powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108

H L’Oreal ενδιαφέρεται για την Armani Beauty... Το κερδοφόρο «διαμάντι» του ομίλου

Ο θάνατος του Τζόρτζιο Αρμάνι, σε ηλικία 91 ετών, πυροδότησε έντονες διεργασίες γύρω από το μέλλον της πολυτελούς αυτοκρατορίας του. Η διαθήκη του ιδρυτή προβλέπει την πώληση μεριδίου 15% της Giorgio Armani SpA σε διάστημα 18 μηνών, με δυνατότητα ο αγοραστής να αποκτήσει πλειοψηφικό πακέτο μετά από τρία χρόνια.

Οι τρεις εταιρείες που αναφέρονται στη διαθήκη ως «προτιμώμενοι αγοραστές» είναι η L’Oréal, η LVMH και η EssilorLuxottica. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές, η L’Oréal ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τον κλάδο ομορφιάς της Armani, ο οποίος αποτελεί το κερδοφόρο «διαμάντι» της επιχείρησης.

Η L’Oréal έχει ήδη άδεια μέχρι το 2050 για τη διάθεση αρωμάτων, καλλυντικών και προϊόντων περιποίησης της Armani, με έσοδα που το 2024 άγγιξαν τα 1,5 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 10% του luxury division της L’Oréal και στο 3,45% των συνολικών πωλήσεών της. Αντίστοιχα, η συνεργασία με την EssilorLuxottica στον τομέα των γυαλιών αποτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ ετησίως.

Οι αναλυτές αποτιμούν την αξία της Giorgio Armani έως και τα 7 δισ. ευρώ, με τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου να ανέρχονται σε 2,3 δισ. ευρώ το 2024, μειωμένα κατά 5% από την προηγούμενη χρονιά. Η κερδοφορία προέρχεται κυρίως από δικαιώματα που καταβάλλει η L’Oréal, με EBITDA 398 εκατ. ευρώ, μειωμένα σχεδόν κατά 25%.

Στη διαθήκη, η επιλογή της L’Oréal και της LVMH ως υποψηφίων αγοραστών δημιουργεί μια ιδιότυπη «αναμέτρηση». Η LVMH διαθέτει κορυφαία brands όπως Dior και Guerlain και επεκτείνεται στον χώρο των καλλυντικών, ωστόσο οι αναλυτές εκτιμούν ότι η πολύπλοκη αγορά prêt-à-porter της Armani ίσως δεν αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα.

Η HSBC σημειώνει ότι η L’Oréal θα μπορούσε να υιοθετήσει το μοντέλο της Estée Lauder με τον Tom Ford, αναλαμβάνοντας τον τομέα της ομορφιάς και παραχωρώντας τη μόδα σε στρατηγικό συνεργάτη όπως η Zegna.

Παράλληλα, δεν αποκλείεται η EssilorLuxottica να μπει δυναμικά στη διαδικασία, μετά την εξαγορά της Supreme, δείχνοντας διάθεση για επεκτατικά βήματα και πέραν του core business των γυαλιών.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η διαθήκη του Αρμάνι ανοίγει έναν νέο γύρο ανακατατάξεων στη βιομηχανία πολυτελείας, με το brand του Ιταλού σχεδιαστή να παραμένει ένα από τα πλέον εμβληματικά στην παγκόσμια αγορά.

;