Powered by

Στην αντεπίθεση για τις κρατικές εγγυήσεις ο Κ. Πετρίδης

Στην αντεπίθεση περνά ο υπουργός Οικονομικών Κωνσταντίνος Πετρίδης σε ό,τι αφορά την απόφαση της Βουλής να παραπέμψει στο Κοινοβούλιο που θα προκύψει μετά τις βουλευτικές εκλογές του προσεχούς Μάϊου την ψήφιση του νομοσχεδίου για κρατικές εγγυήσεις σε δάνεια επιχειρήσεων, ο υπουργός Οικονομικών Κωνσταντίνος Πετρίδης.

Σε δήλωσή του, ο κ. Πετρίδης τονίζει πως η επίκληση της θέσης ότι η μετάθεση της συζήτησης του νομοσχεδίου για μετά τις εκλογές έγινε γιατί «το νομοσχέδιο κατατέθηκε με την κανονική διαδικασία», δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά πρόσχημα και μια αστεία δικαιολογία, η οποία το μόνο που καταδεικνύει είναι έλλειψη βούλησης για ψήφιση του νομοσχεδίου.

«Ας σταματήσουν λοιπόν να λαϊκίζουν και να προσποιούνται ότι νοιάζονται για τους εργαζομένους και τους μικρομεσαίους, αυτοί που συνεχώς θέτουν προσκόμματα στην  μεγάλη προσπάθεια της Κυβέρνησης να σταθεί με κάθε τρόπο αρωγός στις επιχειρήσεις και στους εργαζομένους που προσπαθούν να επιβιώσουν σε αυτή την μεγάλη και αναπάντεχη οικονομική κρίση. Είτε με το να καταψηφίζουν τον πιο σημαντικό προϋπολογισμό στην ιστορία της χώρας είτε αρνούμενοι να ψηφίσουν σημαντικά νομοθετήματα όπως τις κρατικές εγγυήσεις», υπογραμμίζει στην γραπτή του δήλωση ο υπουργός Οικονομικών.  

Διαβάστε εδώ: Οι κρατικές εγγυήσεις, η απαράδεκτη Βουλή και τα… θρομβωτικά επεισόδια

Διαβάστε πιο κάτω αυτούσια τη δήλωση του Κωνσταντίνου Πετρίδη:

«Tο νομοσχέδιο των Κυβερνητικών Εγγυήσεων για παραχώρηση δανείων σε επιχειρήσεις και αυτοτελώς εργαζομένους οι οποίοι πλήττονται από την πανδημία, παραπέμπεται για άλλη μια φορά στις ελληνικές καλένδες.

Σημειώνω ότι, παρά το γεγονός για τρεις σχεδόν μήνες, το 2020, το νομοσχέδιο έτυχε πολλαπλής διαβούλευσης σε επίπεδο Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, και παρά το γεγονός ότι η Κυβέρνηση υιοθέτησε σωρεία εισηγήσεων από τα κόμματα, το νομοσχέδιο δεν κατέστη δυνατό να εξασφαλίσει πλειοψηφία.

Επιδεικνύοντας εκ νέου καλή θέληση και βούληση για ψήφιση του νομοσχεδίου, η Κυβέρνηση απέστειλε τον περασμένο μήνα στα κόμματα, αναθεωρημένο νομοσχέδιο ενσωματώνοντας, άλλες 13 εισηγήσεις των κομμάτων και ζητώντας εκ νέου απόψεις. Όλα τα κόμματα ανταποκρίθηκαν καταθέτοντας τις θέσεις τους, με εξαίρεση το Δημοκρατικό Κόμμα το οποίο αγνόησε και αυτή τη νέα πρωτοβουλία της Κυβέρνησης.

Το Νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή, μετά από ενσωμάτωση και άλλων εισηγήσεων των κομμάτων και από αυτό τον γύρο διαβούλευσης στη Βουλή για ψήφιση.

Αν υπήρχε η πολιτική βούληση, υπήρχε όλος ο χρόνος το νομοσχέδιο να συζητηθεί τη Δευτέρα στην Επιτροπή Οικονομικών και να ψηφιστεί την Πέμπτη. Έχοντας μάλιστα προηγηθεί μήνες αλλεπάλληλων διαβουλεύσεων με όλες τις πτυχές του νομοσχεδίου γνωστές και πολυσυζητημένες με όλα τα κόμματα. Αντί αυτού, η Βουλή αποφάσισε να στερήσει αυτή την κρίσιμη ώρα εγγυήσεις 1 δις Ευρώ και ρευστότητα ύψους 1.43 δις Ευρώ στις κυπριακές επιχειρήσεις.

Η επίκληση της θέσης ότι η μετάθεση της συζήτησης του νομοσχεδίου για μετά τις εκλογές έγινε γιατί «το νομοσχέδιο κατατέθηκε με την κανονική διαδικασία», δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά πρόσχημα και μια αστεία δικαιολογία η οποία το μόνο που καταδεικνύει είναι έλλειψη βούλησης για ψήφιση του νομοσχεδίου.

Ας σταματήσουν λοιπόν να λαϊκίζουν και να προσποιούνται ότι νοιάζονται για τους εργαζομένους και τους μικρομεσαίους, αυτοί που συνεχώς θέτουν προσκόμματα στην  μεγάλη προσπάθεια της Κυβέρνησης να σταθεί με κάθε τρόπο αρωγός στις επιχειρήσεις και στους εργαζομένους που προσπαθούν να επιβιώσουν σε αυτή την μεγάλη και αναπάντεχη οικονομική κρίση. Είτε με το να καταψηφίζουν τον πιο σημαντικό προϋπολογισμό στην ιστορία της χώρας είτε αρνούμενοι να ψηφίσουν σημαντικά νομοθετήματα όπως τις κρατικές εγγυήσεις».

Δειτε Επισης

Στον προϋπολογισμό 2025 τα πρώτα 25 εκατ. για την ηλεκτρική διασύνδεση, ανοικτή πληγή το τερματικό
Μ. Κεραυνός: Οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού 2025 και του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου 2025-2027
Προϋπολογισμός 2025: Αυξημένες αναπτυξιακές δαπάνες κατά 2,1%, μείωση μόνιμων θέσεων στο δημόσιο
Ανοδικά έκλεισε το ΧΑΚ την Παρασκευή-Εβδομαδιαία κέρδη 1,48%
Γιατί διαφώνησε με την απόφαση για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου για τον GSI ο αντιπρόεδρος της ΡΑΕΚ
Μέχρι και 5% η πιθανή αύξηση στο κόστος του καλωδίου-Ολόκληρη η κατά πλειοψηφία απόφαση της ΡΑΕΚ για GSI
Όλα ανοικτά για πιθανή χρηματοδότηση του GSI από ΕΤΕπ-Τι είπε για το τερματικό ο Κυριάκος Κακουρής
Έπεσαν οι υπογραφές με ΕΤΕπ για δάνεια συνολικού ύψους €125 εκατ.-Σε τι αφορούν οι συμφωνίες
Tα συνολικά κέρδη των κυπριακών τραπεζών το πρώτο εξάμηνο του 2024
Αποσυμφορείται από τα κόκκινα δάνεια ο κυπριακός τραπεζικός τομέας-Περαιτέρω μείωση των ΜΕΧ