Φεύγουν από το Facebook οι πελάτες του;

Εξαπατημένες αισθάνονται εταιρείες που διαφημίζονται στο Facebook και προσφεύγουν στη δικαιοσύνη κατά του κολοσσού. Μεγάλο πρόβλημα για τo Facebook που αντλεί σχεδόν όλα τα έσοδά του από διαφημίσεις.

Αυτό το διάστημα η εταιρεία του Facebook, η μεγαλύτερη στον χώρο των κοινωνικών δικτύων με 2 δις χρήστες, έχει πολλά προβλήματα να αντιμετωπίσει: Fake News, ψεύτικοι λογαριασμοί, σκάνδαλα με προσωπικά δεδομένα, επιθέσεις χάκερ… Τώρα ασκούν πιέσεις και οι διαφημιζόμενες στο Facebook εταιρείες.

Με ομαδική αγωγή στις ΗΠΑ κατηγορούν την εταιρεία για απάτη. Συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα το Facebook παρουσίαζε με υπερβολικό τρόπο την επιτυχία των διαφημίσεων σε βίντεο προκειμένου να εξαπατήσει τους πελάτες. Έτσι το κοινωνικό δίκτυο έκανε τους πελάτες του να πιστέψουν ότι οι χρήστες παρακολουθούσαν κατά μέσο όρο τα διαφημιστικά βίντεο για περισσότερη ώρα απ' ό,τι στην πραγματικότητα. Με αυτόν τον τρόπο ωθούσαν τις εταιρείες να βάζουν περισσότερες διαφημίσεις και να πληρώνουν μεγαλύτερα ποσά. Αυτές είναι οι βασικές κατηγορίες, όπως καταγράφονται στην αγωγή.

Η εταιρεία παραδέχτηκε (εν μέρει) το λάθος της
Αναμφισβήτητο είναι πάντως ότι η εταιρεία έκανε σημαντικά λάθη στον υπολογισμό της επιτυχίας των βίντεο, κάτι το οποίο παραδέχθηκε τον Αύγουστο του 2016. Το Facebook είχε δηλώσει τότε ότι εξαιτίας του λανθασμένου υπολογισμού της εταιρείας, ο χρόνος παρακολούθησης των βίντεο παρουσιάστηκε κατά 60 με 80% μεγαλύτερος απ' ό,τι πραγματικά ήταν. Η εταιρεία ζήτησε συγνώμη και βεβαίωσε ότι το λάθος διορθώθηκε άμεσα.

Ωστόσο οι εταιρείες που ασκούν τώρα αγωγή υποστηρίζουν ότι το Facebook γνώριζε για το λάθος όχι ένα μήνα νωρίτερα, όπως υποστηρίζει, αλλά περισσότερο από ένα χρόνο και δεν έκανε τίποτα. Συνολικά, σύμφωνα με τις ενάγουσες εταιρείες, επί δυο χρόνια οι πελάτες λάμβαναν λάθος στατιστικά στοιχεία.
Επιπλέον, έγγραφα τα οποία είδαν το φως της δημοσιότητας δείχνουν ότι το πρόβλημα ήταν πολύ μεγαλύτερο απ' ό,τι παραδέχεται το Facebook, αφού το ποσοστό 60-80% που αναφέρει η εταιρεία, στην πραγματικότητα ήταν 150-900%.

Δύσκολοι καιροί για το Facebook
Για το Facebook αυτή η υπόθεση εγκυμονεί πολλούς κινδύνους αφού διακυβεύεται η εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων και εν δυνάμει διαφημιζόμενων πελατών που αποτελούν ουσιαστικά το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook. Τα έσοδα της εταιρείας προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τις διαφημίσεις. Τα προηγούμενα χρόνια το Facebook πίεζε εταιρείες για να επενδύσουν περισσότερο στα βίντεο γιατί ήταν δήθεν πιο επιτυχημένα απ' ό,τι τα κείμενα και οι εικόνες.

Στον κλάδο ακούγονται τώρα όλο και πιο έντονα φωνές που ζητούν διαφάνεια και έλεγχο των δεδομένων που αφορούν τις συνήθειες των χρηστών από ανεξάρτητες υπηρεσίες. «Δεν θέλουμε οι ίδιοι να βαθμολογούνται» λέει χαρακτηριστικά ο Μπιλ Τάκερ από το Association of National Advertisers, έναν σύνδεσμο στην αμερικανική αγορά διαφημίσεων. «Έχουμε ζητήσει επανειλημμένως έλεγχο των αριθμών από τρίτους και στο μεταξύ βλέπουμε αξιοσημείωτη πρόοδο».

ΠΗΓΗ: DW

Δειτε Επισης

Θάνος Μιχαηλίδης: Ανοίγει το καλοκαίρι του 2026 το Palm Beach Resort-Μεγάλη τιμή η συνεργασία με την Premium Access
Shaul Keinan: Συνήθως βλέπουμε αριθμούς και επενδυτική δυναμική, αλλά...Η πραγματική αξία του Palm Beach Resort
Το μιντιακό οικοσύστημα της Κύπρου σε νέα…συχνότητα-Οι ηγέτες του χώρου αποτυπώνουν ευκρινώς την εικόνα
Στα σκαριά μεικτή τηλεργασία στο δημόσιο-Επεκτείνεται και το ευέλικτο ωράριο εργασίας
Κοινό μέτωπο ΟΕΒ-ΚΕΒΕ για την ΑΤΑ... Τα τέσσερα σημεία που τονίζουν και υποδεικνύουν στον Γιάννη Παναγιώτου
Gen Z: Χάνονται στην οθόνη, ενημερώνονται από το feed-Μεγάλη έρευνα της IMR/Πανεπιστήμιο Λευκωσίας™
Ο τομέας της διαφήμισης και της επικοινωνίας σε πορεία μετεξέλιξης…Πώς κινούνται οι διαφημιστικές εταιρείες στην Κύπρο
Φτωχότερη η ιατρική κοινότητα της Κύπρου…Έφυγε από την ζωή ο γνωστός ορθοπεδικός Νίκος Γ. Ιωάννου(video)
Tsokkos Hotels: Ανεβασμένοι τζίροι και αισθητή μείωση ζημιάς από εργασίες
Χάρις Κυνηγού Λάντα: Το νέο πιο σθεναρό τραπεζικό τοπίο και πού στοχεύει η συνένωση AstroBank με Alpha Bank