Χαμόγελα στους καταστηματάρχες με το restart του λιανεμπορίου

Σε αγώνα δρόμου επιδίδονται οι καταστηματάρχες του λιανικού εμπορίου για να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος των προηγούμενων μηνών, κατά το οποίο τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά.

Μία εβδομάδα μετά την καθολική επαναλειτουργία του λιανικού εμπορίου η αποτίμηση είναι τουλάχιστον θετική, με τους καταστηματάρχες να εκφράζουν την ικανοποίησή τους τόσο για την αυξημένη επισκεψιμότητα όσο και για τις αγορές, στις οποίες προέβησαν οι καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμα:
Julian Sands: Στην Κύπρο για τη νέα του ταινία ο χολιγουντιανός ηθοποιός
Φως στο τούνελ του τουρισμού λόγω Ισραήλ
Η Radisson ποντάρει στον κυπριακό τουρισμό


Ανάσα στις επιχειρήσεις
Χωρίς να περιοριστούν στη βόλτα και στο window shopping, οι καταναλωτές κατέβηκαν στην αγορά και επωφελούμενοι από τις χαμηλές τιμές και τις εκπτώσεις, προχώρησαν σε αγορές δίνοντας έτσι ανάσα στους καταστηματάρχες.

«Οι εικόνες που καταγράφηκαν την περασμένη εβδομάδα και κυρίως το Σάββατο, την πιο εμπορική μέρα της εβδομάδας, αποτέλεσαν μία νότα αισιοδοξίας, χαροποίησαν και έδωσαν οικονομική ανάσα στους καταστηματάρχες, τώρα που είναι πιο αναγκαία από ποτέ», επεσήμανε στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου.

Την τιμητική τους είχαν τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, καθώς και τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

Οι εκπτώσεις έμοιαζαν σε ορισμένες περιπτώσεις με πραγματικό ξεπούλημα που έφταναν το 60%-70%, μιας και οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου υποχρεώθηκαν να διαθέσουν σε χαμηλές τιμές το χειμερινό στοκ που είχαν προμηθευτεί και το οποίο παρέμεινε αδιάθετο κατά την περίοδο των γιορτών και τον Ιανουάριο.

Η τήρηση των μέτρων
Με τον κόσμο να επανέρχεται στα καταστήματα, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εκφράζουν την ελπίδα να συνεχιστεί τόσο η επισκεψιμότητα όσο και τα ψώνια.

Παράλληλα, στοίχημα παραμένει η συνέχιση της ευλαβικής τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων από πλευράς καταστηματαρχών, εργαζομένων και καταναλωτές, προκειμένου να αποφευχθεί μία νέα καταστροφική υποτροπή για το λιανεμπόριο.

«Μέχρι στιγμής τα μέτρα τηρούνται πιστά και θα πρέπει να συνεχιστεί η τήρησή τους χωρίς οποιαδήποτε χαλάρωση, ενώ θα πρέπει ακόμα να συνεχιστούν με την ίδια ένταση οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις από μεικτά κλιμάκια υγειονομικών και αστυνομικών αρχών», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνίου, τονίζοντας ότι δεν καταγράφηκαν εικόνες συνωστισμού στα καταστήματα.

Καταστροφική οποιαδήποτε υποτροπή
Θερμομετρήσεις, απολυμάνσεις ελεγχόμενη είσοδος, τήρηση ανώτατου αριθμού επισκεπτών στους κοινόχρηστους χώρους και στα καταστήματα είναι η εικόνα που καταγράφεται στα κλειστά εμπορικά κέντρα (malls).

Οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις επικεντρώνονται στη χρήση μάσκας, στην τήρηση των αποστάσεων, αλλά και στη διαβεβαίωση για διενέργεια rapid test στους εργαζόμενους.

Το λιανικό εμπόριο αρχίζει να παίρνει σταδιακά στροφές, την ώρα που η ένεση ρευστότητας για τις επιχειρήσεις είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία για την καταβολή ενοικίων, δόσεων στις τράπεζες και τοποθέτηση παραγγελιών για το ανοιξιάτικο στοκ.

Η οποιαδήποτε υποτροπή στην επιδημιολογική εικόνα και ένα πιθανό νέο λουκέτο στο λιανικό εμπόριο αναμένεται να έχει καταστροφικές συνέπειες για αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες παλεύουν για την επιβίωσή τους.

Μονόδρομος το eshop
Εξάλλου, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ τονίζει την ανάγκη να γίνει σοβαρή επένδυση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, από μικρούς και μεγάλους λιανέμπορους, εξηγώντας ότι τα online καταστήματα δεν είναι επιλογή, αλλά μονόδρομος για το λιανεμπόριο.

«Οι Κύπριοι καταναλωτές ψωνίζουν εντατικά από online καταστήματα του εξωτερικού και γι’ αυτό θα πρέπει να τους δοθεί η ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους από εγχώρια διαδικτυακά καταστήματα από την άνεση του σπιτιού τους», εξήγησε σχετικά.

Σημειώνεται ότι η Κύπρος παραμένει αρκετά πίσω όσον αφορά τις διαδικτυακές αγορές, με τη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στον συνολικό τζίρο του λιανεμπορίου να βρίσκεται στο 4% το 2019, την στιγμή που ο μέσος όρος μεταξύ των χωρών της ΕΕ είναι 19%.

Δειτε Επισης

Υπεραγορές Αλφαμέγα: Δυναμική επέκταση στα Μανδριά Πάφου-Το νέο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του
Πήρε ώθηση από τις γιορτές και τα ξεπουλήματα το λιανεμπόριο-Ευοίωνες προοπτικές για το 2025 με επενδύσεις και επεκτάσεις
Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)