Εφοδιαστική αλυσίδα: Από το χαρτί τουαλέτας στα εμβόλια των -70 βαθμών

Τα σωστά αντανακλαστικά της εφοδιαστικής αλυσίδας και η άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου απασχολούν το λιανικό εμπόριο εν μέσω πανδημίας.

Σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, δύο καταξιωμένα στελέχη ηγέτιδων εταιρειών του κυπριακού λιανεμπορίου ανέλυσαν τα δεδομένα γύρω από την εφοδιαστική αλυσίδα στην εποχή του Covid-19, στο πλαίσιο του 14ου Συνεδρίου και Έκθεσης Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics.
 

Διαβάστε ακόμα: Tel Aviv – Beirut: Η νέα ταινία που γυρίστηκε στην Κύπρο

Αποφεύχθηκαν οι ελλείψεις στην αγορά
Στις πρωτοφανείς συνθήκες στο λιανικό εμπόριο τον περασμένο Μάρτιο και Απρίλιο αναφέρθηκε ο Ανδρέας Παναγή, Head of Logistics & Operations, Υπεραγορές ΑλφαΜεγα, τονίζοντας ότι έπρεπε να καλυφθούν οι ανάγκες της κοινωνίας εν μέσω πανδημίας. «Σε ένα πρόσφατο άρθρο λέχθηκε ότι "από το χαρτί τουαλέτας στα εμβόλια των -70 βαθμών" η εφοδιαστική αλυσίδα κλήθηκε να βοηθήσει την ανθρωπότητα από την πρώτη μέρα σε πρωτόγνωρες συνθήκες», επεσήμανε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι δεν υπήρξαν ουσιώδεις ελλείψεις, παρά την κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης σε συγκεκριμένα προϊόντα.
 

Διαβάστε ακόμα: Γιώργος και Παντελής Λεπτός διαδέχονται τον Μιχαλάκη Λεπτό


Το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα πολλά κανάλια
Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να ανθίζει, εντός μερικών 24ώρων οι λιανέμποροι κλήθηκαν να βρουν τα κατάλληλα κανάλια εφοδιαστικής αλυσίδας προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες ζήτησης για κατ’ οίκον διανομή προϊόντων. «Ήρθε και θα μείνει το διαδικτυακό εμπόριο, καθώς αποτελεί το μέλλον της εφοδιαστικής αλυσίδας», σημείωσε ο κ. Παναγή, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι η κατ’ οίκον παράδοση δεν είναι κερδοφόρο μοντέλο και σε περίπτωση που δεν χτιστεί σωστά, μπορεί να φέρει μεγάλο κόστος στην εταιρεία.
 

Διαβάστε ακόμα: Μ. Λουκαΐδης: Περισσότερη συγκέντρωση και συμμάζεμα στο λιανεμπόριο


Παράλληλα, εξήγησε ότι ένας λιανέμπορος δεν μπορεί να έχει ένα κανάλι, δεδομένου ότι ο καταναλωτής απαιτεί διάφορα κανάλια επικοινωνίας και εξυπηρέτησης.

«Τόσο οι διαδικτυακές αγορές όσο και το μοντέλο με πολλά κανάλια ανθίζουν. Συνεπώς, χωρίς σωστή εφοδιαστική αλυσίδα και συγχρονισμό, δεν μπορεί να υπάρξει σωστή παράδοση προϊόντων», υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Head of Logistics & Operations, των Υπεραγορών ΑλφαΜεγα.


Πήραν άριστα λιανέμποροι και εφοδιαστική αλυσίδα εν μέσω Covid-19
Προχωρώντας σε μία σύντομη ιστορική αναδρομή στο λιανικό εμπόριο, ο Θεόδωρος Νικολαΐδης, Διευθυντής Αγορών, C.A.C. Papantoniou Trading Ltd επεσήμανε ότι η μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε μπακάλικα και υπεραγορές έγκειται τόσο στο εύρος όσο και στη διαθεσιμότητα των προϊόντων.

Όπως είπε, σε αυτή την αλματώδη ανάπτυξη έχει συντελέσει τα μέγιστα η εφοδιαστική αλυσίδα με τον τρόπο που έχει αναπτυχθεί καταφέρνοντας να εξυπηρετεί τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς.

«Μετά την οικονομική κρίση του 2013, είδαμε να αλλάζουν κάποια δεδομένα, καθώς στην εξίσωση προστέθηκαν οι παράμετροι της ταχύτητας, του ανταγωνισμού, της οικονομικής ρευστότητας των εταιρειών, συντελώντας σε ένα μεγάλο βαθμό στην καθιέρωση συνεργασιών μεταξύ εισαγωγέων και third party logistics», τόνισε ο κ. Νικολαΐδης, σημειώνοντας ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκαν οικονομίες κλίμακας, ενώ βελτιώθηκε η ταχύτητα στη διανομή/παράδοση.

Ευελιξία, ταχύτητα και σωστό κωδικολόγιο
Αναλύοντας τα σημερινά δεδομένα, ανέφερε ότι σε ένα μεγάλο βαθμό οι παίχτες της αγοράς της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν ανταποκριθεί σε άριστο επίπεδο στις ανάγκες, καθώς δεν παρουσιάστηκαν οποιεσδήποτε σοβαρές ελλείψεις στην αγορά.

«Το να προσαρμόζεσαι στα δεδομένα αποτελεί επιτυχία και αυτό πιστώνεται στον ανθρώπινο παράγοντα», είπε σχετικά.

Ερωτηθείς για τα διδάγματα της πανδημίας στο λιανικό εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα, ο Διευθυντής Αγορών της C.A.C. Papantoniou Trading Ltd υπέδειξε ότι απαιτείται ευελιξία και ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων έτσι ώστε να επιτευχθεί έγκαιρη ανταπόκριση στις προκλήσεις. Διαπιστώθηκε επίσης η αναγκαιότητα από πλευράς λιανεμπόρων για σωστό και ευέλικτο κωδικολόγιο.

Δειτε Επισης

Η εικόνα του Τύπου στην Κύπρο-Οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι δημοσιογράφοι και οι άλλοι επαγγελματίες στον χώρο
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
Στην Medicover Genetics ο Δ. Σκουρίδης-Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το έργο της εταιρείας
Πάνω κατά 5,2% σε ετήσια βάση ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία
ΙδΕΚ: Νέες προσκλήσεις €16,3 εκατ. για στήριξη του ερευνητικού συστήματος
Εκτοξεύθηκε η εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού-Η ανακοίνωση της DP World Limassol
CBN Young Dragon Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων
Βιωματικά εργαστήρια Οργανισμού Νεολαίας κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μήνυμα από ΟΝΕΚ για ένα Πάσχα χωρίς κροτίδες-«Δεν είναι μαγκιά, ούτε έθιμο»
Ενώνοντας δυνάμεις για προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της επιχειρηματικότητας