Ποια κατάρα συνοδεύει τη Malaysia Airlines;

Όσοι επιθυμούν να αποδείξουν τις ικανότητές τους στη διαχείριση εταιρικών κρίσεων θα μπορούσαν να εργαστούν -εθελοντικά βεβαίως- στην χειμαζόμενη Malaysia Airlines. Αυτό που έχει συμβεί στον εθνικό αερομεταφορέα της Μαλαισίας δεν έχει προηγούμενο στην διεθνή βιβλιογραφία των αεροπορικών ατυχημάτων.

Στις 8 Μαρτίου εξαφανίζεται το Boeing 777 της πτήσης MH370 που κατευθυνόταν από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, μία τραγωδία της οποίας ο επίλογος δεν έχει ακόμη γραφεί, καθώς το αεροσκάφος εξακολουθεί να αγνοείται. Τέσσερις μήνες αργότερα, την περασμένη Πέμπτη, σαν μία κατάρα να συνοδεύει τις Μαλαισιανές αερογραμμές, ένα ακόμη Boeing της εταιρείας θα μετατραπεί σε συντρίμμια.

Ο συνολικός λογαριασμός; 537 ταξιδιώτες της Malaysia Airlines νεκροί…

Σε οικονομικό αδιέξοδο
Ωστόσο, η Malaysia Airlines, πολύ πριν δικαιώσει όσους τρέμουν τα αεροπορικά ταξίδια, κινδύνευε να προσγειωθεί ανώμαλα λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε.

Η εταιρεία το 2013 παρουσίασε ζημιές 374 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι απώλειες του πρώτου τριμήνου ήταν οι χειρότερες των τελευταίων 10 τριμήνων. Επίσης, η μετοχή της έχει κατρακυλήσει κατά 27% από τις αρχές του χρόνου, με τα προβλήματα της εταιρείας να έχουν αρχίσει το 2011 οπότε εμφάνισε για πρώτη φορά ζημιές-ρεκόρ. Τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας φαίνεται να αποδίδονται στην εμφάνιση των χαμηλού κόστους αερομεταφορέων της Βορειοανατολικής Ασίας και κυρίως στην δραματική αύξηση των μεριδίων αγοράς της Air Asia της οποίας η έδρα είναι στη Μαλαισία.

«Ακούω με υπομονή κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια. Και κάθε χρόνο τίποτα δεν αλλάζει. Είμαι πολύ απογοητευμένος με τις επιδόσεις της εταιρείας. Εάν δεν μπορείτε να λύσετε τα προβλήματα, αφήστε κάποιον άλλο να προσπαθήσει» ανέφερε κατά την πρόσφατη ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας μέτοχος. Είχε προηγηθεί ενός λεπτού σιγή για τους επιβάτες και το πλήρωμα του εξαφανισμένου Boeing.

Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει το Aljazeera, η γενική συνέλευση του περασμένου Ιουνίου ολοκληρώθηκε με την επανεκλογή του διευθύνοντος συμβούλου Αχμάντα Ζαουχάρι Γιάχια και με μία κρυφή δημοσκόπηση εάν θα πρέπει τα διευθυντικά στελέχη της Malaysia να εισπράξουν μπόνους 123.000 δολαρίων.

Σε εκείνη τη γενική συνέλευση, η διοίκηση της εταιρείας και ο μεγαλομέτοχός της το fund Khazanah Nasional δέχτηκαν τα πυρά των μετόχων για ανικανότητα διοίκησης της εταιρείας. Κάποιοι έκαναν λόγο για «βυθισμένο καράβι» και κάποιοι άλλοι για ασθενή που βρίσκεται στην εντατική.

Τα τοπικά media, σύμφωνα πάντα με το Aljazeera, αναφέρουν ότι πρέπει να ληφθούν ορισμένα σημαντικά μέτρα εξυγίανσης, όπως η μείωση του προσωπικού των 20.000 ατόμων, η πώληση θυγατρικών εταιρειών ή η ιδιωτικοποίηση.

Πάντως, «ότι είναι να γίνει, θα πρέπει να γίνει γρήγορα», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά αναλυτές σε ξένα πρακτορεία.

ΠΗΓΗ: capital.gr

 

Δειτε Επισης

Το ηλεκτρικό SUV e:Ny1 της Honda στη 18η Save Energy
Διπλή νίκη-θρίαμβος για το Kia EV9 στα παγκόσμια βραβεία αυτοκινήτου 2024
Hyundai IONIQ 5 N: Παγκόσμιο αυτοκίνητο επιδόσεων στα World Car Awards
Η ιστορία και το προφίλ της J&P Fresca με κύρια δραστηριότητα την συσκευασία και εξαγωγή πατατών
Τα iF Design Awards τιμούν την Hyundai για 10η συνεχόμενη χρονιά
Το brand story της VALIO, η παρουσία και η εξέλιξη στην κυπριακή αγορά μέσω της ipH
Calvin Klein: Η νέα καμπάνια γυναικείας ένδυσης για την άνοιξη 2024 με πρωταγωνίστρια την Kendall Jenner
Τα ρολόγια που θα αναβαθμίσουν το ανοιξιάτικο στυλ σου!
Το νέο McCrispy® σε όλα τα εστιατόρια McDonald’s™ Κύπρου
Η Swarovski παρουσιάζει το θαύμα της αγάπης για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου