METRO A.E.B.E: Νέα δεδομένα στη χονδρική

Ένα εντελώς νέο concept για τα κυπριακά δεδομένα, μια υπεραγορά χονδρικής που θα απευθύνεται σε επαγγελματίες, φέρνει στην Κύπρο η METRO A.E.B.E. Ο CEO του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναλύει τα πλάνα του για το Best Value για Επαγγελματίες, το οποίο ανοίγει στη Λεμεσό εντός της χρονιάς.
 
Η εταιρεία METRO A.E.B.E ιδρύθηκε το 1976 με την επωνυμία METRO Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ειδών Διατροφής και Οικιακής Χρήσεως και τον διακριτικό τίτλο METRO. Προήλθε από τον συνεταιρισμό οκτώ παντοπωλών, ενώ ήταν από την αρχή και παραμένει πάντοτε απόλυτα ελληνικών συμφερόντων.
 
Διαβάστε ακόμα: Το Paul κάνει delivery

Η επιχείρηση έχει επεκταθεί ήδη και στην Κύπρο, με την επωνυμία MCC Best Value και το πρώτο της κατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει πριν από το τέλος του έτους. Το όνομα του καταστήματος θα είναι: Best Value Για Επαγγελματίες. «Στην αγορά της οργανωμένης χονδρικής (cash and carry) είμαστε η μεγαλύτερη εταιρεία στην ελληνική αγορά, με μερίδιο ίσο με αυτό της δεύτερης και της τρίτης εταιρείας στον χώρο μαζί. Στην αγορά της λιανικής (υπεραγορές) είμαστε τρίτοι, με μερίδιο που ξεπερνά το 10%», σημειώνει ο κ. Παντελιάδης.
 
ΤΟ BEST VALUE
«Στην Κύπρο δεν υπάρχει ακόμα ο τύπος του καταστήματος που θα δημιουργήσουμε. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο concept για τα κυπριακά δεδομένα, μια υπεραγορά χονδρικής που θα απευθύνεται σε επαγγελματίες και θα καλύπτει όλες τις ανάγκες τους», εξηγεί ο ίδιος.                                                    
Δεν δραστηριοποιήθηκαν με την επωνυμία METRO Cash and Carry, κάτι που ισχύει στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, μιας και δυο συστατικά του ονόματος παραπέμπουν σε υπεραγορές λιανικής της Κύπρου: «Η χρήση διαφορετικού ονόματος απετέλεσε προσωπική μου απόφαση και μπορώ να σας μεταφέρω τον έντονο προβληματισμό που είχαμε με τους συνεργάτες μου. Είναι δύσκολο ν’ αφήνεις το όνομά σου, ιδιαίτερα όταν στη χώρα σου κατάφερε να ταυτίζεται με τον ίδιο τον κλάδο. Από την άλλη, όμως, στην Κύπρο υπάρχει ήδη μια επιχείρηση που λειτουργεί με τον όνομα METRO. Σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να μπούμε σε διαμάχη με μια οικογενειακή εταιρεία, που ξεκίνησε περίπου όπως και η δική μας και δίνει τον αγώνα της σε μια δύσκολη αγορά. Πιστεύω ότι πήραμε τη σωστή απόφαση, κερδίζοντας μια φιλία».
  
ΤΟ CONCEPT

Το κατάστημα χονδρικής cash and carry είναι ένας χώρος στον οποίο ο επαγγελματίας μπορεί να βρει όλα τα προϊόντα που χρειάζεται και να κάνει τις αγορές του γρήγορα και εύκολα, χωρίς περιορισμούς ελάχιστων ποσοτήτων, απολαμβάνοντας τις χαμηλότερες τιμές ακόμα και για ένα τεμάχιο.
Το κατάστημα απευθύνεται κυρίως σε μεταπωλητές αυτούσιων προϊόντων, όπως, mini markets, περίπτερα και μικρά supermarkets, αλλά και σε επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν διάφορα είδη ως πρώτη ύλη για την παρασκευή τροφίμων, όπως, ξενοδοχεία, ταβέρνες, εστιατόρια, καφετερίες και μπαρ. Ταυτόχρονα καλύπτει ανάγκες σε εξοπλισμό και αναλώσιμα με επαγγελματικά καθαριστικά, μαγειρικά σκεύη, γραφική ύλη, συσκευασίες μιας χρήσης ειδών μπάνιου για ξενοδοχεία και άλλα.
«Έχουμε μια τεράστια γκάμα προϊόντων, η οποία διαμορφώθηκε με τα χρόνια από τους ίδιους τους πελάτες μας, για να καλύψει κάθε τους ανάγκη. Και το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι γλιτώνει χρόνο και χρήμα στον πελάτη του. Όλα τα προϊόντα είναι διαθέσιμα σε βολικό χώρο, με τις καλύτερες τιμές, ανεξάρτητα από την ποσότητα. Το μέγεθος του καταστήματος είναι τόσο όσο χρειάζεται για να χωρέσουν τα προϊόντα και όχι για να εντυπωσιάσει. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουμε παράλληλα, την ταχύτητα εξυπηρέτησης», υπογραμμίζει.
 
