Τα άμεσα μηνύματα η κορυφαία διαδικτυακή δραστηριότητα στην Κύπρο

Κατά το 2019 παρατηρήθηκε αύξηση της πρόσβασης στο Διαδίκτυο από τα νοικοκυριά όπου το ποσοστό έφτασε στο 89,6% σε σχέση με 86,2% το 2018. 
 
Σύμφωνα με έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας, το 85,5% των ατόμων ηλικίας 16-74 είναι συχνοί χρήστες του Διαδικτύου αφού το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Όλα τα άτομα ηλικίας 16–24 (100,0%) χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο μία φορά την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό μειώνεται σημαντικά με την αύξηση της ηλικίας, το οποίο όμως στα άτομα ηλικίας 65–74 η χρήση του Διαδικτύου έχει αυξηθεί στο 44,3% το 2019 σε σχέση με 37,5% το 2018. Τα άτομα με υψηλό επίπεδο μόρφωσης χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο συχνότερα (97,3%) από τα άτομα με χαμηλό επίπεδο μόρφωσης (55,7%). 
 

Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο Διαδίκτυο είναι οι ακόλουθες: η χρήση άμεσων μηνυμάτων (88,6%), το τηλεφώνημα μέσω διαδικτύου/τηλεφώνημα με εικόνα (με κάμερα) μέσω Διαδικτύου (84,0%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (83,3%), η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (83,2%) και η ανάγνωση ειδήσεων/εφημερίδων/περιοδικών (81,9%). 
 
Tο 91,6% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 χρησιμοποίησαν κινητό ή έξυπνο τηλέφωνο (smart phone) για να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μακριά από το σπίτι ή την εργασία, το 26,1% χρησιμοποίησαν φορητό υπολογιστή (laptop) και το 19,6% υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet). 
 
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
 
Σε σύγκριση με το 2018, το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16–74 χρονών που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για επαφή με τις Δημόσιες Αρχές / Υπηρεσίες το 2019 αυξήθηκε από 41,7% σε 50,3%. Αυτό οφείλεται στην αύξηση των ατόμων που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για τη λήψη πληροφοριών από τις ιστοσελίδες των δημόσιων αρχών (από 38,7% σε 48,3%), το κατέβασμα/εκτύπωση επίσημων εντύπων (από 27,4% σε 37,1%) και την υποβολή συμπληρωμένων εγγράφων (από 26,1% σε 33,9%).
 
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
 
Το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16-74 που πραγματοποίησαν αγορές μέσω Διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 σημείωσε σημαντική αύξηση αφού ανήλθε στο 36,2% σε σύγκριση με 23,3% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου. 
 

Τα κυριότερα προϊόντα ή υπηρεσίες που αγοράστηκαν/παραγγέλθηκαν αφορούσαν τα εξής: είδη ένδυσης και αθλητικά είδη (66,2%), διευθετήσεις για ταξίδια όπως εισιτήρια και ενοικίαση αυτοκινήτου (54,6%) και διαμονή για διακοπές (51,7%). 
 
Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16–74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά την περίοδο Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019, το 84,6% αγόρασε από πωλητές χωρών της ΕΕ, το 44,2% αγόρασε από πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο και το 45,1% αγόρασε από ντόπιους Κύπριους πωλητές. Το 38,9% των ατόμων αυτών έκαναν αγορές για προϊόντα/υπηρεσίες αξίας μεταξύ 100 – 500 ευρώ.

Δειτε Επισης

Γιατί έρχονται στην Κύπρο οι Google, Amazon, SalesForce & Binance;
NEDECO: Σχεδιάστε σήμερα τη μελλοντική σας ανάπτυξη και βιωσιμότητα
Αλλαγής σκυτάλης στα ηνία της Cablenet-Νέος CEO ο Ιωάννης Μαυρίδης
Η AWS ανακοινώνει νέες καινοτόμες λειτουργίες για το Amazon Bedrock
ConsulTech: Ενώνει δυνάμεις με την αμερικανική TKI με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων
Είκοσι νέες ψηφιακές υπηρεσίες εντός του 2024-Τα πλάνα του Υφ. Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής
Με μεγάλη επιτυχία το «2ο Cyprus: The New Global Tech & Innovation Hub Summit» (pics)
Η Quadcode ενώνει δυνάμεις με την Capacitor Partners για το μεγαλύτερο Hackathon στην Κύπρο
Η Κύπρος ως ιδανικός προορισμός για να ζει, να εργάζεται και να δραστηριοποιεί κανείς τις επιχειρήσεις του
Παγκράτιος Βανέζης: Η σημασία ενός ισχυρού καθεστώτος διανοητικής ιδιοκτησίας