Στον Χρημ. Επίτρ. ο Κώδικας Δεοντολογίας της ΚΤΚ

Τη μεταφορά της αρμοδιότητας για εξέταση του κατά πόσον οι τράπεζες εφαρμόζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΚΤΚ για τις αναδιαρθρώσεις δανείων από τους μεσολαβητές στον ίδιο τον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο επεξεργάζεται η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών.

Το θέμα προέκυψε κατά τη συζήτηση τροποποιητικού νομοσχεδίου, το οποίο διαγράφει την υποχρέωση του διαμεσολαβητή να εξετάσει την ικανοποιητική εφαρμογή από τις τράπεζες του Κώδικα Δεοντολογίας, καθότι αυτό δεν αποτελεί μέρος της διαδικασίας διαμεσολάβησης, ενώ ο ίδιος ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος Παύλος Ιωάννου, δήλωσε ενώπιον της Επιτροπής ότι οι διαμεσολαβητές δεν έχουν την τεχνική κατάρτιση να κάνουν κάτι τέτοιο.
Η απόφαση της Επιτροπής λήφθηκε παρά του ότι το Υπουργείο Οικονομικών διά εκπροσώπου του δηλώνει η παρακολούθηση της εφαρμογής της οδηγίας είναι αρμοδιότητα της ΚΤΚ.

 

«Η Βουλή είχε αποφασίσει να δοθεί η εξουσία στους διαμεσολαβητές να αποφασίζουν και να γνωματεύουν κατά πόσον οι τράπεζες στις περιπτώσεις της διαμεσολάβησης που θα έχουν ενώπιό τους έχουν εφαρμόσει τον κώδικα δεοντολογίας των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νικόλας Παπαδόπουλος.

Όπως είπε, η Επιτροπή ζήτησε από τον κ. Ιωάννου την παρουσίαση εισήγησης για διαφοροποίηση της σχετικής νομοθεσίας «έτσι ώστε σε περίπτωση που ένας μεσολαβητής διαπιστώσει υπάρχει ενδεχόμενη παραβίαση του κώδικα δεοντολογίας αυτεπάγγελτα θα προχωρεί σε υποβολή παραπόνου στον Επίτροπο για να αποφασίζει ο ίδιος και να γνωματεύσει κατά πόσον υπήρξε μιας τέτοια παραβίαση».

Σε παρατήρηση ότι η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στην ΚΤΚ που εκδίδει και τις σχετικές οδηγίες, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε ότι δεν αφαιρούνται αρμοδιότητες της ΚΤΚ.

Η ΚΤΚ, η οποία εκδίδει αυτές τις οδηγίες θα έχει την αρμοδιότητα να εποπτεύει και να γνωματεύει κατά πόσον η οποιαδήποτε τράπεζα έχει παραβιάζει τον κώδικα και σε αντίθεση με το τι ισχύει στην περίπτωση του χρηματοοικονομικού επιτρόπου, μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις.

«Ο Επίτροπος δεν έχει την εξουσία να επιβάλλει την οποιαδήποτε κύρωση, όμως θεωρούμε ότι η αξιολόγησή του και η γνωμάτευσή του σε περιπτώσεις όπου υποβάλλεται ένα παράπονο για την παραβίαση του κώδικα θα είναι μέτρο προστασίας των δανειοληπτών, γιατί θα υπάρχει ένας επιπρόσθετος έλεγχος έστω και αν σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν συγκεκριμένες κυρώσεις», είπε.

«Μόνο και μόνο επειδή θα υποβάλει γνωμάτευση για την παραβίαση του Κώδικα θα είναι αντικίνητρο για τις τράπεζες να μην προχωρούν σε αυθαιρεσία», κατέληξε.

Από πλευράς του, ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων Γιώργος Περδίκης, είπε ότι οι Οικολόγοι αναμένουν από τον κ. Ιωάννου να φέρει στη Βουλή δική του εισήγηση και αποδέχονται να φύγει ο έλεγχος από τον διαμεσολαβητή, «αλλά πρέπει να είναι υποχρέωση του Επιτρόπου, διότι μόνο έτσι οι τράπεζες θα επιδείξουν θέληση για αναδιαρθρώσεις δανείων».

Ανέφερε πως παρόλο ότι ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος είναι νέος θεσμός, εντούτοις διαπιστώνεται ότι φέρει ασθένειες του παρελθόντος όπως η έγνοια ποιος έχει το πάνω χέρι και να  μαζέψει περισσότερες εξουσίες, όπως είπε.
Εξάλλου, ενημερώνοντας την Επιτροπή, ο κ. Ιωάννου είπε πως μέχρι στιγμής υποβλήθηκαν στο γραφείο του συνολικά 42 αιτήσεις διαμεσολάβησης που αφορούν δάνεια ύψους €8 εκατομμυρίων. Από αυτές οι 27 ολοκληρώθηκαν με επιτυχία ενώ έξι απέτυχαν.
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Αδικεί επενδυτές και όσους έχουν προτεραιότητα στήριξης η πρόταση για φορολόγηση υπερκερδών τραπεζών
Προειδοποιούν οι επόπτες... Παραμένουν αυξημένοι οι κίνδυνοι για το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Ε.Ε.
Στην επενδυτική βαθμίδα BBB (χαμηλή) με σταθερή τάση η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας από DBRS
Τράπεζα Κύπρου: Στο Δ.Σ. Christian Philipp Hansmeyer και William Stuart
Αιφνιδιαστική παραίτηση του CEO της HSBC
Κνοτ (ΕΚΤ): Ρεαλιστική η μείωση επιτοκίων τον Ιούνιο
Δεν πείθει την Βουλή για φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών το ΑΚΕΛ-«Προεκλογικό πυροτέχνημα»
Moody's: Πιστωτικά θετική για την Ελληνική η απόκτηση της CNP
Το ΑΕΠ της ευρωζώνης και ο οδικός χάρτης μείωσης των επιτοκίων
Κίνηση εντυπώσεων από ΑΚΕΛ με πρόταση νόμου για φορολόγηση των απροσδόκητων κερδών των τραπεζών