Άνοιξε ο δρόμος για highway προς το Τρόοδος

Την έγκρισή του έδωσε το Τμήμα Περιβάλλοντος για τον παρακαμπτήριο δρόμο νότια των κοινοτήτων Ακακίου - Περιστερώνας - Αστρομερίτη στην επαρχία Λευκωσίας.

Όπως αναφέρεται στη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον, ο δρόμος θα ξεκινά από σημείο του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας - Κοκκινοτριμιθιάς (A9) και με αλλαγή πορείας με νότια κατεύθυνση θα διασταυρώνει τον δρόμο Κοκκινοτριμιθιάς - Ακακίου (Β9) στην περιοχή του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου, θα διέρχεται με δυτική κατεύθυνση μεταξύ των κοινοτήτων Ακακίου και Μενοίκου, θα διασταυρώνει τον ποταμό του Ακακίου, θα διέρχεται μεταξύ των χωριών Περιστερώνας και Ορούντας, θα διασταυρώνει τον ποταμό της Περιστερώνας και θα τερματίζει στην περιοχή της διασταύρωσης των δρόμων Αστρομερίτη - Ευρύχου (Β9) και Αστρομερίτη - Βυζακιάς (Ε933) νότια του Αστρομερίτη.

Διαβάστε ακόμη:

Οι αεροπορικές που θα πετούν το καλοκαίρι από Πάφο

Σπάνε με ήθος τα taboo οι millennial δικηγόροι

Altamira: Σπίτια από €38.000 και διαμερίσματα από €80.000

Ο χρονικός προγραμματισμός του έργου είναι την περίοδο 2024-2027.

Παρακαμπτήριος δρόμος 19 χιλιομέτρων
Το έργο θα κατασκευαστεί εντός των ορίων των κοινοτήτων Ακακίου – Περιστερώνας– Αστρομερίτη της επαρχίας Λευκωσίας, ενώ η προτεινόμενη όδευση θα διέρχεται από περίπου 600 τεμάχια.

Η προτεινόμενη όδευση θα αποτελεί αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και απρόσκοπτη κυκλοφορία που περιλαμβάνει σε όλο το μήκος του ανισόπεδους κόμβους, διαβάσεις και δευτερεύον οδικό δίκτυο.

Το συνολικό μήκος του δρόμου θα είναι περίπου 19 χλμ. Η συνολική διατομή του δρόμου είναι 25 μέτρα, και το πλάτος κάθε λωρίδας 3.5 μέτρα.

Οι κυκλοφοριακοί κόμβοι
Το έργο θα συνδέεται με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο με κυκλοφοριακούς κόμβους, διαβάσεις και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο. Όλοι οι κόμβοι κατά μήκος της προτεινόμενης όδευσης θα είναι ανισόπεδοι με τη σχεδίαση κατάλληλων λωρίδων επιβράδυνσης/επιτάχυνσης, ως ακολούθως:

Κόμβος στην περιοχή της διασταύρωσης του μελλοντικού αυτοκινητόδρομου Αστρομερίτη - Ευρύχου και του δρόμου Αστρομερίτη - Βυζακιάς (Ε933): κόμβος Ρόμβου θα εξυπηρετεί την κοινότητα Αστρομερίτη (βορειοαναντολικά) όσο και τις κοινότητες Ποτάμι, Νικητάρι και Βυζακιά (νοτίως). 
 

   

 

 

Κόμβος στην διασταύρωση με τον δρόμο Περιστερώνας-Ορούντας (Ε906): Προτείνεται κόμβος ρόμβου θα εξυπηρετεί τόσο την κοινότητα Περιστερώνας (βορείως του κόμβου) όσο και την κοινότητα Ορούντας (νοτίως).
 

Κόμβος στην διασταύρωση με τον δρόμο Ακακίου-Μενοίκου: Προτείνεται κόμβος τύπου “Half Diamond” που θα εξυπηρετεί τόσο την κοινότητα Ακακίου (βορείως) όσο και την κοινότητα Μενοίκου (νοτίως).
 

 

Κόμβος στην διασταύρωση με το δρόμο Κοκκινοτριμιθιάς-Ακακίου (Β9) παρά τον υφιστάμενο ισόπεδο κυκλικό κόμβο Ακακίου: Στην διασταύρωση με τον δρόμο Κοκκινοτριμιθιάς-Ακακίου (Β9) ο υφιστάμενος ισόπεδος κυκλικός κόμβος Ακακίου ανακατασκευάζεται, συνδέεται με τον υφιστάμενο δρόμο Ακακίου – Μενοίκου και δημιουργείται ανισόπεδος κόμβος με υπερύψωση του αυτοκινητοδρόμου και ράμπες εισόδου / εξόδου και στις δυο κατευθύνσεις.

Ο κόμβος εξυπηρετεί τόσο την κοινότητα Ακακίου (ανατολικά) όσο και την κοινότητα Μενοίκου και Παλαιομετόχου (νότια και ανατολικά).

Υπενθυμίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας - Κοκκινοτριμιθιάς - Ακακίου - Αστρομερίτη - Ευρύχου χωρίζεται στις ακόλουθες τέσσερεις φάσεις:

Φάση Α’: Λευκωσία-Κοκκινοτριμιθιά (κατασκευάστηκε).

Φάση Β’: Κοκκινοτριμιθιά-Δένεια (κατασκευάστηκε).

Φάση Γ’: Ακάκι-Περιστερώνα-Αστρομερίτης (δεν κατασκευάστηκε). 

Φάση Δ’: Αστρομερίτης-Ευρύχου (δεν κατασκευάστηκε).

Το υπό εξέταση έργο, το οποίο βρίσκεται ενώπιον του Τμήματος Περιβάλλοντος, αφορά την κατασκευή της φάσης Γ΄.

Ακόμα τονίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Ακακίου -  Περιστερώνας - Αστρομερίτη έχει σχεδιαστεί στα όρια της νεκρής ζώνης και δεν ολοκληρώθηκε η μελέτη της λόγω παρεμπόδισης από τον κατοχικό στρατό.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αστρομερίτη-Ευρύχου(φάση Δ), τεσσάρων λωρίδων μήκους 12,9 χιλιομέτρων απορρίφθηκε από την Περιβαλλοντική Αρχή λόγω των αναμενόμενων περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα προέκυπταν από την υλοποίηση του έργου.  

Δειτε Επισης

Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Ενισχύει την παρουσία της στην Κύπρο η ΕΤΕπ-Εγκαινιάστηκε το νέο γραφείο της τράπεζας στη Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου