνσταντίνος Μπότσαρης, Senior Manager, Management Consulting της KPMG Κύπρου.

Δειτε Επισης

Κομισιόν: Επιπλέον 90 εκατ. ευρώ για την αστική καινοτομία
Οπισθοχώρησε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η Κύπρος...Έπεσε έξι θέσεις στην ψηφιακή ανταγωνιστικότητα το 2023
Technology FAST 50 2024: Η Capital.com με έδρα την Κύπρο στην πρώτη θέση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά
Ευκαιρίες καλοκαιρινής πρακτικής άσκησης για φοιτητές/τριες προσφέρει το ΙδΕΚ
Το ταξίδι της μετεγκατάστασης και γιατί οι ξένες tech εταιρείες... ψηφίζουν Κύπρο-Η Palta και η Wargaming
Γιατί έρχονται στην Κύπρο οι Google, Amazon, SalesForce & Binance;
NEDECO: Σχεδιάστε σήμερα τη μελλοντική σας ανάπτυξη και βιωσιμότητα
Αλλαγής σκυτάλης στα ηνία της Cablenet-Νέος CEO ο Ιωάννης Μαυρίδης
Η AWS ανακοινώνει νέες καινοτόμες λειτουργίες για το Amazon Bedrock
ConsulTech: Ενώνει δυνάμεις με την αμερικανική TKI με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων