Πληρωμές λογαριασμών από το ταμείο της υπεραγοράς;
06:59 - 22 Μαρτίου 2021
Σε νέα εποχή έχουν εισέλθει και οι υπεραγορές, εισάγοντας νέες τεχνολογίες και μετασχηματίζοντας το ρόλο τους με περισσότερες – ψηφιακές – υπηρεσίες και πιο συγκεκριμένα στις πληρωμές λογαριασμών από τα ταμεία.
Στην Ελλάδα, οι υπεραγορές με την βοήθεια fintech εταιρειών έχουν μετατραπεί σε σημαντικό κόμβο εξυπηρέτησης των πελατών. Κάποια πρόσφατα παραδείγματα είναι αυτά της αλυσίδας MyMarket της οικογένειας Παντελιάδη, με επικεφαλής τον Αριστοτέλη Παντελιάδη, και της Bazaar της οικογένειας Βερούκα. Συνεργασία με την Viva Wallet, δίνεται η δυνατότητα ανάληψης μετρητών από τα ταμεία των 225 καταστημάτων της με τη χρήση καρτών Visa και Mastercard οποιασδήποτε Τράπεζας.
Διαβάστε ακόμα:
Ανατρεπτικές αλλαγές στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση
Α. Γιασεμίδης: Κορυφαία επιλογή για ξένους επενδυτές η Κύπρος
Altamira Deals: Μοναδικές ευκαιρίες για αγορά διαμερίσματος από €65.000
Στην Κύπρο, προς το παρόν, αυτό δεν είναι εφικτό. Ωστόσο, όπως ανέφερε στο InBusiness ο Ανδρέας Χατζηαδάμου, Εκτελεστικό Γραμματέα του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών (ΠΑΣΥΠΕ), «Είναι κάτι το οποίο ήδη επεξεργάζονται οι υπεραγορές και αυτό δείχνει τη σημασία που δίνουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη μπορούν να γίνουν να γίνουν κάποιες πληρωμές λογαριασμών από τα ταμεία των υπεραγορών, όπως για παράδειγμα λογαριασμοί ρεύματος και τηλεφώνου. Επίσης, ορισμένες υπεραγορές προσφέρουν υπηρεσίες «self-check out», για πληρωμή προϊόντων χωρίς να χρειάζεται ο πελάτης να αναμένει στην ουρά (ισχύει για κάτω από 15 προϊόντα).
Όπως τονίζει ο κ. Χατζηαδάμου αυτό γίνεται «Για να προχωρήσουν περαιτέρω εκσυγχρονισμό και μεταστροφή των υπεραγορών στη νέα τάξη πραγμάτων. Είναι μέρος της συνολικής προσφοράς υπηρεσιών, κάτι που κάνουν τόσα χρόνια».
Για το αν θα δούμε και στην Κύπρο, αυτού του είδους τις υπηρεσίες από τα ταμεία των υπεραγορών, ο Εκτελεστικός Γραμματέας του ΠΑΣΥΠΕ σχολιάζει πως «Εκεί που ανοίγει ο δρόμος θα λάβουν το μερίδιο τους. Ότι γίνει στην Ελλάδα θα μπορούν να το κάνουν κι εδώ».
«Σε δύσκολους καιρούς οι υπεραγορές είχαν προβεί σε πρωτοποριακά βήματα» προσθέτει.
Υπάρχει δρόμος ακόμα
Η πανδημία επίσπευσε την εξέλιξη και ίσως αναβάθμιση αρκετών επιχειρήσεων. Η ίδια τάση καταγράφτηκε τον τελευταίο χρόνο και στο λιανικό εμπόριο, με τις υπεραγορές να αγκαλιάζουν τις υπηρεσίες διαδικτύου. Το σενάριο για άλλες υπηρεσίες από τον τραπεζικό τομέα απέχει όμως αρκετά.
Όπως αναφέρει ο Μάριος Αντωνίου, Γενικός Γραμματέας του Παγκυπρίου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου, αυτό το διάστημα οι υπεραγορές είναι επικεντρωμένες στο διαδικτυακό εμπόριο (e-commerce) και στα διαδικτυακά καταστήματα.
«Υπάρχει digital transformation. Είμαστε πάρα πολύ πίσω. Είναι μονόδρομος η αλλαγή. Ένα χρόνο μετά την πανδημία έχουν γίνει άλματα. Όλοι έχουν αντιληφθεί ότι πρέπει να κάνουν αναβαθμίσεις» σχολιάζει.
Σε κανονικά επίπεδα
Όσον αφορά την κίνηση στις υπεραγορές, εκεί παρατηρείται μία σταθερότητα. «Είναι ήσυχα τα πράγματα σε ότι αφορά τη πανδημία. Τηρούμε τα μέτρα για να υπάρχει ασφάλεια για τους εργαζομένους και τους πελάτες. Η κίνηση είναι σε επίπεδα που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε φυσιολογικά» αναφέρει ο κ. Χατζηαδάμου.
Το ίδιο παρατηρεί και ο κ. Αντωνίου, «Με τίποτα δεν μπορούμε να το συγκρίνουμε με την περσινή χρονιά. Ήταν το panic time. Θα έλεγα ότι στα κανονικά επίπεδα τώρα».