Φ. Στασόπουλος: Καλύτερη διασπορά δανείων από την άντληση νέου πελατολογίου
15:55 - 01 Ιουλίου 2019
Η εξαγορά των καλών εργασιών του Συνεργατισμού από την Ελληνική Τράπεζα επηρέασε όλους τους τομείς δραστηριότητας της Τράπεζας. Από αυτήν την αλλαγή επηρεάστηκε αναπόφευκτα και ο Τομέας Επιχειρήσεων της Ελληνικής Τράπεζας, ο οποίος ενδυναμώθηκε αρκετά από την εξέλιξη αυτή. Αρκετά ιδιωτικά χαρτοφυλάκια ΜμΕ ενσωματώθηκαν στην Ελληνική Τράπεζα η οποία απέκτησε πελάτες που δραστηριοποιούνται σε τομείς που η Τράπεζα δεν εξυπηρετούσε σε μεγάλο βαθμό προηγουμένως. Τομείς όπως η γεωργία, η κτηνοτροφία και η μεταποίηση εξυπηρετούνται πλέον στην πλειονότητα τους από την Ελληνική Τράπεζα. Ως αποτέλεσμα αυτού η Τράπεζα έχει καλύτερη διασπορά στο δανειακό της πελατολόγιο και χαρτοφυλάκιο.
Τις αλλαγές που επέφερε η εξαγορά του καλού Συνεργατισμού στον Τομέα Επιχειρήσεων της Ελληνικής Τράπεζας αλλά και το πως ο τομέας προσαρμόζεται στην νέα οικονομική κατάσταση, ανέφερε στο INBusinessNews, ο Φοίβος Στασόπουλος, Γενικός Διευθυντής του Τομέα Επιχειρήσεων της Ελληνικής Τράπεζας.
Πώς η εξαγορά του Συνεργατισμού επηρέασε τις δραστηριότητες και τους πελάτες, υφιστάμενους και μελλοντικούς, της Ελληνικής Τράπεζας;
H συναλλαγή εξαγοράς των καλών εργασιών του Συνεργατισμού επηρέασε όλους τους τομείς δραστηριότητας της Ελληνικής Τράπεζας. Πολύ περισσότερο τον τομέα ιδιωτών γιατί ο Συνεργατισμός είχε κατά κύριο λόγο χαρτοφυλάκιο που αφορούσε ιδιώτες. Υπήρχε όμως είναι σημαντικό χαρτοφυλάκιο που αφορούσε ΜμΕ το οποίο έχει ενσωματωθεί κάτω από την ομπρέλα του τομέα επιχειρήσεων. Οι συγκεκριμένοι πελάτες έχουν κατανεμηθεί στα διάφορα επιχειρηματικά κέντρα. Προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε τον ίδιο λειτουργό πελατείας με αυτό που είχαν προηγούμενος στον Συνεργατισμό, για να υπάρχει μια πιο ομαλή μετάβαση. Εντός του Σεπτέμβρη του 2019 αναμένεται να ολοκληρωθεί και η φυσική μεταφορά στα συστήματα της Ελληνικής Τράπεζας ούτος ώστε πλέον να έχουν ενσωματωθεί πλήρως κάτω από την αιγίδα και ομπρέλα της Ελληνικής Τράπεζας.
Η προσπάθεια μας είναι αυτοί οι πελάτες όχι απλά να διατηρήσουν την σχέση που είχαν προηγουμένως, αλλά να έχουν καλύτερες, πιο σωστές και πιο επαγγελματικές σχέσεις με την τράπεζα τους ώστε να μπορέσουμε να τους βοηθήσουμε στις εργασίες τους. Το χαρτοφυλάκιο του Συνεργατισμού μας έδωσε κάποιες νέες δραστηριότητες καθώς στο πελατολόγιο του είχε μεγάλη παρουσία εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Γεωργίας, της κτηνοτροφίας αλλά και της μεταποίησης προϊόντων γεωργίας και κτηνοτροφίας. Τομείς που στην Ελληνική Τράπεζα δεν είχαμε τόση μεγάλη παρουσία, άρα αυτό μας βοήθησε να έχουμε και καλύτερη διασπορά στο δανειακό μας χαρτοφυλακίο και πελατολόγιο.
Πώς ο Τομέας Επιχειρήσεων της Ελληνικής Τράπεζας ενδυναμώνει τις σχέσεις του με τους πελάτες του;
Η Ελληνική Τράπεζα έχει μια οργανωτική δομή η οποία προσπαθεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της. Συγκεκριμένα έχουμε δύο Κέντρα Μεγάλων Επιχειρήσεων και 7 κέντρα για ΜμΕ τα οποία γεωγραφικά καλύπτουν ολόκληρη την Κύπρο. Έχουμε λειτουργούς πελατείας οι οποίοι έχουν εξιδεικευμένες γνώσεις σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας ούτος ώστε να μπορούν να γνωρίζουν, να προβλέπουν και να ανταποκρίνονται στις υφιστάμενες και μελλοντικές ανάγκες των πελατών τους.
Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει σήμερα με τη νέα οικονομική κατάσταση ο Τομέας Επιχειρήσεων της Ελληνικής Τράπεζας;
Ξεκινώντας από τις προκλήσεις των τραπεζών, είναι η διαχείριση των Μη Εξυπηρετούμενων Χορηγήσουν. Όλες οι τράπεζες κουβαλούν ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο προβληματικών χορηγήσεων που αυτό σημαίνει πως η πιο μεγάλη πρόκληση που έχει ο Τομέας Επιχειρήσεων είναι να μεγαλώσει το καλό δανειακό χαρτοφυλάκιο, αποφεύγοντας τα λάθη του παρελθόντος. Ελπίζω πως όλοι γίναμε σοφότεροι. Να κάνουμε τις χρηματοδοτικές μας επιλογές με σωστά, αντικειμενικά, επαγγελματικά κριτήρια. Να είμαστε ανταγωνιστικοί όχι κατ΄ ανάγκη προσφέροντας χαμηλότερα επιτόκια ή δάνεια με πιο χαλαρούς όρους χρηματοδότησης, αλλά προσφέροντας σωστή και επαγγελματική εξυπηρέτηση στους πελάτες μας.