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
«Κάθε πελάτης μας είναι διαφορετικός κι εμείς θέλουμε να τον γνωρίζουμε και να τον εξυπηρετούμε τόσο καλά, που να αισθάνεται άνετα και ευχάριστα στο κατάστημά μας. Ο πελάτης είναι για εμάς συνεργάτης. Δεν μας ενδιαφέρει το ευκαιριακό κέρδος, αλλά η μακρόχρονη συνεργασία μαζί του και η κατάκτηση μίας σχέσης αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης διαχρονικά», αναφέρει ο κ. Παντελιάδης. «Περνάμε το όφελος από κάθε καλή αγορά μας στην τιμή πώλησης, γιατί το κέρδος στη δουλειά μας έρχεται από τον μεγάλο κύκλο εργασιών, όχι από το υψηλό ποσοστό κερδοφορίας», τονίζει. Και προσθέτει: «Η επαφή με τον πελάτη γίνεται σε δύο επίπεδα: Αφενός αναλύουμε όλα τα στοιχεία αγορών του, ανακαλύπτοντας ευκαιρίες βελτίωσης της συνεργασίας μας. Κάνουμε εξειδικευμένες προσφορές σε ομάδες πελατών με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ειδικές τιμές για δύο εβδομάδες σε αναψυκτικά για τα εστιατόρια της πόλης της Λεμεσού. Αφετέρου γνωρίζουμε τον πελάτη προσωπικά τόσο όταν έρχεται στο κατάστημα όσο και κατά την επίσκεψη στελέχους μας στον δικό του χώρο. Η ανθρώπινη επικοινωνία είναι πολύ σημαντική για εμάς τους μεσογειακούς λαούς, τη χρειαζόμαστε, την έχουμε ανάγκη».                                                                                             Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, για πολλά χρόνια ανταγωνιστής τους ήταν, όπως λέει, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στον τομέα της χονδρικής πώλησης Με τεράστια κεφάλαια, εμπειρία και τεχνογνωσία: «Απέτυχαν, πούλησαν και εγκατέλειψαν τη χώρα. Όντας βορειοευρωπαϊκής νοοτροπίας, δεν έδωσαν ποτέ βαρύτητα στην επαφή με τον πελάτη. Τον αντιμετώπιζαν σαν μια στατιστική ποσότητα σε έναν υπολογιστή. Δεν λειτουργεί όμως έτσι το σύστημα εδώ στον Νότο. Ευτυχώς, θα έλεγα».
 
Διαβάστε ακόμα: Νέο γραφείο για την Kapnos Airport Shuttle
 
Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ

Προτού έλθει στην Κύπρο, η εταιρεία είχε διεξαγάγει, επίσης, έρευνες αγοράς σε Αλβανία, Βουλγαρία και Σκόπια. Υπερίσχυσε η χώρα μας και επέλεξαν τη Λεμεσό για να αρχίσουν, καθώς είναι μια περιοχή με έντονο τουριστικό στοιχείο, επαρκή μόνιμο πληθυσμό και προοπτικές ανάπτυξης.                       
Προχώρησαν στην αγορά του εργοστασίου της Λεμέκο, ξεκινώντας με την έκδοση παρεκκλίσεων και οικοδομικών αδειών:
«Η διαδικασία κράτησε περισσότερο από ό,τι περιμέναμε, όμως κάθε εμπόδιο για καλό. Στο διάστημα αυτό αποκτήσαμε πρόσθετη εμπειρία και μεγαλώσαμε ως εταιρεία. Η Λεμεσός αναπτύχθηκε και παρακάμψαμε τη δύσκολη περίοδο της οικονομικής κρίσης, ενώ τώρα βλέπουμε μεγάλες προοπτικές στην περιοχή της Ομόνοιας και του Αγίου Ιωάννη, όπου χτίζεται το κατάστημά μας». Το συνολικό ύψος της επένδυσης για τις εγκαταστάσεις της εταιρείας θα ξεπεράσει τα €10 εκατ.».
 
