Π. Φτελλέχας: Πώς βλέπει την κατάσταση για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης

Έντονη ζήτηση για τα χειμερινά ρούχα και παπούτσια υπήρξε από τις 8 Φεβρουαρίου, με την επαναλειτουργία των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης, ως αποτέλεσμα των μεγάλων προσφορών των καταστημάτων και του αποκλεισμού των αγοραστών από τα καταστήματα, που προηγήθηκε.  

Διαβάστε ακόμα: Ι. Παπαλέκας: Ο Mr Nammos στο deal εξαγοράς του Parklane

Πλέον, οι εβδομάδες πριν το Πάσχα είναι η επόμενη περίοδος κατά την οποία οι καταστηματάρχες αναμένουν αύξηση των πωλήσεων τους, καθώς, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο InBusinessNews o ιδιοκτήτης των καταστημάτων Terranova & Piazza Italia στην Κύπρο, Παντελής Φτελλέχας, από τις αρχές Μαρτίου μέχρι και τα μέσα Απριλίου αναμένεται μειωμένο ενδιαφέρον για αγορές, από πλευράς καταναλωτών.  

Διαβάστε ακόμα: Δρ. Μαρίνος Σωτηρίου: Ο κόσμος μας αναγνωρίζει ως το υπ' αριθμόν ένα ιατρικό κέντρο της Κύπρου

Καλές πωλήσεις στα χειμερινά

Με το άνοιγμα της αγοράς έγιναν καλές πωλήσεις, ειδικότερα στα ρούχα και παπούτσια που ήταν σε εκπτώσεις, με τους αγοραστές να μην ανοίγονται στις νέες παραλαβές, των ανοιξιάτικων ρούχων, όπως μας είπε ο κ. Φτελλέχας.

Παρά την κίνηση που υπήρξε στην αγορά, οι έμποροι και οι επιχειρηματίες προβληματίζονται για την εικόνα που θα έχουν οι πωλήσεις Μαρτίου, αφού είναι ερωτηματικό το εάν οι καταναλωτές θα επιδείξουν έντονη ζήτηση για ανοιξιάτικα ρούχα, πρόσθεσε. Άλλωστε, ο Μάρτιος, παραδοσιακά, είναι ο μήνας με τις χαμηλότερες πωλήσεις.  

Διαβάστε ακόμα: Θα προστατεύονται από αγωγές και αντίποινα οι whistleblowers

Περιμένουν και από τον τουρισμό

Οι καταστηματάρχες των παράλιων πόλεων προσδοκούν και σε αγορές από πλευράς τουριστών, κάτι που αν επαληθευτεί θα αυξήσει και τις πιθανότητες επιβίωσης τους, μέσα στις δύσκολες οικονομικά συνθήκες που διέρχονται. Παράλληλα, ελπίδα των καταστηματαρχών είναι όπως αποφευχθεί ένα νέο lockdown, το οποίο θα αφήσει στα ράφια των καταστημάτων το ανοιξιάτικο απόθεμα και θα τους αναγκάσει σε νέες μεγάλες εκπτώσεις, ώστε να μην παραμείνει απούλητο.  

 

Δεν ψωνίζουν από τα κυπριακά e-Shops

Ερωτηθείς για τη συνεισφορά των ηλεκτρονικών καταστημάτων εν καιρώ πανδημίας o ιδιοκτήτης των καταστημάτων Terranova & Piazza Italia θέλησε να διευκρινίσει ότι οι περισσότεροι Κύπριοι αγοραστές δεν ψωνίζουν από τα κυπριακά e-Shops, αλλά από τα διεθνή και συνεπώς το μερίδιο των πωλήσεων των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης που προέρχεται από ηλεκτρονικές αγορές είναι πολύ μικρό.

Συγκεκριμένα και σε αντίθεση με την αγορά των ηλεκτρονικών προϊόντων, ο τομέας της ένδυσης και υπόδησης αντλεί ένα ποσοστό ύψους 2-5% των πωλήσεων του από τα e-Shops.

Η δημιουργία e-Shops κατά τη διάρκεια της πανδημίας μεγαλώνει τις προσδοκίες για μελλοντική αύξηση του ποσοστού ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Φτελλέχας, τα e-Shops βοηθούν και στην προσέλκυση αγοραστών, οι οποίοι αρχικά κάνουν τις επιλογές τους διαδικτυακά και ακολούθως επισκέπτονται τα καταστήματα για να προχωρήσουν στις τελικές αγορές.

 

Συνεννόηση για ενοίκια

Όσον αφορά το θέμα των ενοικίων ο κ. Φτελλέχας μας είπε ότι γενικότερα  βρέθηκαν λύσεις, αφού στα malls έγιναν διευθετήσεις ενώ και στα καταστήματα των εμπορικών δρόμων ιδιοκτήτες και καταστηματάρχες κατάφεραν να έρθουν σε συνεννόηση, στις περισσότερες περιπτώσεις.

Βέβαια, εξήγησε, σε κάποια συμβόλαια εμπεριέχεται όρος, σύμφωνα με τον οποίο αναστέλλονται οι πληρωμές ενοικίων για μήνες κατά τους οποίους οι επιχειρήσεις δεν έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στα καταστήματα τους.

 

Απέφυγαν τις απολύσεις

Αναφορικά με την οικονομική κατάσταση των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης, η εφάπαξ χορηγία της κυβέρνησης προς τις επιχειρήσεις, ύψους €200 εκατ., για κάλυψη λειτουργικών εξόδων, ήταν μια καλή ένεση για τις επιχειρήσεις που έπρεπε να διευθετήσουν τις υποχρεώσεις τους, όπως μας είπε ο Παντελής Φτελλέχας ενώ σημαντικής σημασίας, όπως σημείωσε, ήταν και τα σχέδια στήριξης του εργατικού κόστους, για το προσωπικό των επιχειρήσεων, τα οποία επέτρεψαν στους καταστηματάρχες να αποφύγουν τις απολύσεις.  

 

Δειτε Επισης

Υπεραγορές Αλφαμέγα: Δυναμική επέκταση στα Μανδριά Πάφου-Το νέο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του
Πήρε ώθηση από τις γιορτές και τα ξεπουλήματα το λιανεμπόριο-Ευοίωνες προοπτικές για το 2025 με επενδύσεις και επεκτάσεις
Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)