Η ασφαλής κινητικότητα και η κλιματική αλλαγή

Στις εργασίες του άτυπου κοινού Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών και Περιβάλλοντος, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 29 και 30 Οκτωβρίου, στο Γκρατς της Αυστρίας, συμμετείχε η υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Βασιλική Αναστασιάδου.

Ως προς τον τομέα των Μεταφορών, στο επίκεντρο ήταν η τροποποιητική πρόταση για την κατάργηση της εποχικής αλλαγής της ώρας, όπως και το στρατηγικό πλάνο για την οδική ασφάλεια από το 2021 έως το 2030. Σε ότι αφορά δε, την κοινή συνάντηση Υπουργών Μεταφορών και Περιβάλλοντος, συζητήθηκαν οι προκλήσεις για ανάπτυξη καθαρής και ασφαλούς κινητικότητας στη βάση της Συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.

Αλλαγή ώρας
Σε παρέμβαση της αναφορικά με το θέμα της κατάργησης  της εποχικής αλλαγής της ώρας, η κα. Αναστασιάδου σημείωσε ότι η Κυπριακή Δημοκρατία βρίσκεται στο αρχικό στάδιο εσωτερικής διαβούλευσης ενώ τόνισε, την σημασία μιας κοινής προσέγγισης του ζητήματος, από τις χώρες της Ε.Ε.

Επεσήμανε ταυτόχρονα, την αναγκαιότητα για ετοιμασία εμπεριστατωμένης έκθεσης πιθανών επιπτώσεων, εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οδική ασφάλεια 
Επί του θέματος της οδικής ασφάλειας, η κα Αναστασιάδου σημείωσε πως είναι επιβεβλημένη η ενίσχυση της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση των οδικών συγκρούσεων, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην ανάγκη βελτίωσης των υποδομών μεταφορών.

Στα πλαίσια του Συμβουλίου, η κα  Αναστασιάδου συναντήθηκε με την Επίτροπο Μεταφορών και Κινητικότητας, κα  Bulc, με την οποία συζήτησε τους τρόπους ανάπτυξης και χρηματοδότησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών  (ΔΕΔ-Μ), όπως και τους τρόπους αξιοποίησης των ευκαιριών συγχρηματοδότησης, που παρέχονται στα κράτη μέλη μέσα από τον Κανονισμό για την σύσταση της διευκόλυνσης  "Συνδέοντας την Ευρώπη" (ΔΣΕ).

Η υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι μέσω της ΔΣΕ κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο 2021-2027,  η Κύπρος προσβλέπει σε  περισσότερη ελαστικότητα για νησιώτικα, περιφερειακά κράτη μέλη και ζήτησε όπως ληφθούν υπόψη οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τα απομονωμένα κράτη μέλη, χωρίς φυσικά σύνορα. Η  κα. Αναστασιάδου εξέφρασε παράλληλα τους προβληματισμούς της χώρας μας, ως προς την συμμετοχή των τρίτων χωρών στον χρηματοδοτικό κανονισμό, δεδομένων των περιορισμών που η Τουρκία διατηρεί, για τα λιμάνια και αεροδρόμια της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Δειτε Επισης

Ανακατατάξεις στο Δ.Σ. της Petrolina-Με εκτελεστικά καθήκοντα ο Χρ. Λευκαρίτης, νέο εκτελεστικό μέλος η Α. Λευκαρίτη
Συνεχίζεται η διολίσθηση του αργού πετρελαίου
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας
Hλεκτροκίνηση: Μετά το 2035 θα εξοικονομούνται καθημερινά περίπου 12 εκ. βαρέλια πετρελαίου
Σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης μεγάλων επιχειρήσεων ύψους €17 εκατομμυρίων-Όλες οι πληροφορίες
BlackRock: Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χρειάζεται επενδύσεις $4 τρις ετησίως
Γ. Παπαναστασίου: Στόχος χαμηλού κόστους ρεύμα για ανταγωνιστικότερη βιομηχανία
Γ. Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector: Όχι επιβάρυνση του καταναλωτή πριν τη λειτουργία του καλωδίου
ΙΚυ: Οι δυνατότητες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στην Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή έως το 2050
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024