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Η Κύπρος είναι σίγουρα μια διαφορετική αγορά από την Ελλάδα. Τα κοινά των δύο χωρών, όμως, παραμένουν πολλά. «Ο πελάτης έχει σταθερές και πολύχρονες συνεργασίες, τις οποίες διστάζει να εγκαταλείψει. Για την ακρίβεια, αρχικά δεν επιθυμεί ούτε να συζητήσει τέτοιο ενδεχόμενο. Μα κι εμείς δεν του ζητάμε κάτι τέτοιο», διευκρινίζει. Και προσθέτει: «Θα παίρνει ταχυδρομικά το φυλλάδιο προσφορών μας ή θα τις παρακολουθεί στο site μας. Θα μπορεί να δοκιμάσει προϊόντα χωρίς καμία υποχρέωση ή δέσμευση, θα αγοράσει ίσως κάποια που δεν έχει ο προμηθευτής του και σιγά - σιγά θα μας εντάξει στους τακτικούς προμηθευτές του, καθώς θα ανακαλύπτει τις διαφορές τιμών». Το μοντέλο τους χρειάζεται χρόνο, εξηγεί, υπομονή και επιμονή και «ευτυχώς έχουμε αρκετό απόθεμα απ’ όλα αυτά. Ας μην ξεχνάμε ότι στην Κύπρο ξεκινούμε από το μηδέν, αλλά πίσω από την κυπριακή εταιρεία βρίσκεται η Ελλάδα με κύκλο εργασιών €1,2 δισ. και εξαιρετικές συνεργασίες με τους προμηθευτές μας, τις οποίες ελπίζουμε να αναπτύξουμε κι εδώ». Κάνουν, επίσης, πολλές απευθείας εισαγωγές που μειώνουν το κόστος, από 60 έως 80 φορτία κάθε εβδομάδα. Έχουν δική τους θυγατρική, που αναζητά και αγοράζει non food, κυρίως από την Κίνα, παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες. Όλα αυτά τους επιτρέπουν να αγοράζουν και να πουλάνε φθηνά και αυτό για τον επαγγελματία αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα.
 
Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ 

Ο κ. Παντελιάδης εκτιμά ότι η Κύπρος έχει πολλές υπεραγορές, ίσως και περισσότερες απ’ όσες χρειάζεται. Καταστήματα γειτονιάς, convenience, discount, κλασικά super market και τεράστιες υπεραγορές. «Δεν θα επενδύαμε εδώ στην ανάπτυξη μιας ακόμα αλυσίδας στον χώρο του λιανεμπορίου. Άλλωστε, έχουμε πολύ χώρο επέκτασης με τα My market στην Ελλάδα, ενώ αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να ανοίξουμε και περισσότερα καταστήματα χονδρικής στην Κύπρο στο μέλλον», επισημαίνει. Τονίζει, μάλιστα, ότι χρειάζεται προσοχή και μελέτη στα επόμενα βήματα, καθώς αρχικά πρέπει να μάθουν καλά αυτήν την αγορά, να δουν το καινούργιο τους εγχείρημα να πατά στα πόδια του, έχοντας κερδίσει την αποδοχή των πελατών του και μετά θα οριστικοποιήσουν τις επόμενες κινήσεις τους. «Το μόνο που μπορώ να πω είναι το αυτονόητο, ότι δεν είναι λογικό μακροπρόθεσμα να μείνουμε στην Κύπρο με ένα μόνο κατάστημα», σημειώνει.
 
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η εταιρεία του προχώρησε πριν από τρία χρόνια στην εξαγορά της αλυσίδας Βερόπουλος στην Ελλάδα, υπερδιπλασιάζοντας το μέγεθος του δικτύου της. Στο μέλλον βλέπουν μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης στην Ελλάδα, γι’ αυτό και αναζητούν συνεχώς νέα καταστήματα κι ευκαιρίες. «Η ανάπτυξή μας τα επόμενα χρόνια θα παραμείνει επικεντρωμένη σε Ελλάδα και Κύπρο», καταλήγει. 
 
*Το ρεπορτάζ δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business

Δειτε Επισης

Φιλελεύθερο ανά την Ευρώπη το ωράριο των καταστημάτων-Τι κατέδειξε έρευνα της Βουλής
Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές
Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές
Στοχευμένοι έλεγχοι Προστασίας Καταναλωτή σε καταστήματα πώλησης επίπλων